Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generace v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká spotřeba paliva jsou zásluhou vyspělých technologií. Podle dosavadních jízd a stylu řidiče dokáže například upravit výkon hybridního systému.
Pátá generace modelu Prius představuje skutečný průlom. Vůz přitahuje pozornost nejen siluetou čtyřdveřového kupé, kterou podtrhují elektrické kliky zadních dveří ukryté ve sloupcích, ale také inovativními a průkopnickými řešeními.
Největší změny oproti předchozí generaci přineslo plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí, jež kombinuje výkon skutečného elektromobilu s komfortem poskytovaným nejnovější hybridní technologií.
Výkonný hybrid 5. generaceNový Prius Plug-in Hybrid je neobyčejně živý. Hybridní pohonný systém páté generace zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, jde tak o nejdynamičtější model v historii značky Prius. Vůz kombinuje dvoulitrový motor TNGA o výkonu 152 koní (112 kW) s novým předním elektromotorem o výkonu 160 koní (120 kW). Celkový výkon soustavy je 223 koní (164 kW), což je téměř dvojnásobek výkonu předchozí generace modelu Prius Plug-in Hybrid (122 koní/90 kW).
Celý systém podvozku byl vyladěn na nejlepší výkon v historii modelu. Nižší hmotnost a vyšší tuhost jsou zásluhou platformy GA-C druhé generace v architektuře TNGA. Díky tomu má nový Prius stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti. Nízké těžiště získal umístěním akumulátoru pod zadní sedadlo a posunutím palivové nádrže níže a více dopředu ve srovnání s předchozí generací.
Nízká spotřeba paliva díky systému Predictive Efficient DriveVýkonný hybridní systém nového modelu Prius je rovněž vysoce účinný a dosahuje spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP.
Prius Plug-in Hybrid je také první model Toyoty s novým systémem Predictive Efficient Drive umožňujícím snížit spotřebu paliva. Na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče automaticky optimalizuje výkon hybridního systému.
Díky údajům z navigačního systému dokáže identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí. S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se zvyšuje účinnost systému.
Ještě delší dojezd v režimu EVV každodenním provozu lze Prius Plug-in Hybrid používat jako elektromobil. Díky velké baterii s kapacitou 13,6 kWh je dojezd v režimu EV až 86 km, což umožňuje každodenní jízdu bez nutnosti spouštět spalovací motor. Použití baterie s vyšší kapacitou umožnil také systém (Regeneration Boost).
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.