Toyota oznámila, že někdy v polovině tohoto roku se pod kapotu mikroauta iQ dostane i miniaturní čtyřválec s vysokým výkonem, chlouba Toyoty jménem 1,33 Dual VVT-i. Vysoký výkon a malá zástavba se do iQ hodí.
Toyota iQ je zvláštním malým vozítkem. Ačkoliv se svým půdorysem velmi blíží slavnému Smartu, na rozdíl od něj nabídne prostor až čtyřem osobám, z toho jedna musí být menšího vzrůstu, třeba dítě, v Toyotě tomu říkají 3+1.
I při těchto miniaturních rozměrech nabídne vysokou bezpečnost a kvalitu, k tomu patří i dobré motory
Zatím jsme znali jen dva motory, totiž 1,0 VVT-i o výkonu 68 koní a diesel 1,4 D4-D o výkonu 90 koní.
Vrcholnou jednotkou se stane základní motor z Aurisu, maloobjemový 1,33 Dual VVT-i o výkonu na tento objem vysokých 100 koní.
Díky systému Stop start, který na přechodu vypíná motor, a také díky maximální eliminaci zbytečného tření se můžeme dočkat kombinované spotřeby pod 5 litrů na 100 km.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?