Sabine Schmitz, jenž byla široké motorické veřejnosti známá jako Královna Nürburgringu podléhal rakovině ve věku pouhých 51 let.
Sabine měla k "Zelenému peklu" vždy velmi blízko. Její otec byl majitelem hotelu ve městě Nürburg, který se nacházel jen pár stovek metrů od legendárního okruhu. S ním absolvovala také své první kolo a to již v útlém věku 5 let.
Ač v duchu rodinné tradice vystudovala hotelnictví, okruh ji táhl více a rozhodla se pro dráhu závodní jezdkyně. Že se jednalo o krok správným směrem se ukázalo posléze. Za volantem závodních vozů se jí dařilo a dodnes je jedinou ženou, které se podařilo zvítězit ve vytrvalostním závodě 24h Nürburgring. V letech 1996 a 1997 za volantem BMW M3 spolu se svými stájovými kolegy ze Scheid Motorsport obsadila první místo.
Později si udělala jméno se svým BMW M5, se kterým vozila po "Ringu" zájemce o rychlou jízdu. Ona a její M5 byly známi jako "nejrychlejší taxi na světě". Díky své "taxikářské" praxi se ukázala v pořadu Top Gear, kde radila Jeremymu Clarksonovi, jak nejlépe zajet čas s tehdy testovaným Jaguárem S-Type 2.7 diesel. Po jeho rekordní jízdě mu s posměchem oznámila, že by lepší čas zajela i za volantem dodávky. To se jí sice nepodařilo, ale i tak s vozem Ford Transit zajela báječný čas 10:08 minuty.
A právě Jeremyho vystřídala v pozici moderátora pořadu Top Gear v roce 2016. Ke vší smůle pro Sabine, nově vzniklé moderátorské uskupení se nesetkalo s příznivým ohlasem publika, které bylo zvyklé na neustálé špičkování trojice ve složení Jeremy, James a Richard. A tak Sabine opustila post moderátora již po 6 epizodách.
V roce 2020 Sabine na sociálních sítích oznámila, že od roku 2017 bojuje s rakovinou. Této těžké a zákeřné nemoci bohužel včera, což jest 16.3.2021 podlehla. Čest její památce...
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?