Toyota v Česku prodala už 150 000 nových automobilů

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 25. února 2022, 12:56 Google+

Počet vozů, které prodala japonská značka Toyota na českém trhu, letos v únoru přesáhl 150 000. Za tři uplynulá desetiletí do konce ledna automobilka v tuzemsku prodala 135 945 osobních a 13 775 lehkých užitkových automobilů, tedy celkem 149 720. Zbývajících 280, které zbývaly do „kulatých“ 150 tisíc, bylo prodáno už v druhém únorovém týdnu. Dalších 4507 nových osobních vozů bylo prodáno sesterskou značkou Lexus

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Yaris GR

Toyota Yaris GR | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Celkem je v tuzemském registru vozidel 148000 vozů Toyota, což znamená absolutně jedenácté místo, což je vzhledem k poměrně nízkým počtům prvních registrací dovážených ojetých automobilů a nižším počtům vyřazených vozů, ve srovnání s většinou konkurenčních značek, velmi příznivý údaj.

Vstup Toyoty, která je v současnosti nejúspěšnějším japonským automobilovým importérem, byl na českém trhu zpočátku poměrně vlažný. Přesto se tato značka, zejména díky mohutné prodejní ofenzivě v posledních čtyřech letech, vypracovala na čtvrtou příčku nejprodávanějších automobilů.

Razantní vzestup prodejů v posledních letech a relativně nízký podíl dovážených ojetin, které jsou ve srovnání s většinou ostatních značek někdy až zlomkové způsobuje, že Toyota má také velmi slušné průměrné stáří svých modelů v České republice, uvedli Autodealers. To činí jen něco málo přes 11 let, zatímco celorepublikový průměr je o víc než čtyři roky vyšší.

Vstup na trh byl pozvolný

Prvních několik desítek osobních vozů Toyota bylo tehdejšího Československa oficiálně dovezeno v době normalizace, kdy se prodávaly prostřednictvím Tuzexu a přednostních dodávek. Systematický import automobilů Toyota do ČR začal až od roku 1993, a to dost pozvolna. Za celý rok 1993 bylo prodáno jen 127 vozů a o rok později něco přes tisíc.

Ani dalších 15 let neodpovídaly počty prodaných Toyot významu a postavení značky ve světě. Kvantitativní zlom nastal až v roce 2016, kdy prodeje poprvé překročily hranici šesti tisíc vozů za rok. Následně byla za rok 2018 už pokořena hranice deseti tisíc, kterou v posledních dvou letech neovlivnila ani pandemie covidu.

Prodejní křivka roste

Z obchodních výsledků na českém trhu, kde se její postavení rok od roku lepší, je patrné, že Toyota má u nás velmi dobře našlápnuto jak pro letošek, tak zřejmě i do budoucna. Ve světě je dnes jasnou prodejní jedničkou a její zvýšený zájem o evropský trh nese už ovoce. Při filozofii, kterou tato značka uplatňuje není divu, že se jí navzdory problémům většiny konkurentů tak daří.

To nakonec potvrzují slova generálního ředitele českého prodeje vozů Toyota a Lexus, Martina Pelešky, který uvedl, že značka v roce 2021 evidovala více než dvacet tisíc nových objednávek a za první dva měsíce letošního roku se blíží již k 6 000 nových smluv.

Vytisknout

Diskuze: Toyota v Česku prodala už 150 000 nových automobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Konečně hlas zdravého rozumu. Němci řekli NE zakázu spalovacích motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud