Slovenské šrotovné přispělo k probuzení mladoboleslavské škodovky, české šrotovné by zase mohlo přinést práci slovenským pobočkám automobilek. V neděli to napsal server Aktuálně.cz s odkazem na slovenský internetový deník Aktuálne.sk
Už v současné době totiž slovenské automobilky do Česka vyvážejí podstatnou část své produkce. "Modelu Peugeot 207 se letos vyvezlo z trnavské továrny do Česka v průměru 100 vozů měsíčně. A modelu C3 Picasso průměrně 40 kusů za měsíc," řekl mluvčí francouzské automobilky na Slovensku Peter Švec.
Zároveň však upozornil, že český trh není pro trnavskou továrnu Peugeot-Citroen zdaleka hlavním odbytištěm. Neočekává tedy stejné povzbuzení odbytu jako po zavedení šrotovného v Německu. "Vývoz obou verzí Peugeot 207 se v průměru zdvojnásobil. Nejlepším měsícem byl březen, kdy odbyt stoupl téměř trojnásobně," uvedl Švec.
Větší podporu však očekává továrna jihokorejské značky Kia v Žilině. Její model Cee'd je totiž z portfolia automobilky v Česku nejpopulárnější. "Modelu Cee'd se průměrně za měsíc prodá 400 až 500 kusů, což jej řadí mezi nejprodávanější vozy ve střední třídě. Po zavedení šrotovného by Kia díky tomuto modelu měla být v Česku mezi preferovanými značkami," řekl PR manažer Kia Motors Czech Patrik Fanc.
To slovenská pobočka Volkswagenu se na příliv zakázek z Česka těšit nemůže. Šrotovné bude totiž určeno především na vozy nižší střední třídy, které se v bratislavském závodě nevyrábí. "Pozitivní vliv by však české šrotovné mohlo mít na závod Volkswagen Slovakia v Martina který vyrábí komponenty," upozornil mluvčí společnosti Vladimír Michalík.
Mnohem větší naděje než do české šrotovací prémie, kladou slovenské továrny do Velké Británie. Ta vyhlásila šrotovné ve výši dvou tisíc liber a vyčlenila na ně ze svého rozpočtu 600 milionů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.