První vietnamská domácí automobilka VinFast otevřela své kanceláře v Severní Americe a Evropě. Připojila se tak k řadě dalších výrobců aut, kteří se v regionu snaží zaujmout zákazníky chytrými elektrickými vozy, napsala agentura Reuters.
VinFast je divizí největšího vietnamského konglomerátu Vingroup JSC. V roce 2019 se stala prvním plnohodnotným výrobcem automobilů v zemi, když do ulic vyjely její modely s benzinovým pohonem vyrobené pod její vlastní značkou. V březnu příštího roku chce firma uvést na trh dva elektrické modely, VF e35 a VF e36.
Vingroup uvedla, že VinFast zřídila své zastoupení na pěti mezinárodních trzích. Brzy se pak chystá otevřít svůj autosalon v Kalifornii. V USA ale plánuje prodej převážně přes internet, aby ušetřila tím, že nebude muset zřídit nákladnou síť dealerů.
Automobilka prodala loni na domácím trhu kolem 30.000 aut, zatím ale nevykázala zisk. Jejím cílem bylo do roku 2022 zvýšit prodej na 56.000 vozů. V červnu však uvedla, že kvůli globálnímu nedostatku čipů tento cíl nesplní.
Na podporu svého růstu VinFast bude potřebovat více hotovosti. V dubnu automobilka naznačila, že zváží primární nabídku akcií ve Spojených státech nebo fúzi se společností specializovanou na akvizice, tzv. SPAC. V květnu pak informované zdroje řekly agentuře Reuters, že nabídka akcií VinFastu, díky níž by mohla firma získat nejméně dvě miliardy USD (43,4 miliardy Kč), byla původně naplánována na druhé čtvrtletí, ale nakonec byla odložena.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?