Toyota Mirai získala 5 hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP. Jedná se o nejvyšší hodnocení, které potvrzuje maximální úroveň bezpečnosti jak modulární platformy TNGA, tak i elektrického vodíkového pohonu. Testy Euro NCAP rovněž prokázaly velmi vysokou účinnost systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.
Toyota Mirai získala hodnocení 88 procent za ochranu dospělých pasažérů, se zvláštním důrazem na vysokou úroveň ochrany hlavy a krku. Velmi dobrý výsledek, a to 85 procent, dostal vůz za ochranu dětí, 80 procent pak za bezpečnost ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích, jako jsou chodci nebo cyklisté, a 82 procent za systémy aktivní bezpečnosti.
Naprosto bezpečná vodíková technologieElektrický pohon Toyoty Mirai založený na vodíkových palivových článcích se ve všech crash testech ukázal jako naprosto bezpečný. Jedná se tedy o oficiální potvrzení interních výzkumů Toyoty, které zahrnovaly nejen různé nárazové testy, ale dokonce i výstřel z palné zbraně do vodíkové nádrže.
„Toyota Mirai je jeden z prvních elektromobilů na trhu poháněných vodíkovými palivovými články. Vodík se nachází ve stlačeném stavu v nádrži, proto měly bezpečnostní otázky pro autory nové generace Mirai klíčový význam. Jejich snažení přineslo plody, neboť vůz získal nejvyšší ohodnocení, tedy 5 hvězdiček v testu Euro NCAP. Vzhledem k tomu, že někteří zákazníci věnují bezpečnosti této technologie zvláštní pozornost, Euro NCAP se na daný aspekt zaměřilo, jak při crash testech, tak po nich. Odborníci konstatovali, že použití vodíku nemá na úroveň bezpečnosti tohoto automobilu žádný vliv,” uvádí ve svých závěrech tým Euro NCAP.
Standard testů Euro NCAPSystematicky aktualizované testy Euro NCAP jsou stále náročnější. Zahrnují dlouhý seznam zkoušek, které se zaměřují na bezpečnost jak pasažérů ve vozidle, tak dalších uživatelů silnic a dále na účinnost systémů aktivní bezpečnosti.
Crash testy zahrnují čelní náraz v rychlosti 50 km/h do poloviny šířky vozidla pohybující se deformovatelnou bariérou, boční srážku s mobilní deformovatelnou bariérou, která naráží do dveří řidiče, a dále náraz vozidla bokem do sloupu. Během těchto testů se ověřuje vliv kolize jak na řidiče, tak na dospělé spolujezdce a děti.
Zkoumání následků srážky automobilu s chodcem zahrnuje celou řadu různých konfigurací a používají se v nich modely hlavy a nohou dospělé osoby a dětí. Následně se zjišťuje účinnost systémů pro předcházení kolizím s chodci a cyklisty, s jinými vozidly, ale i účinnost systémů udržujících auto v jízdním pruhu a aktivních tempomatů.
Toyota Mirai s vyspělými bezpečnostními technologiemiPočet systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense nabízených ve standardní verzi Toyoty Mirai, jakož i rozsah jejich působnosti, dalece překračuje rozsah systémů, na které se zaměřuje Euro NCAP. Vedle inteligentního adaptabilního tempomatu (IACC), který umí přizpůsobovat rychlost platným omezením uvedeným na dopravních značkách, systému včasné reakce na riziko srážky (PCS) se systémem rozpoznávání chodců a cyklistů, systému varování před nezamýšlenou změnou jízdního pruhu (LDA) s funkcí vrácení do zvoleného jízdního pruhu (SC) a asistenta udržování jízdního pruhu (LTA) obsahuje Toyota Safety Sense také systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB). Automobil má navíc ve standardní výbavě systém rozpoznání únavy řidiče (SWS), systém automatického přivolání záchranné služby (eCall) a asistenta pro rozjezd do kopce (HAC) a sjezd z kopce (DAC).
Ve vyšší verzi výbavy Executive pak na seznam bezpečnostních systémů a asistentů řízení přibyl panoramatický monitor s kamerovým systémem v rozsahu 360 stupňů (Panoramic View Monitor), systém monitorování mrtvého úhlu v zrcátkách (BSM), systém detekce překážek (ICS) předcházející kolizím během parkování, systém upozornění na pohyb za vozem (RCTA) a systém adaptivních dálkových světel (AHS).
Prémiový sedan s bezemisním pohonemToyota Mirai druhé generace debutovala v Japonsku v prosinci 2020, od roku 2021 je pak v prodeji rovněž v Česku. Nová Toyota Mirai je dynamičtější, má aerodynamičtější tvar a lepší jízdní vlastnosti než její předchůdkyně.
Větší efektivita palivových článků, objemnější vodíkové nádrže a lepší aerodynamika umožnily prodloužení dojezdu vozu o 30 procent na 650 km za normálních jízdních podmínek. Nový model je vybaven třemi vodíkovými nádržemi, které lze pod tlakem 700 barů natankovat za 5 minut.
Mirai je velký sedan prémiové třídy dlouhý 4 975 mm s rozvorem náprav 2 920 mm. Základem konstrukce automobilu je platforma GA-L, největší ze série TNGA, díky níž získal vůz pohodn zadních kol, nízko umístěné těžiště, skvělé jízdní vlastnosti a vyšší odolnost při nárazech. Toyotu Mirai pohání elektromotor o výkonu 182 koní s točivým momentem 300 Nm.
Tuto jednotku napájejí palivové články průběžně produkující proud reakcí vodíku a kyslíku. Automobil spotřebuje průměrně 0,84 kg/100 km vodíku, jeho zrychlení z 0 na 100 km/h činí 9 s. Vodíková Toyota během jízdy neemituje žádné zplodiny, jediným vedlejším produktem práce palivových článků je vodní pára.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.