Německý koncern Volkswagen jedná podle sdělení ČTK s čínskou společností Huawei o převzetí její divize autonomního řízení. Informoval tom dnes web německého hospodářského měsíčníku Manager Magazin. Hodnota případné transakce se podle něj pohybuje v řádu miliard eur. Mluvčí Volkswagenu se k věci odmítl vyjádřit.
Automobilky a technologické firmy do autonomního řízení investují miliardy dolarů. Chtějí získat přední postavení v oblasti, kterou mnozí považují za budoucnost mobility, připomíná agentura Reuters.
Šéf Volkswagenu Herbert Diess ve středu uvedl, že se automobilový průmysl podle něj do 25 let dočká rozšířeného autonomního řízení. Dodal, že automobilka usiluje o nová partnerství, aby zvýšila svou soběstačnost v oblasti softwaru.
O dohodě, která zahrnuje i technologické systémy, v nichž Volkswagen zatím nemá silnou pozici, vedení koncernu jedná už několik měsíců, uvedl Manager s odvoláním na obeznámené zdroje.
Čínský výrobce telekomunikačních zařízení Huawei Technologies čelí sankcím ze strany Spojených států. Administrativa minulého amerického prezidenta Donalda Trumpa v roce 2019 umístila podnik na černou listinu. Washington firmu už delší dobu obviňuje z krádeží technologií a špionáže pro vládu v Pekingu, což Huawei odmítá.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.