Závěrečný podnik Liqui Moly Rallysprint Série a Poháru 2+ a předposlední závod Mistrovství ČR v rally historických automobilů se odjede pod názvem RENTOR racing – PARTR Rally Vsetín. Vsetínská soutěže, kterou pořádá Autoklub Vsetín – město v AČR, je naplánována na víkend 23. – 24. října 2020.
V dnešní koronavirovou pandemií ovlivněné době jsou finance pro pořadatele automobilové soutěže alfou a omegou. I proto vsetínští pořadatelé ještě na poslední chvíli mění oficiální název soutěže, kde se promítne nový partner závodu, společnost RENTOR racing group.
„Jsem velmi rád, že se společností RENTOR racing navážeme na loňskou spolupráci. Jedná se o v motoristickém sportu dlouhá léta působící společnost, která se z prostředí domácího a světového motokrosu postupně etabluje i na českých soutěžních tratích. Za její podporu jsme obzvláště v dnešní době moc rádi,“ raduje se ředitel soutěže Petr Gryger.
Vzhledem ke zrušení úvodních závodů sezóny lze očekávat, že na RENTOR racing – PARTR Rally Vsetín vyvrcholí letošní boj o titul v Poháru 2+, v rámci Rallysprint Série může o vývoji seriálu mnohé napovědět už víkendová Rally Morava ve Šternberku. Příjem přihlášek na vsetínský závod už je v plném proudu, uzávěrka je naplánována na půlnoc 18. října 2020. Aktuálně je přihlášeno už více než dvacet posádek, aktuálně nás nejvíce těší registrace bývalého vítěze a letošního polského vicemistra Grzegorze Grzyba, jenž osedlá speciál Škoda Fabia Rally2 evo. Odkaz na seznam přihlášených zde.
Pořadatelé připravili na posádky šest rychlostních zkoušek na třech známých úsecích. S jedinou servisní zastávkou čeká na účastníky 61,34 měřených kilometrů.
„Vzhledem k aktuální situace budeme s napětím sledovat průběh Rally Morava i další připravovaná omezení Ministerstva zdravotnictví, ale věříme, že při splnění nutných hygienických opatření závod odjedeme. Samozřejmě budeme soutěžící a fanoušky o dalších detailech průběžně informovat,“ uzavírá Gryger.
Aktuálně jsou na oficiálních stránkách soutěže www.vsetinrally.cz zveřejněna Zvláštní ustanovení a odkaz na oficiální přihlášku v licenčním systému AČR. Sledujte i naši facebookovou stránku Rally Vsetín.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.