Na nákladní lodi Felicity Ace, která převáží několik tisícovek automobilů značek ze skupiny Volkswagen, přestalo po více než týdnu hořet. Agentuře Lusa to podle ČTK dnes řekli technici, kteří vstoupili na palubu lodě. Kvůli požáru musela posádka plavidlo, které se nachází u Azorských ostrovů, opustit minulý týden ve středu.
"Loď je nyní připojená k remorkéru, aby se dál sama nepohybovala," uvedl velitel pobřežní hlídky na ostrově Faial João Mendes Cabeças. Během týdne, kdy byla opuštěná, se totiž loď výrazně posunula. Při evakuaci posádky se nacházela zhruba 270 kilometrů od ostrova Faial, dnes to bylo 440 kilometrů. Kdy se podaří loď odtáhnout do přístavu, úřady neuvedly.
Příčiny požáru 200 metrů dlouhé lodi nejsou stále jasné. Na její palubě se nachází zhruba 4000 vozů značek Volkswagen, Porsche, Audi, Bentley či Lamborghini. Jejich odhadovaná hodnota je zhruba 400 milionů dolarů (přes osm miliard korun). Loď plula z německého přístavu Emden a namířeno měla do přístavu Davisville v americkém státě Rhode Island.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?