Šrotovné v Německu pomohlo zvýšit dubnové prodeje nových aut o 19,4 procenta

Beetle
Beetle, foto: Volkswagen
AutoRoad.cz , mediafax 5. května 2009 19:26
Sdílej:

Prodeje nových osobních automobilů v Německu vzrostly v dubnu díky zavedení šrotovného o 19,4 procenta na 380 000 vozů.

Poptávka po nových automobilech v Německu je tak v prvních čtyřech měsících letošního roku na nejlepší úrovni od roku 1999, zatímco ostatní silné trhy čelí propadu prodejů.

"Enviromentální prémie má úspěch a dostála svému názvu," řekl ke šrotovnému Volker Lange, prezident VDIK. Konstatoval také, že průměrné emise oxidu uhličitého (CO2) z nových automobilů registrovaných v prvním čtvrtletí letošního roku poklesly oproti stejnému období vloni přibližně o 6,5 procenta.

Německá vláda zavedla šrotovací prémii letos v únoru. Motoristům, kteří nechají sešrotovat auto starší devíti let, nabídla příspěvek na nové auto ve výši 2 500 eur. Tento vládní krok byl tak úspěšný, že původní finanční objem na šrotovné, 1,5 miliardy eur, byl navýšen na pět miliard.

Ne všechny země, které zavedly šrotovné, ale mají takový úspěch jako Německo. Francie v dubnu prodala o sedm procent méně vozů, než vloni, poptávka ve Španělsku se pak snížila o 45,6 procenta. V úterý zveřejnila čísla také Itálie, které šrotovné zajistilo pouze 7,5procentní propad prodejů nových aut. 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.