Slovenské šrotovné přispělo k probuzení mladoboleslavské škodovky, české šrotovné by zase mohlo přinést práci slovenským pobočkám automobilek. V neděli to napsal server Aktuálně.cz s odkazem na slovenský internetový deník Aktuálne.sk
Už v současné době totiž slovenské automobilky do Česka vyvážejí podstatnou část své produkce. "Modelu Peugeot 207 se letos vyvezlo z trnavské továrny do Česka v průměru 100 vozů měsíčně. A modelu C3 Picasso průměrně 40 kusů za měsíc," řekl mluvčí francouzské automobilky na Slovensku Peter Švec.
Zároveň však upozornil, že český trh není pro trnavskou továrnu Peugeot-Citroen zdaleka hlavním odbytištěm. Neočekává tedy stejné povzbuzení odbytu jako po zavedení šrotovného v Německu. "Vývoz obou verzí Peugeot 207 se v průměru zdvojnásobil. Nejlepším měsícem byl březen, kdy odbyt stoupl téměř trojnásobně," uvedl Švec.
Větší podporu však očekává továrna jihokorejské značky Kia v Žilině. Její model Cee'd je totiž z portfolia automobilky v Česku nejpopulárnější. "Modelu Cee'd se průměrně za měsíc prodá 400 až 500 kusů, což jej řadí mezi nejprodávanější vozy ve střední třídě. Po zavedení šrotovného by Kia díky tomuto modelu měla být v Česku mezi preferovanými značkami," řekl PR manažer Kia Motors Czech Patrik Fanc.
To slovenská pobočka Volkswagenu se na příliv zakázek z Česka těšit nemůže. Šrotovné bude totiž určeno především na vozy nižší střední třídy, které se v bratislavském závodě nevyrábí. "Pozitivní vliv by však české šrotovné mohlo mít na závod Volkswagen Slovakia v Martina který vyrábí komponenty," upozornil mluvčí společnosti Vladimír Michalík.
Mnohem větší naděje než do české šrotovací prémie, kladou slovenské továrny do Velké Británie. Ta vyhlásila šrotovné ve výši dvou tisíc liber a vyčlenila na ně ze svého rozpočtu 600 milionů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.