Největší světová automobilka Toyota Motor Corp se ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku (v období leden-březen 2009) propadla do provozní ztráty 6,93 miliardy dolarů (asi 137 miliard korun), je to první ztráta v její historii.
V loňském roce za srovnatelné období přitom vykázala zisk přes čtyři miliardy amerických dolarů.
Automobilka Toyota také oznámila, že v letošním kalendářním roce očekává další ztráty a kvůli tomu zůstanou desítky jejích továren plně nevyužité. Firma také bude snižovat dividendu, a to poprvé po čtrnácti letech.
Globální pokles poptávky po automobilech tvrdě zasáhl také Toyotu. Ta se téměř přes noc dostala z období prudkého růstu do situace přehlcení všech továren automobily, které nikdo nechce kupovat. V loňském roce firma dosáhla rekordního zisku a letos se dostala do své první ztráty.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.