Jek se říká, půl auta neznamená půl ceny. U Toyoty iQ to platí dvojnásob, její cena totiž startuje na ceně 340 tisíc korun.
Toyota iQ je naprosto jedinečným vozem. Na minimálním půdorysu se podařilo postavit auto pro tři lidi a jedno dítě k tomu.
Základní cena obsahuje i velmi slušnou základní výbavu, která zahrnuje i devět airbagů, elektronické pomocníky jako VSC (obdoba ESP), klimatizace či kvalitní rádio s ovládáním pod volantem. Do města tedy velmi slušná výbava. Vyšší výbavy potom přidávají automatickou klimatizaci, startování tlačítkem, kožený interiér s vyhříváním sedaček nebo dešťový senzor.
Potom není základní cena 339 900 až tak nereálná. Platí ovšem jen se základním motorem 1,0 VVT-i, větší 1,33 VVT-i je k dispozici až v nejvyšší výbavě Lux za 424 900 Kč. Pouze se střední výbavou je možné objednat diesel 1,4 D-4D. Oba benzíny je možné koupit s převodovkou Multidrive za příplatek 30 tisíc korun, jinak platí, že menší motor má jen pětistupňovou převodovku, vetší dva dostanou kvaltů hned šest.
Toyota iQ je unikátním vozem, kterému v podstatě chybí konkurence. Jiné minivozy jsou mnohem větší, velikostně srovnatelný Smart má jen dvě sedačky. Právě proto je vyšší cena ospravedlnitelná.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?