První vietnamská domácí automobilka VinFast otevřela své kanceláře v Severní Americe a Evropě. Připojila se tak k řadě dalších výrobců aut, kteří se v regionu snaží zaujmout zákazníky chytrými elektrickými vozy, napsala agentura Reuters.
VinFast je divizí největšího vietnamského konglomerátu Vingroup JSC. V roce 2019 se stala prvním plnohodnotným výrobcem automobilů v zemi, když do ulic vyjely její modely s benzinovým pohonem vyrobené pod její vlastní značkou. V březnu příštího roku chce firma uvést na trh dva elektrické modely, VF e35 a VF e36.
Vingroup uvedla, že VinFast zřídila své zastoupení na pěti mezinárodních trzích. Brzy se pak chystá otevřít svůj autosalon v Kalifornii. V USA ale plánuje prodej převážně přes internet, aby ušetřila tím, že nebude muset zřídit nákladnou síť dealerů.
Automobilka prodala loni na domácím trhu kolem 30.000 aut, zatím ale nevykázala zisk. Jejím cílem bylo do roku 2022 zvýšit prodej na 56.000 vozů. V červnu však uvedla, že kvůli globálnímu nedostatku čipů tento cíl nesplní.
Na podporu svého růstu VinFast bude potřebovat více hotovosti. V dubnu automobilka naznačila, že zváží primární nabídku akcií ve Spojených státech nebo fúzi se společností specializovanou na akvizice, tzv. SPAC. V květnu pak informované zdroje řekly agentuře Reuters, že nabídka akcií VinFastu, díky níž by mohla firma získat nejméně dvě miliardy USD (43,4 miliardy Kč), byla původně naplánována na druhé čtvrtletí, ale nakonec byla odložena.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?