Slovenské šrotovné přispělo k probuzení mladoboleslavské škodovky, české šrotovné by zase mohlo přinést práci slovenským pobočkám automobilek. V neděli to napsal server Aktuálně.cz s odkazem na slovenský internetový deník Aktuálne.sk
Už v současné době totiž slovenské automobilky do Česka vyvážejí podstatnou část své produkce. "Modelu Peugeot 207 se letos vyvezlo z trnavské továrny do Česka v průměru 100 vozů měsíčně. A modelu C3 Picasso průměrně 40 kusů za měsíc," řekl mluvčí francouzské automobilky na Slovensku Peter Švec.
Zároveň však upozornil, že český trh není pro trnavskou továrnu Peugeot-Citroen zdaleka hlavním odbytištěm. Neočekává tedy stejné povzbuzení odbytu jako po zavedení šrotovného v Německu. "Vývoz obou verzí Peugeot 207 se v průměru zdvojnásobil. Nejlepším měsícem byl březen, kdy odbyt stoupl téměř trojnásobně," uvedl Švec.
Větší podporu však očekává továrna jihokorejské značky Kia v Žilině. Její model Cee'd je totiž z portfolia automobilky v Česku nejpopulárnější. "Modelu Cee'd se průměrně za měsíc prodá 400 až 500 kusů, což jej řadí mezi nejprodávanější vozy ve střední třídě. Po zavedení šrotovného by Kia díky tomuto modelu měla být v Česku mezi preferovanými značkami," řekl PR manažer Kia Motors Czech Patrik Fanc.
To slovenská pobočka Volkswagenu se na příliv zakázek z Česka těšit nemůže. Šrotovné bude totiž určeno především na vozy nižší střední třídy, které se v bratislavském závodě nevyrábí. "Pozitivní vliv by však české šrotovné mohlo mít na závod Volkswagen Slovakia v Martina který vyrábí komponenty," upozornil mluvčí společnosti Vladimír Michalík.
Mnohem větší naděje než do české šrotovací prémie, kladou slovenské továrny do Velké Británie. Ta vyhlásila šrotovné ve výši dvou tisíc liber a vyčlenila na ně ze svého rozpočtu 600 milionů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.