Sabine Schmitz, jenž byla široké motorické veřejnosti známá jako Královna Nürburgringu podléhal rakovině ve věku pouhých 51 let.
Sabine měla k "Zelenému peklu" vždy velmi blízko. Její otec byl majitelem hotelu ve městě Nürburg, který se nacházel jen pár stovek metrů od legendárního okruhu. S ním absolvovala také své první kolo a to již v útlém věku 5 let.
Ač v duchu rodinné tradice vystudovala hotelnictví, okruh ji táhl více a rozhodla se pro dráhu závodní jezdkyně. Že se jednalo o krok správným směrem se ukázalo posléze. Za volantem závodních vozů se jí dařilo a dodnes je jedinou ženou, které se podařilo zvítězit ve vytrvalostním závodě 24h Nürburgring. V letech 1996 a 1997 za volantem BMW M3 spolu se svými stájovými kolegy ze Scheid Motorsport obsadila první místo.
Později si udělala jméno se svým BMW M5, se kterým vozila po "Ringu" zájemce o rychlou jízdu. Ona a její M5 byly známi jako "nejrychlejší taxi na světě". Díky své "taxikářské" praxi se ukázala v pořadu Top Gear, kde radila Jeremymu Clarksonovi, jak nejlépe zajet čas s tehdy testovaným Jaguárem S-Type 2.7 diesel. Po jeho rekordní jízdě mu s posměchem oznámila, že by lepší čas zajela i za volantem dodávky. To se jí sice nepodařilo, ale i tak s vozem Ford Transit zajela báječný čas 10:08 minuty.
A právě Jeremyho vystřídala v pozici moderátora pořadu Top Gear v roce 2016. Ke vší smůle pro Sabine, nově vzniklé moderátorské uskupení se nesetkalo s příznivým ohlasem publika, které bylo zvyklé na neustálé špičkování trojice ve složení Jeremy, James a Richard. A tak Sabine opustila post moderátora již po 6 epizodách.
V roce 2020 Sabine na sociálních sítích oznámila, že od roku 2017 bojuje s rakovinou. Této těžké a zákeřné nemoci bohužel včera, což jest 16.3.2021 podlehla. Čest její památce...
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.