Regulátoři ve Spojených státech podle ČTK zahájili oficiální vyšetřování poloautomatického systému řízení americké automobilky Tesla. Reagují tak na případy srážek elektromobilů Tesla se zaparkovanými vozidly záchranných služeb. Informovaly o tom v pondělí agentury AP a Reuters.
Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) uvedl, že od ledna 2018 zaznamenal 11 případů, kdy se elektromobily firmy Tesla střetly s vozidly záchranné zdravotní služby či hasičů parkujícími na místě zásahu.
Ve všech 11 případech měly elektromobily Tesla aktivován systém podpory řízení. Při srážkách jeden člověk zemřel a 17 lidí utrpělo zranění. NHTSA odhaduje, že vyšetřování se týká 765.000 vozů Tesla v USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?