Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generace v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká spotřeba paliva jsou zásluhou vyspělých technologií. Podle dosavadních jízd a stylu řidiče dokáže například upravit výkon hybridního systému.
Pátá generace modelu Prius představuje skutečný průlom. Vůz přitahuje pozornost nejen siluetou čtyřdveřového kupé, kterou podtrhují elektrické kliky zadních dveří ukryté ve sloupcích, ale také inovativními a průkopnickými řešeními.
Největší změny oproti předchozí generaci přineslo plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí, jež kombinuje výkon skutečného elektromobilu s komfortem poskytovaným nejnovější hybridní technologií.
Výkonný hybrid 5. generaceNový Prius Plug-in Hybrid je neobyčejně živý. Hybridní pohonný systém páté generace zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, jde tak o nejdynamičtější model v historii značky Prius. Vůz kombinuje dvoulitrový motor TNGA o výkonu 152 koní (112 kW) s novým předním elektromotorem o výkonu 160 koní (120 kW). Celkový výkon soustavy je 223 koní (164 kW), což je téměř dvojnásobek výkonu předchozí generace modelu Prius Plug-in Hybrid (122 koní/90 kW).
Celý systém podvozku byl vyladěn na nejlepší výkon v historii modelu. Nižší hmotnost a vyšší tuhost jsou zásluhou platformy GA-C druhé generace v architektuře TNGA. Díky tomu má nový Prius stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti. Nízké těžiště získal umístěním akumulátoru pod zadní sedadlo a posunutím palivové nádrže níže a více dopředu ve srovnání s předchozí generací.
Nízká spotřeba paliva díky systému Predictive Efficient DriveVýkonný hybridní systém nového modelu Prius je rovněž vysoce účinný a dosahuje spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP.
Prius Plug-in Hybrid je také první model Toyoty s novým systémem Predictive Efficient Drive umožňujícím snížit spotřebu paliva. Na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče automaticky optimalizuje výkon hybridního systému.
Díky údajům z navigačního systému dokáže identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí. S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se zvyšuje účinnost systému.
Ještě delší dojezd v režimu EVV každodenním provozu lze Prius Plug-in Hybrid používat jako elektromobil. Díky velké baterii s kapacitou 13,6 kWh je dojezd v režimu EV až 86 km, což umožňuje každodenní jízdu bez nutnosti spouštět spalovací motor. Použití baterie s vyšší kapacitou umožnil také systém (Regeneration Boost).
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?