Největší světová automobilka Toyota Motor Corp se ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku (v období leden-březen 2009) propadla do provozní ztráty 6,93 miliardy dolarů (asi 137 miliard korun), je to první ztráta v její historii.
V loňském roce za srovnatelné období přitom vykázala zisk přes čtyři miliardy amerických dolarů.
Automobilka Toyota také oznámila, že v letošním kalendářním roce očekává další ztráty a kvůli tomu zůstanou desítky jejích továren plně nevyužité. Firma také bude snižovat dividendu, a to poprvé po čtrnácti letech.
Globální pokles poptávky po automobilech tvrdě zasáhl také Toyotu. Ta se téměř přes noc dostala z období prudkého růstu do situace přehlcení všech továren automobily, které nikdo nechce kupovat. V loňském roce firma dosáhla rekordního zisku a letos se dostala do své první ztráty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?