V prvních dvou měsících letošního roku zaznamenaly nové modely značky Peugeot na evropském trhu mimořádné výsledky: Peugeot 208 se stal nejprodávanějším vozem a Peugeot 2008 obsadil čtvrté místo. Oba modely se tak dostaly do první pětky bestsellerů v Evropě.
Peugeot 208 se již druhý měsíc v řadě dostal do čela žebříčku nejprodávanějších automobilů v Evropě. Je to také poprvé v historii značky, kdy je první jak v měsíci, tak i kumulativně.
Test Peugeot 208 1.2 Pure Tech
I Peugeot 2008 dosáhl vynikajícího výsledku, v rámci měsíčních prodejů obsadil třetí a kumulativně za rok 2021 čtvrté místo, což představuje nárůst o 64 % oproti roku 2020, a to na trhu zaznamenávajícím pokles o 21 %.
Test Peugeot 2008 1,5 BlueHDi
Umístění na vrcholu žebříčku je povzbudivé, protože naposled obsadil tuto pozici vůz značky Peugeot v březnu 2008. Je to výsledek vytrvalé práce, kterou po několik let odváděly všechny týmy značky.
V době, kdy Peugeot obnovuje své logo a uvádí na trh nový Peugeot 308, potvrzuje úspěch obou uvedených modelů segmentu B správnost strategických rozhodnutí značky.
Peugeot představil nové logo
Také v České republice oba zástupci „dvojkové“ řady odolávají silné konkurenci a podávají dobré prodejní výkony, zejména pak Peugeot 2008, který za první dva měsíce letošního roku registroval meziroční nárůst o 89,3 % a obsazuje 4. pozici v segmentu B. Peugeot 208 rovněž meziročně rostl, a to o 19,7 %. V rámci svého segmentu je na 12. místě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?