Seznam přihlášených posádek na víkendovou Futures Contproduct Rally Morava 2020 (9. - 10. října 2020) slibuje zajímavou podívanou.
Pořadatelskému týmu Rally klub Šternberk v AČR se nahlásilo 98 startujících, mezi kterými figuruje pět prioritních jezdců. Ondřej Bisaha s prioritou FIA, Martin Vlček, Roman Odložilík, Jan Černý a Jan Dohnal s národní prioritou. Zajímavou položkou je patnáct speciálů R5 (s převahou vozů značky Škoda) a jeden vůz specifikace WRC.
Právě z tohoto výčtu lze jednoznačně hledat hlavní favority na absolutního vítěze Futures Contproduct Rally Morava 2020. Mezi přihlášenými nechybí vítěz dvou letošních závodů Petr Semerád, na domácích tratích se bude snažit překvapit Michal Horák, zajímavý jistě bude i start loňského mistra RSS Adama Březíka s rodinným vozem Škoda Fabia R5 (společně s Markem Omelkou). Ve dvou „er pětkách“ míří do Šternberka slovenští jezdci (Jar. Melichárek, R. Popovič). Jediným speciálem WRC bude v podhůří Jeseníků operovat Tomáš Kurka. Zpět za volant lanceru se vrací Pavel Ševčík, stejný speciál osedlá i Josef Semerád.
Ve dvoukolkách přišel letos neporažený Jan Dohnal o svého tradičního rivala, jmenovce Reného. Přesto se mu postaví „do cesty“ silná moravská konkurence v čele s Egonem Smékalem, Dominikem Stříteským, Petrem Gargulákem, Lukášem Nekvapilem a Tomášem Knápkem. Právě třída 6, kde jsou zastoupeny vozy R2 a Rally4, bude s 21 účastníky nejpočetnější.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. Bohužel aktuální stav a situace kolem koronavirové pandemie nutí pořadatele k očekávaným restrikcím, které musí fanoušci rallysportu tentokrát pochopit. Proto opravdu apelujeme na diváky, aby na Jesenicko nejezdili, rally si v současné době nemůže diváky dovolit. Prioritou je, aby pokračovala už tak omezená sezóna a posádky si zazávodily.
„Vždy jsme si fanoušků vážili a bylo těžké si představit, že pojedeme bez nich. Ale za aktuální situace je u tratí nemůžeme vídat a moc, nejenom nám, ale i rally pomohou, když tentokrát do okolí Šternberka nepřijedou,“ prosí ředitel soutěže Rudolf Kouřil a pokračuje: „Dále potvrzujeme, že vstup do servisu bude divákům zakázán. Nebudou zveřejněny mapy, ani doporučena zajímavá divácká místa. Jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit.“
„Každá posádka bude povinna při převzetí itineráře předložit jmenný seznam všech osob pohybujících se v servisní zóně. Maximální počet členů doprovodného týmu je stanoven na 4 osoby, u účastníků ČaH ADAM CUP 2020 na 3. Soutěžící, jezdci, jejich doprovod, činovníci, pořadatelé a ostatní personál musí mít po celou dobu pobytu v servisním areálu zakryty dýchací cesty. Dále prosím, abyste se zdržovali pouze v přiděleném servisním stání,“ vypočítává další omezení manažer Miroslav Frýdecký.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava. Průběžné zpravodajství Vám vzhledem k aktuální situaci nabídkou rovněž tradiční VideoNovinky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.