Americký výrobce elektrovozů Tesla dodal ve čtvrtém čtvrtletí na trh 405.278 vozů, což je sice rekordní číslo, ale je to méně, než se čekalo. Firma údaj zveřejnila podle ČTK ve svém včerejším sdělení. Na vině byla slabší poptávka v čase rostoucích úrokových sazeb a přetrvávající problémy s logistikou.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že nejhodnotnější světová automobilka na trh dodá 431.117 vozů.
Ve stejném období loni Tesla dodala na trh 308.600 vozů. Za celý rok 2022 Tesla dodala 1,31 milion automobilů, což je meziroční nárůst o 40 procent.
Tesla v roce 2022 zahájila výrobu ve dvou nových továrnách – v Austinu v Texasu a v německém Braniborsku. Zvýšila výrobu ve Fremontu v Kalifornii a v Šanghaji. Firma ale historicky nezveřejňuje výrobní a dodací čísla podle regionů.
Období končící 31. prosincem 2022 bylo pro Teslu ve znamení výzev, včetně koronavirové pandemie v Číně, která společnost přiměla dočasně pozastavit a snížit výrobu v šanghajské továrně. Ve čtvrtém čtvrtletí firma také přišla s prudkým snížením cen a s dalšími propagačními akcemi ve Spojených státech, Číně a jinde, aby podpořila poptávku. A to přesto, že takové kroky by jí mohly snížit marže.
Šéf Tesly a její zakladatel Elon Musk v nedávném firemním e-mailu požádal zaměstnance, aby se dobrovolně rozhodli dodat zákazníkům co nejvíce vozů do konce roku 2022. Musk pracovníky e-mailu v narážce na prudce klesající akcie firmy také povzbudil, aby si nic nedělali z "burzovního šílenství".
Tesla plánuje oznámit úplné údaje za čtvrté čtvrtletí a minulý rok 25. ledna.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.