Modely vozů Lamborghini se spalovacím motorem jsou až do konce jejich výroby vyprodané, automobilka přechází na hybridní pohon. S odvoláním na šéfa italského výrobce sportovních vozů, který spadá do koncernu Volkswagen, to napsal deník Die Welt.
Knihy objednávek na populární modely Huracán a Urus jsou plné, uvedl šéf automobilky Stephan Winkelmann. Po nich firma s výrobou aut se spalovacím motorem končí.
Loni v červenci podnik oznámil, že investuje nejméně 1,8 miliardy eur (42,8 miliardy Kč) do modelové řady s hybridním pohonem, kterou hodlá uvést do roku 2024. Další peníze chce investovat do uvedení plně elektrického modelu do konce desetiletí.
Modely se spalovacími motory v letech 2024 a 2025 nahradí plug-in hybridy, řekl Winkelmann v rozhovoru s listem Die Welt. Má za to, že hybridní model Revuelto bude vyprodán do konce roku 2025. Připomněl také, že automobilka v loňském roce zaznamenala rekordní odbyt a letos opět usiluje o "velmi dobrý výsledek".
Lamborghini a další hráči na trhu s vysoce výkonnými sportovními vozy - například Ferrari, Aston Martin či McLaren - se potýkají s tím, jak převést svá auta na elektrický pohon, aniž by přišli o vysoký výkon..
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?