Šéf britské automobilky Jaguar Land Rover Thierry Bolloré z osobních důvodů odstoupí z funkce. Dočasně ho nahradí Adrian Mardell, který je členem vedení podniku, oznámila minulý týden podle ČTK firma. Jaguar Land Rover je největším výrobcem automobilů v Británii, jeho majitelem je indická automobilka Tata Motors.
Devětapadesátiletý Bolloré ve funkci skončí 31. prosince. V čele automobilky Jaguar Land Rover stojí od roku 2020, v minulosti byl šéfem francouzské automobilky Renault.
Bolloré měl za úkol vrátit automobilku Jaguar Land Rover k zisku poté, co firmu tvrdě zasáhly negativní hospodářské dopady pandemie covidu-19. Musel řešit například globální nedostatek čipů, který narušil výrobu automobilů po celém světě, uvedla agentura Reuters.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.