Počet vozů, které prodala japonská značka Toyota na českém trhu, letos v únoru přesáhl 150 000. Za tři uplynulá desetiletí do konce ledna automobilka v tuzemsku prodala 135 945 osobních a 13 775 lehkých užitkových automobilů, tedy celkem 149 720. Zbývajících 280, které zbývaly do „kulatých“ 150 tisíc, bylo prodáno už v druhém únorovém týdnu. Dalších 4507 nových osobních vozů bylo prodáno sesterskou značkou Lexus
Celkem je v tuzemském registru vozidel 148000 vozů Toyota, což znamená absolutně jedenácté místo, což je vzhledem k poměrně nízkým počtům prvních registrací dovážených ojetých automobilů a nižším počtům vyřazených vozů, ve srovnání s většinou konkurenčních značek, velmi příznivý údaj.
Vstup Toyoty, která je v současnosti nejúspěšnějším japonským automobilovým importérem, byl na českém trhu zpočátku poměrně vlažný. Přesto se tato značka, zejména díky mohutné prodejní ofenzivě v posledních čtyřech letech, vypracovala na čtvrtou příčku nejprodávanějších automobilů.
Razantní vzestup prodejů v posledních letech a relativně nízký podíl dovážených ojetin, které jsou ve srovnání s většinou ostatních značek někdy až zlomkové způsobuje, že Toyota má také velmi slušné průměrné stáří svých modelů v České republice, uvedli Autodealers. To činí jen něco málo přes 11 let, zatímco celorepublikový průměr je o víc než čtyři roky vyšší.
Vstup na trh byl pozvolný
Prvních několik desítek osobních vozů Toyota bylo tehdejšího Československa oficiálně dovezeno v době normalizace, kdy se prodávaly prostřednictvím Tuzexu a přednostních dodávek. Systematický import automobilů Toyota do ČR začal až od roku 1993, a to dost pozvolna. Za celý rok 1993 bylo prodáno jen 127 vozů a o rok později něco přes tisíc.
Ani dalších 15 let neodpovídaly počty prodaných Toyot významu a postavení značky ve světě. Kvantitativní zlom nastal až v roce 2016, kdy prodeje poprvé překročily hranici šesti tisíc vozů za rok. Následně byla za rok 2018 už pokořena hranice deseti tisíc, kterou v posledních dvou letech neovlivnila ani pandemie covidu.
Prodejní křivka roste
Z obchodních výsledků na českém trhu, kde se její postavení rok od roku lepší, je patrné, že Toyota má u nás velmi dobře našlápnuto jak pro letošek, tak zřejmě i do budoucna. Ve světě je dnes jasnou prodejní jedničkou a její zvýšený zájem o evropský trh nese už ovoce. Při filozofii, kterou tato značka uplatňuje není divu, že se jí navzdory problémům většiny konkurentů tak daří.
To nakonec potvrzují slova generálního ředitele českého prodeje vozů Toyota a Lexus, Martina Pelešky, který uvedl, že značka v roce 2021 evidovala více než dvacet tisíc nových objednávek a za první dva měsíce letošního roku se blíží již k 6 000 nových smluv.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.