Královna Nürburgringu zemřela, Sabine Schmitz podlehla rakovině

Sabine Schmitz
Sabine Schmitz, foto: youtube.com
Petr Boháč , AutoRoad.cz 17. března 2021 19:28
Sdílej:

Sabine Schmitz, jenž byla široké motorické veřejnosti známá jako Královna Nürburgringu podléhal rakovině ve věku pouhých 51 let.

Sabine měla k "Zelenému peklu" vždy velmi blízko. Její otec byl majitelem hotelu ve městě Nürburg, který se nacházel jen pár stovek metrů od legendárního okruhu. S ním absolvovala také své první kolo a to již v útlém věku 5 let.

Ač v duchu rodinné tradice vystudovala hotelnictví, okruh ji táhl více a rozhodla se pro dráhu závodní jezdkyně. Že se jednalo o krok správným směrem se ukázalo posléze. Za volantem závodních vozů se jí dařilo a dodnes je jedinou ženou, které se podařilo zvítězit ve vytrvalostním závodě 24h Nürburgring. V letech 1996 a 1997 za volantem BMW M3 spolu se svými stájovými kolegy ze Scheid Motorsport obsadila první místo.

Později si udělala jméno se svým BMW M5, se kterým vozila po "Ringu" zájemce o rychlou jízdu. Ona a její M5 byly známi jako "nejrychlejší taxi na světě". Díky své "taxikářské" praxi se ukázala v pořadu Top Gear, kde radila Jeremymu Clarksonovi, jak nejlépe zajet čas s tehdy testovaným Jaguárem S-Type 2.7 diesel. Po jeho rekordní jízdě mu s posměchem oznámila, že by lepší čas zajela i za volantem dodávky. To se jí sice nepodařilo, ale i tak s vozem Ford Transit zajela báječný čas 10:08 minuty.

A právě Jeremyho vystřídala v pozici moderátora pořadu Top Gear v roce 2016. Ke vší smůle pro Sabine, nově vzniklé moderátorské uskupení se nesetkalo s příznivým ohlasem publika, které bylo zvyklé na neustálé špičkování trojice ve složení Jeremy, James a Richard. A tak Sabine opustila post moderátora již po 6 epizodách.

V roce 2020 Sabine na sociálních sítích oznámila, že od roku 2017 bojuje s rakovinou. Této těžké a zákeřné nemoci bohužel včera, což jest 16.3.2021 podlehla. Čest její památce...

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.