Minulý pátek, to jest 30.9. v 19:23 byla spuštěna registrace na Letní edici Gumbalkanu pro rok 2022. Jak probíhala si můžete přečíst zde.
Již delší dobu na sociálních sítích pozoruji poloorientační off-road rallye neoff-roadovými vozy. Tato myšlenka je mi velmi blízká a snímky z předchozích ročníků mě utvrdily v tom, že dalšího ročníku se musím zúčastnit. Minulý pátek v 19:23 začínala registrace a já byl již půl hodiny předem na stránkách gumbalkan.cz, abych se stihl přihlásit včas. Pár minut před oficiálním spuštěním jsem začal být trochu nervózní, jelikož účast je omezená a gumbalkan má jen na Instagramu přes 15 200 sledujících.
Konečně nastala hodina "Há" tedy minuta dvacátátřetí a... A spadl web. Chytaly se mě infarktové stavy a snažil jsem se stránky znovu a znovu načíst. Internet mi na střídačku tvrdil, že nastala chyba, že webová doména vlastně neexistuje a jestli mám zájem si ji zaregistrovat, že se na stránkách pracuje... Prostě peklo. Po asi 15 minutách jsem to vzdal a od té doby zkoušel znovu načíst přibližně co 10 minut. Nakonec jsem měl štěstí a okolo 21. hodiny se mi zaregistrovat povedlo.
Tento týden jsem se spojil s ředitelstvím Gumbalkanu, zda by mi prozradili, kolik účastníků se zaregistrovalo a za jak dlouho byly registrace rozebrány. Na můj dotaz se mi dostalo této odpovědi. "Účastníků je registrováno 400 a vyprodalo se to přibližně za 17 minut. Teda až po hodině a půl trvajícím výpadku serveru." Takže jsem měl nakonec velké štěstí, že se mi registrace povedla a příští rok můžu jet.
Ostatně nejlépe o spadnutí webu pro velký zájem hovoří fotka v titulku tohoto článku, kterou jsem si vypůjčil přímo z instagramu Gumbalkanu. Teď už jen vybrat káru, která má tu správnou známku punku a těšit se na léto.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?