Model Lexus LC 500 Convertible během jediného týdne získal druhé významné ocenění – tentokrát „Nejlepší vůz se skládací střechou“ v britské soutěži Auto roku 2021. Nejnovější úspěch navazuje na mezinárodní ocenění „Nejlepší luxusní vůz“ z nedávné soutěže Světové ženské auto roku 2021.
O vítězi rozhodl panel porotců sestávající z nejzkušenějších a nejuznávanějších motoristických novinářů země. Díky prvnímu místu v kategorii se LC 500 Convertible stává kandidátem na celkové vítězství v britské soutěži Auto roku s plánovaným datem vyhlášení 9. března.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Nešlo přehlédnout příjemné pocity spojené s řízením vozu, který vypadá úchvatně, má ohromující zvuk a stejnou spolehlivost jako švýcarské hodinky,“ říká jeden z porotců letošní soutěže Matt Robinson.
Ředitel společnosti Lexus UK Ewan Shepherd uvedl: „LC 500 Convertible bylo od samotného počátku koncipováno jako nejkrásnější vůz ve své třídě, ale jak dokládá i toto ocenění, hezkým vzhledem to jednoduše nekončí. Vůz se skvěle řídí a také zachycuje samotnou podstatu značky Lexus i úžasné zážitky, které chceme našim zákazníkům zprostředkovat.“
Model LC 500 Convertible, uvedený v roce 2020, byl navržen tak, aby vypadal stejně krásně s nataženou i staženou střechou, při uplatnění zásady maximální péče o každý detail, kterou je Lexus proslulý.
Například u mechanismu skládání látkové střechy se dbalo na dosažení ideálních křivek, avšak bez negativních dopadů na pohodlí v kabině nebo zavazadlový prostor. Vůz rovněž nabízí atraktivní jízdní schopnosti, pro Lexus typické, díky atmosférickému motoru V8 o objemu 5,0 l a desetistupňové automatické převodovce Direct Shift.
Na 100 km/h vůz akceleruje během pěti sekund a jakýmkoli nepříjemným nárazům větru za vysokých rychlostí zamezuje precizní řešení aerodynamiky. Bohatě vybavená kabina se pyšní vysoce kvalitními materiály a svým designem, pohodlím i atraktivitou pro všechny smysly odráží typické zaměření značky Lexus na potřeby člověka.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?