Modely vozů Lamborghini se spalovacím motorem jsou až do konce jejich výroby vyprodané, automobilka přechází na hybridní pohon. S odvoláním na šéfa italského výrobce sportovních vozů, který spadá do koncernu Volkswagen, to napsal deník Die Welt.
Knihy objednávek na populární modely Huracán a Urus jsou plné, uvedl šéf automobilky Stephan Winkelmann. Po nich firma s výrobou aut se spalovacím motorem končí.
Loni v červenci podnik oznámil, že investuje nejméně 1,8 miliardy eur (42,8 miliardy Kč) do modelové řady s hybridním pohonem, kterou hodlá uvést do roku 2024. Další peníze chce investovat do uvedení plně elektrického modelu do konce desetiletí.
Modely se spalovacími motory v letech 2024 a 2025 nahradí plug-in hybridy, řekl Winkelmann v rozhovoru s listem Die Welt. Má za to, že hybridní model Revuelto bude vyprodán do konce roku 2025. Připomněl také, že automobilka v loňském roce zaznamenala rekordní odbyt a letos opět usiluje o "velmi dobrý výsledek".
Lamborghini a další hráči na trhu s vysoce výkonnými sportovními vozy - například Ferrari, Aston Martin či McLaren - se potýkají s tím, jak převést svá auta na elektrický pohon, aniž by přišli o vysoký výkon..
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?