Americký výrobce elektrovozů Tesla dodal ve čtvrtém čtvrtletí na trh 405.278 vozů, což je sice rekordní číslo, ale je to méně, než se čekalo. Firma údaj zveřejnila podle ČTK ve svém včerejším sdělení. Na vině byla slabší poptávka v čase rostoucích úrokových sazeb a přetrvávající problémy s logistikou.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali, že nejhodnotnější světová automobilka na trh dodá 431.117 vozů.
Ve stejném období loni Tesla dodala na trh 308.600 vozů. Za celý rok 2022 Tesla dodala 1,31 milion automobilů, což je meziroční nárůst o 40 procent.
Tesla v roce 2022 zahájila výrobu ve dvou nových továrnách – v Austinu v Texasu a v německém Braniborsku. Zvýšila výrobu ve Fremontu v Kalifornii a v Šanghaji. Firma ale historicky nezveřejňuje výrobní a dodací čísla podle regionů.
Období končící 31. prosincem 2022 bylo pro Teslu ve znamení výzev, včetně koronavirové pandemie v Číně, která společnost přiměla dočasně pozastavit a snížit výrobu v šanghajské továrně. Ve čtvrtém čtvrtletí firma také přišla s prudkým snížením cen a s dalšími propagačními akcemi ve Spojených státech, Číně a jinde, aby podpořila poptávku. A to přesto, že takové kroky by jí mohly snížit marže.
Šéf Tesly a její zakladatel Elon Musk v nedávném firemním e-mailu požádal zaměstnance, aby se dobrovolně rozhodli dodat zákazníkům co nejvíce vozů do konce roku 2022. Musk pracovníky e-mailu v narážce na prudce klesající akcie firmy také povzbudil, aby si nic nedělali z "burzovního šílenství".
Tesla plánuje oznámit úplné údaje za čtvrté čtvrtletí a minulý rok 25. ledna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?