Seznam přihlášených posádek na víkendovou Futures Contproduct Rally Morava 2020 (9. - 10. října 2020) slibuje zajímavou podívanou.
Pořadatelskému týmu Rally klub Šternberk v AČR se nahlásilo 98 startujících, mezi kterými figuruje pět prioritních jezdců. Ondřej Bisaha s prioritou FIA, Martin Vlček, Roman Odložilík, Jan Černý a Jan Dohnal s národní prioritou. Zajímavou položkou je patnáct speciálů R5 (s převahou vozů značky Škoda) a jeden vůz specifikace WRC.
Právě z tohoto výčtu lze jednoznačně hledat hlavní favority na absolutního vítěze Futures Contproduct Rally Morava 2020. Mezi přihlášenými nechybí vítěz dvou letošních závodů Petr Semerád, na domácích tratích se bude snažit překvapit Michal Horák, zajímavý jistě bude i start loňského mistra RSS Adama Březíka s rodinným vozem Škoda Fabia R5 (společně s Markem Omelkou). Ve dvou „er pětkách“ míří do Šternberka slovenští jezdci (Jar. Melichárek, R. Popovič). Jediným speciálem WRC bude v podhůří Jeseníků operovat Tomáš Kurka. Zpět za volant lanceru se vrací Pavel Ševčík, stejný speciál osedlá i Josef Semerád.
Ve dvoukolkách přišel letos neporažený Jan Dohnal o svého tradičního rivala, jmenovce Reného. Přesto se mu postaví „do cesty“ silná moravská konkurence v čele s Egonem Smékalem, Dominikem Stříteským, Petrem Gargulákem, Lukášem Nekvapilem a Tomášem Knápkem. Právě třída 6, kde jsou zastoupeny vozy R2 a Rally4, bude s 21 účastníky nejpočetnější.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. Bohužel aktuální stav a situace kolem koronavirové pandemie nutí pořadatele k očekávaným restrikcím, které musí fanoušci rallysportu tentokrát pochopit. Proto opravdu apelujeme na diváky, aby na Jesenicko nejezdili, rally si v současné době nemůže diváky dovolit. Prioritou je, aby pokračovala už tak omezená sezóna a posádky si zazávodily.
„Vždy jsme si fanoušků vážili a bylo těžké si představit, že pojedeme bez nich. Ale za aktuální situace je u tratí nemůžeme vídat a moc, nejenom nám, ale i rally pomohou, když tentokrát do okolí Šternberka nepřijedou,“ prosí ředitel soutěže Rudolf Kouřil a pokračuje: „Dále potvrzujeme, že vstup do servisu bude divákům zakázán. Nebudou zveřejněny mapy, ani doporučena zajímavá divácká místa. Jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit.“
„Každá posádka bude povinna při převzetí itineráře předložit jmenný seznam všech osob pohybujících se v servisní zóně. Maximální počet členů doprovodného týmu je stanoven na 4 osoby, u účastníků ČaH ADAM CUP 2020 na 3. Soutěžící, jezdci, jejich doprovod, činovníci, pořadatelé a ostatní personál musí mít po celou dobu pobytu v servisním areálu zakryty dýchací cesty. Dále prosím, abyste se zdržovali pouze v přiděleném servisním stání,“ vypočítává další omezení manažer Miroslav Frýdecký.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava. Průběžné zpravodajství Vám vzhledem k aktuální situaci nabídkou rovněž tradiční VideoNovinky.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.