Německý koncern Volkswagen jedná podle sdělení ČTK s čínskou společností Huawei o převzetí její divize autonomního řízení. Informoval tom dnes web německého hospodářského měsíčníku Manager Magazin. Hodnota případné transakce se podle něj pohybuje v řádu miliard eur. Mluvčí Volkswagenu se k věci odmítl vyjádřit.
Automobilky a technologické firmy do autonomního řízení investují miliardy dolarů. Chtějí získat přední postavení v oblasti, kterou mnozí považují za budoucnost mobility, připomíná agentura Reuters.
Šéf Volkswagenu Herbert Diess ve středu uvedl, že se automobilový průmysl podle něj do 25 let dočká rozšířeného autonomního řízení. Dodal, že automobilka usiluje o nová partnerství, aby zvýšila svou soběstačnost v oblasti softwaru.
O dohodě, která zahrnuje i technologické systémy, v nichž Volkswagen zatím nemá silnou pozici, vedení koncernu jedná už několik měsíců, uvedl Manager s odvoláním na obeznámené zdroje.
Čínský výrobce telekomunikačních zařízení Huawei Technologies čelí sankcím ze strany Spojených států. Administrativa minulého amerického prezidenta Donalda Trumpa v roce 2019 umístila podnik na černou listinu. Washington firmu už delší dobu obviňuje z krádeží technologií a špionáže pro vládu v Pekingu, což Huawei odmítá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.