Kvalita designu vozů se dost možná poslední dobou stále více zaměňuje porovnáním líbí - nelíbí. Jak ale obstála nová generace Toyoty Yaris z pohledu základů designu?
Koncern Toyota přichází s novým vozem své menší modelové řady Yaris. Nutno při prvním pohledu konstatovat, že design novinky ničím výrazně nepřekvapuje a zůstává věrný své rodině.
Při bočním pohledu zaujme výrazná oblouková linie spodní hrany zasklení, snižující se směrem k předním kolům, vyvozující značné napětí. Tento trend podtrhuje krátká přední kapota, zadní převis a celkové přiblížení se k vejčitému tvaru. Vůz vypadá jako před skokem a ve srovnání se starší generací Yarisu působí energickým a mladým dojmem. Podobný prvek najdeme i u konkurenčního Citroenu C3.
Yaris je auto s ambicemi nenápadné ozdoby silnic, spojuje konzervativní prvky a lehkou inovativnost. Nikdy z něj nebude ikona designu, ale také není nezajímavé. Má se líbit všem a možná i bude…
Foto: Toyota + autor
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?