Na nákladní lodi Felicity Ace, která převáží několik tisícovek automobilů značek ze skupiny Volkswagen, přestalo po více než týdnu hořet. Agentuře Lusa to podle ČTK dnes řekli technici, kteří vstoupili na palubu lodě. Kvůli požáru musela posádka plavidlo, které se nachází u Azorských ostrovů, opustit minulý týden ve středu.
"Loď je nyní připojená k remorkéru, aby se dál sama nepohybovala," uvedl velitel pobřežní hlídky na ostrově Faial João Mendes Cabeças. Během týdne, kdy byla opuštěná, se totiž loď výrazně posunula. Při evakuaci posádky se nacházela zhruba 270 kilometrů od ostrova Faial, dnes to bylo 440 kilometrů. Kdy se podaří loď odtáhnout do přístavu, úřady neuvedly.
Příčiny požáru 200 metrů dlouhé lodi nejsou stále jasné. Na její palubě se nachází zhruba 4000 vozů značek Volkswagen, Porsche, Audi, Bentley či Lamborghini. Jejich odhadovaná hodnota je zhruba 400 milionů dolarů (přes osm miliard korun). Loď plula z německého přístavu Emden a namířeno měla do přístavu Davisville v americkém státě Rhode Island.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?