Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid je nejen nejdynamičtější, ale i nejúspornější generace v historii tohoto modelu. Dlouhý dojezd v elektrickém režimu (EV) a nízká spotřeba paliva jsou zásluhou vyspělých technologií. Podle dosavadních jízd a stylu řidiče dokáže například upravit výkon hybridního systému.
Pátá generace modelu Prius představuje skutečný průlom. Vůz přitahuje pozornost nejen siluetou čtyřdveřového kupé, kterou podtrhují elektrické kliky zadních dveří ukryté ve sloupcích, ale také inovativními a průkopnickými řešeními.
Největší změny oproti předchozí generaci přineslo plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí, jež kombinuje výkon skutečného elektromobilu s komfortem poskytovaným nejnovější hybridní technologií.
Výkonný hybrid 5. generaceNový Prius Plug-in Hybrid je neobyčejně živý. Hybridní pohonný systém páté generace zrychlí vůz z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, jde tak o nejdynamičtější model v historii značky Prius. Vůz kombinuje dvoulitrový motor TNGA o výkonu 152 koní (112 kW) s novým předním elektromotorem o výkonu 160 koní (120 kW). Celkový výkon soustavy je 223 koní (164 kW), což je téměř dvojnásobek výkonu předchozí generace modelu Prius Plug-in Hybrid (122 koní/90 kW).
Celý systém podvozku byl vyladěn na nejlepší výkon v historii modelu. Nižší hmotnost a vyšší tuhost jsou zásluhou platformy GA-C druhé generace v architektuře TNGA. Díky tomu má nový Prius stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti. Nízké těžiště získal umístěním akumulátoru pod zadní sedadlo a posunutím palivové nádrže níže a více dopředu ve srovnání s předchozí generací.
Nízká spotřeba paliva díky systému Predictive Efficient DriveVýkonný hybridní systém nového modelu Prius je rovněž vysoce účinný a dosahuje spotřeby paliva pouhých 0,5-0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11-16 g/km podle testovací normy WLTP.
Prius Plug-in Hybrid je také první model Toyoty s novým systémem Predictive Efficient Drive umožňujícím snížit spotřebu paliva. Na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče automaticky optimalizuje výkon hybridního systému.
Díky údajům z navigačního systému dokáže identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí. S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se zvyšuje účinnost systému.
Ještě delší dojezd v režimu EVV každodenním provozu lze Prius Plug-in Hybrid používat jako elektromobil. Díky velké baterii s kapacitou 13,6 kWh je dojezd v režimu EV až 86 km, což umožňuje každodenní jízdu bez nutnosti spouštět spalovací motor. Použití baterie s vyšší kapacitou umožnil také systém (Regeneration Boost).
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.