Počet registrací nových osobních a malých nákladních automobilů do 3,5 tuny vzrostl v dubnu na Slovensku meziročně o 17,11 procenta na 10 902 vozů.
„I v dubnu tak pokračoval růstový trend z března, který nastartovalo šrotovné zavedené po rapidním poklesu odbytu v lednu a únoru,“ uvádí sdružení.
Za první čtyři měsíce letošního roku bylo na Slovensku zaregistrováno 27 086 aut, což je meziročně o 12,78 procenta méně. Ještě v prvním čtvrtletí byl však meziroční propad 25,58 procenta.
Pořadí nejžádanějších značek nových osobních a malých nákladních aut na slovenském automobilovém trhu vede po prvních čtyřech měsících Škoda s tržním podílem téměř 15 procent. Druhé místo si upevnil Peugeot s 9,35 procenta, na třetí místo postoupila Kia s 7,63procentním podílem. Čtvrtý je Renault s téměř sedmiprocentním podílem, dále Citroën s 6,74 procenta, Volkswagen 5,72 procenta, Suzuki 5,74 procenta, Ford 5,48 procenta, Hyundai 4,86 procenta a desítku nejúspěšnějších uzavírá Toyota/Lexus s 4,77procentním podílem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.