Jek se říká, půl auta neznamená půl ceny. U Toyoty iQ to platí dvojnásob, její cena totiž startuje na ceně 340 tisíc korun.
Toyota iQ je naprosto jedinečným vozem. Na minimálním půdorysu se podařilo postavit auto pro tři lidi a jedno dítě k tomu.
Základní cena obsahuje i velmi slušnou základní výbavu, která zahrnuje i devět airbagů, elektronické pomocníky jako VSC (obdoba ESP), klimatizace či kvalitní rádio s ovládáním pod volantem. Do města tedy velmi slušná výbava. Vyšší výbavy potom přidávají automatickou klimatizaci, startování tlačítkem, kožený interiér s vyhříváním sedaček nebo dešťový senzor.
Potom není základní cena 339 900 až tak nereálná. Platí ovšem jen se základním motorem 1,0 VVT-i, větší 1,33 VVT-i je k dispozici až v nejvyšší výbavě Lux za 424 900 Kč. Pouze se střední výbavou je možné objednat diesel 1,4 D-4D. Oba benzíny je možné koupit s převodovkou Multidrive za příplatek 30 tisíc korun, jinak platí, že menší motor má jen pětistupňovou převodovku, vetší dva dostanou kvaltů hned šest.
Toyota iQ je unikátním vozem, kterému v podstatě chybí konkurence. Jiné minivozy jsou mnohem větší, velikostně srovnatelný Smart má jen dvě sedačky. Právě proto je vyšší cena ospravedlnitelná.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.