První vietnamská domácí automobilka VinFast otevřela své kanceláře v Severní Americe a Evropě. Připojila se tak k řadě dalších výrobců aut, kteří se v regionu snaží zaujmout zákazníky chytrými elektrickými vozy, napsala agentura Reuters.
VinFast je divizí největšího vietnamského konglomerátu Vingroup JSC. V roce 2019 se stala prvním plnohodnotným výrobcem automobilů v zemi, když do ulic vyjely její modely s benzinovým pohonem vyrobené pod její vlastní značkou. V březnu příštího roku chce firma uvést na trh dva elektrické modely, VF e35 a VF e36.
Vingroup uvedla, že VinFast zřídila své zastoupení na pěti mezinárodních trzích. Brzy se pak chystá otevřít svůj autosalon v Kalifornii. V USA ale plánuje prodej převážně přes internet, aby ušetřila tím, že nebude muset zřídit nákladnou síť dealerů.
Automobilka prodala loni na domácím trhu kolem 30.000 aut, zatím ale nevykázala zisk. Jejím cílem bylo do roku 2022 zvýšit prodej na 56.000 vozů. V červnu však uvedla, že kvůli globálnímu nedostatku čipů tento cíl nesplní.
Na podporu svého růstu VinFast bude potřebovat více hotovosti. V dubnu automobilka naznačila, že zváží primární nabídku akcií ve Spojených státech nebo fúzi se společností specializovanou na akvizice, tzv. SPAC. V květnu pak informované zdroje řekly agentuře Reuters, že nabídka akcií VinFastu, díky níž by mohla firma získat nejméně dvě miliardy USD (43,4 miliardy Kč), byla původně naplánována na druhé čtvrtletí, ale nakonec byla odložena.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.