Sabine Schmitz, jenž byla široké motorické veřejnosti známá jako Královna Nürburgringu podléhal rakovině ve věku pouhých 51 let.
Sabine měla k "Zelenému peklu" vždy velmi blízko. Její otec byl majitelem hotelu ve městě Nürburg, který se nacházel jen pár stovek metrů od legendárního okruhu. S ním absolvovala také své první kolo a to již v útlém věku 5 let.
Ač v duchu rodinné tradice vystudovala hotelnictví, okruh ji táhl více a rozhodla se pro dráhu závodní jezdkyně. Že se jednalo o krok správným směrem se ukázalo posléze. Za volantem závodních vozů se jí dařilo a dodnes je jedinou ženou, které se podařilo zvítězit ve vytrvalostním závodě 24h Nürburgring. V letech 1996 a 1997 za volantem BMW M3 spolu se svými stájovými kolegy ze Scheid Motorsport obsadila první místo.
Později si udělala jméno se svým BMW M5, se kterým vozila po "Ringu" zájemce o rychlou jízdu. Ona a její M5 byly známi jako "nejrychlejší taxi na světě". Díky své "taxikářské" praxi se ukázala v pořadu Top Gear, kde radila Jeremymu Clarksonovi, jak nejlépe zajet čas s tehdy testovaným Jaguárem S-Type 2.7 diesel. Po jeho rekordní jízdě mu s posměchem oznámila, že by lepší čas zajela i za volantem dodávky. To se jí sice nepodařilo, ale i tak s vozem Ford Transit zajela báječný čas 10:08 minuty.
A právě Jeremyho vystřídala v pozici moderátora pořadu Top Gear v roce 2016. Ke vší smůle pro Sabine, nově vzniklé moderátorské uskupení se nesetkalo s příznivým ohlasem publika, které bylo zvyklé na neustálé špičkování trojice ve složení Jeremy, James a Richard. A tak Sabine opustila post moderátora již po 6 epizodách.
V roce 2020 Sabine na sociálních sítích oznámila, že od roku 2017 bojuje s rakovinou. Této těžké a zákeřné nemoci bohužel včera, což jest 16.3.2021 podlehla. Čest její památce...
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.