Jedenáct otázek, na které by měl umět odpovědět každý majitel auta. Dnes je zodpoví majitel psa.
Kdo jsem a co dělám:Vítek Čermák, produkční v kabelové televizi
Jakým autem jezdím:Škoda Oktávija fkombíku ftédéíčku
Proč zrovna tohle auto:Protože jsem potřeboval velké auto, abych měl v čem vozit štěně, ze kterého měl vyrůst velepes. Čokl pak dorostl sice jen velikosti menšího pudla, ale už jsem si na kombíka tak zvykl, že bych neměnil. Vždycky se mi do něj vsechno vejde, nehledě na to, kolik věcí vezu, což je výhodička.
Jak ho mám dlouho:Rok
Předtím jsem měl:Totéž, ale slabší a starší. Takže jsem si auto vlastně jenom omladil, posilnil a frčím dál v tom, na co jsem zvyklý a co mi vyhovuje.
Parkuju:Na ulici před barákem. Předtím jsem měl Defendlock, ale hrozně mě štvalo, že musím pokaždé před i po jízdě dělat zdlouhavý "rituálek". Tak jsem tentokrát vozejk zabezpečil tajným čudlíkem na přívod benzínu. Nejlevnější, ale relativně účinný systém. A vyplatil se. Jednou jsem auto našel s dírou po zámku ve dveřích a vypáčenou spínací skříňkou. Stačilo dovnitř strčit šroubovák, otočit a jelo by se. Kdyby tam nebyl ten čudl, který ten zmetek naštěstí nenašel.
Nejradši bych měl (jenom tak pro radost, bez ohledu na praktičnost):´67 Mustang Shelby GT 500
Nikdy bych nechtěl mít:Auto svých snů a zároveň strach s ním jezdit.
Kým se nechávam nejradši vozit:Sám sebou. Nikomu jinýmu tolik nevěřím.
Koho/co vozím nejčastěji:Mýho superčokla. Je s ním v autě děsná sranda. Když mu otevřu okýnko, Bifidus z něj vládne jako mafiánský boss, rozšafně poštěkává na chodce a vůbec mu v tu chvíli patří celý svět. Jednou jsem okno otevřel zrovna ve chvíli, kdy se vedle auta na chodníku promenádoval nějaký psí frajírek. Biftek vystartoval a než jsem se na něco zmohl, vyskočil za jízdy z okna. Naštěstí na sedadle spolujezdce seděla velmi duchapřítomná kámoška. Hrábla po psovi reflexivně rukou a zachytila ho v letu za ocas. Z fyziky každý ví, co se stane s horizontálně letícím psem, který v setině vteřiny nedobrovolně zabrzdí na nulu - Bifťour s ocasem uvnitř auta a tělem venku se jak dlouhý tak zastavený rozplácl zvenku auta o dveře a potupně visel za ocas z okna jako pytel blech. Ti kořeni se psem venku se regulérně počurali smíchy (zkuste si tu situaci představit z pohledu venkovního pozorovatele), my poté, co jsme Bifa vtáhli zpátky do auta, taky.
Svému autu bych nepřál:Aby se těm šmejdům zlodějským podařilo mi ho ukrást a rozebrat na atomy na vrakáči.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.