Prodeje nových osobních automobilů v Německu vzrostly v dubnu díky zavedení šrotovného o 19,4 procenta na 380 000 vozů.
Poptávka po nových automobilech v Německu je tak v prvních čtyřech měsících letošního roku na nejlepší úrovni od roku 1999, zatímco ostatní silné trhy čelí propadu prodejů.
"Enviromentální prémie má úspěch a dostála svému názvu," řekl ke šrotovnému Volker Lange, prezident VDIK. Konstatoval také, že průměrné emise oxidu uhličitého (CO2) z nových automobilů registrovaných v prvním čtvrtletí letošního roku poklesly oproti stejnému období vloni přibližně o 6,5 procenta.
Německá vláda zavedla šrotovací prémii letos v únoru. Motoristům, kteří nechají sešrotovat auto starší devíti let, nabídla příspěvek na nové auto ve výši 2 500 eur. Tento vládní krok byl tak úspěšný, že původní finanční objem na šrotovné, 1,5 miliardy eur, byl navýšen na pět miliard.
Ne všechny země, které zavedly šrotovné, ale mají takový úspěch jako Německo. Francie v dubnu prodala o sedm procent méně vozů, než vloni, poptávka ve Španělsku se pak snížila o 45,6 procenta. V úterý zveřejnila čísla také Itálie, které šrotovné zajistilo pouze 7,5procentní propad prodejů nových aut.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?