sportovními automobily na našem trhu.
Model navržený u Bertoneho se vyznačuje tradiční přední maskou současných Alf a inspiraci v designu našli jeho tvůrci v úspěšných modelech z minulosti – Giulietta Sprint, Alfetta nebo Giulia Sprint. Kompaktní a agresivní kupé má délku 4,48m, šířku 1,76m a jeho výška je 1,37m při rozvoru 2596mm. Při pohledu zepředu je ihned poznat, s jakou značkou máme tu čest. Výrazný klínovitý prolis kapoty motoru ústí v ještě výraznější přední masku vozu, která má ve své spodní části jakoby přilepen spoiler ve stylu formulových vozů. Celek agresivní přední části ještě dotvářejí masivní přívody vzduchu s implantovanými ukazateli směru a světlomety s čirou optikou. Celý vůz pak jakoby vyrůstal z mohutného předního znaku automobilky. Z boku je výrazně patrný klínovitý tvar karoserie, nevšední je ztvárnění zadního sloupku a zajímavým detailem jsou zadní skupinové svítilny zasahující hluboko do boku karoserie. Robustní záď s masivní koncovkou výfuku odlehčují protáhlé koncové svítilny.
Cílem automobilky při vývoji nové Alfy GT bylo nabídnout veškeré uspokojení z řízení kupé bez omezení komfortu a praktičnosti, jak se často stane s vozem tohoto typu. Jedním z příkladů je zavazadlový prostor, který nabízí kapacitu 320 litrů, což je jeden z nejlepších výsledků pro tento segment. Stejně jako vnější tvar, je i vnitřek Alfy GT ztvárněn ve sportovním charakteru. Volant, pedály a převodovka byli navrženy pro maximální kontrolu vozidla. Ovládací prvky jsou prakticky a přehledně rozmístěny a mají červené podsvícení dotvářející sportovní atmosféru v interiéru. Multifunkční displey nabízí přístup k několika menu, každé s jejich vlastními podnabídkami. Ve středové konzoli je zrovněž zabudováno vestavěné rádio s přehrávačem CD disků s možností výměny za přehrávač Mp3 souborů. Pokud si budete chtít poslechnout kvalitní hudbu, poslouží vám k tomu osm špičkových reproduktorů navržených přímo pro novou Alfu. K vylepšení komfortu přispívá také dvouzónová klimatizace.
Nová Alfa přichází s bohatou výbavou zahrnující xenonové světlomety, až šest airbagů, multifunkční ovládání na volantu, Bose Hifi - audio systém, tempomat a 16" a 17" hliníková kola. Vybrat si také můžete ze dvou barevných typů vnitřního ztvárnění - klasická sportovní specifikace s černou přístrojovou deskou a černými panely a další jasnější
a více sportovní kombinace, která je sladěna v černých a šedých barevných odstínech. Výplně dveří a částečně také přístrojová deska jsou potaženy látkou se saténovým efektem. Novou hi – tech látkou (Alfatex) patentovanou Alfou Romeo jsou potažena sedadla a výplně dveří, pokud si ovšem nevyberete jedno z pěti kožených čalounění (černá, modrá, červená, světle hnědá a šedá).
Alfa GT zdědila úspěšné rysy z Alfy 156. Konstrukce zavěšení je tvořena dvojitým závěsem na přední nápravě a konstrukcí McPherson s příčnými tyčemi různé délky na nápravě zadní. Co se týče nabídky motorů - benzínové agregáty zahrnují 1.8 Twin Spark s výkonem 103 kW/140 k, 2.0 JTS s výkonem 121 kW/165 k a nejsilnější 3.2 V6 24V s výkonem 176 kW/240 k. Naftu zastupuje 1,9 JTD Multijet 16V s výkonem 110 kW/150 k.
Nové kupé do Alfy si můžete objednat ve třech úrovních výbavy a ve dvanácti barevných provedeních.
Autor článku: Michal Bartoň
Zdroj článku: Petr Horák