Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu
Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu, foto: Toyota
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 21. září 2021 22:49
Sdílej:

Toyota Mirai získala pět hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP. Jedná se o nejvyšší hodnocení, které potvrzuje maximální úroveň bezpečnosti její platformy TNGA i elektrického vodíkového pohonu. Testy Euro NCAP rovněž prokázaly velmi vysokou účinnost bezpečnostního systému Toyota Safety Sense.

Toyota Mirai získala hodnocení 88 procent za ochranu dospělých pasažérů, se zvláštním důrazem na vysokou úroveň ochrany hlavy a krku. Velmi dobrý výsledek, a to 85 procent, dostal vůz za ochranu dětí, 80 procent pak za bezpečnost ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích, jako jsou chodci nebo cyklisté, a 82 procent za systémy aktivní bezpečnosti.

Vodíková technologie ustála i výstřelElektrický pohon Toyoty Mirai založený na vodíkových palivových článcích se ve všech crash testech ukázal jako naprosto bezpečný. Jedná se tedy o oficiální potvrzení interních výzkumů Toyoty, které zahrnovaly nejen různé nárazové testy, ale dokonce i výstřel z palné zbraně do vodíkové nádrže.„Toyota Mirai je jeden z prvních elektromobilů na trhu poháněných vodíkovými palivovými články. Vodík se nachází ve stlačeném stavu v nádrži, proto měly bezpečnostní otázky pro autory nové generace Mirai klíčový význam. Jejich snažení přineslo plody, neboť vůz získal nejvyšší ohodnocení, tedy pět hvězdiček v testu Euro NCAP. Vzhledem k tomu, že někteří zákazníci věnují bezpečnosti této technologie zvláštní pozornost, Euro NCAP se na daný aspekt zaměřilo jak při crash testech, tak po nich. Odborníci konstatovali, že použití vodíku nemá na úroveň bezpečnosti tohoto automobilu žádný vliv,” uvádí ve svých závěrech tým Euro NCAP.

Systematicky aktualizované testy Euro NCAP jsou stále náročnější. Zahrnují dlouhý seznam zkoušek, které se zaměřují na bezpečnost pasažérů ve vozidle i dalších uživatelů silnic a dále na účinnost systémů aktivní bezpečnosti. Crash testy zahrnují čelní náraz v rychlosti 50 km/h do poloviny šířky vozidla pohybující se deformovatelnou bariérou, boční srážku s mobilní deformovatelnou bariérou, která naráží do dveří řidiče, a dále náraz vozidla bokem do sloupu. Během těchto testů se ověřuje vliv kolize na řidiče, na dospělé spolujezdce i děti.

Zkoumání následků srážky automobilu s chodcem zahrnuje celou řadu různých konfigurací a používají se v nich modely hlavy a nohou dospělé osoby a dětí. Následně se zjišťuje účinnost systémů pro předcházení kolizím s chodci a cyklisty, s jinými vozidly, ale i účinnost aktivních tempomatů a systémů udržujících auto v jízdním pruhu.

Co umí technologie v Toyotě MiraiPočet systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense nabízených ve standardní verzi Toyoty Mirai, jakož i rozsah jejich působnosti, dalece překračuje rozsah systémů, na které se zaměřuje Euro NCAP.

Vedle inteligentního adaptabilního tempomatu (IACC), který umí přizpůsobovat rychlost platným omezením uvedeným na dopravních značkách, systému včasné reakce na riziko srážky (PCS) se systémem rozpoznávání chodců a cyklistů, systému varování před nezamýšlenou změnou jízdního pruhu (LDA) s funkcí vrácení do zvoleného jízdního pruhu (SC) a asistenta udržování jízdního pruhu (LTA) obsahuje Toyota Safety Sense také systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB).

Automobil má navíc ve standardní výbavě systém rozpoznání únavy řidiče (SWS), systém automatického přivolání záchranné služby (eCall) nebo asistenta pro rozjezd do kopce (HAC) a sjezd z kopce (DAC).

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.