Seznam přihlášených posádek na víkendovou Futures Contproduct Rally Morava 2020 (9. - 10. října 2020) slibuje zajímavou podívanou.
Pořadatelskému týmu Rally klub Šternberk v AČR se nahlásilo 98 startujících, mezi kterými figuruje pět prioritních jezdců. Ondřej Bisaha s prioritou FIA, Martin Vlček, Roman Odložilík, Jan Černý a Jan Dohnal s národní prioritou. Zajímavou položkou je patnáct speciálů R5 (s převahou vozů značky Škoda) a jeden vůz specifikace WRC.
Právě z tohoto výčtu lze jednoznačně hledat hlavní favority na absolutního vítěze Futures Contproduct Rally Morava 2020. Mezi přihlášenými nechybí vítěz dvou letošních závodů Petr Semerád, na domácích tratích se bude snažit překvapit Michal Horák, zajímavý jistě bude i start loňského mistra RSS Adama Březíka s rodinným vozem Škoda Fabia R5 (společně s Markem Omelkou). Ve dvou „er pětkách“ míří do Šternberka slovenští jezdci (Jar. Melichárek, R. Popovič). Jediným speciálem WRC bude v podhůří Jeseníků operovat Tomáš Kurka. Zpět za volant lanceru se vrací Pavel Ševčík, stejný speciál osedlá i Josef Semerád.
Ve dvoukolkách přišel letos neporažený Jan Dohnal o svého tradičního rivala, jmenovce Reného. Přesto se mu postaví „do cesty“ silná moravská konkurence v čele s Egonem Smékalem, Dominikem Stříteským, Petrem Gargulákem, Lukášem Nekvapilem a Tomášem Knápkem. Právě třída 6, kde jsou zastoupeny vozy R2 a Rally4, bude s 21 účastníky nejpočetnější.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. Bohužel aktuální stav a situace kolem koronavirové pandemie nutí pořadatele k očekávaným restrikcím, které musí fanoušci rallysportu tentokrát pochopit. Proto opravdu apelujeme na diváky, aby na Jesenicko nejezdili, rally si v současné době nemůže diváky dovolit. Prioritou je, aby pokračovala už tak omezená sezóna a posádky si zazávodily.
„Vždy jsme si fanoušků vážili a bylo těžké si představit, že pojedeme bez nich. Ale za aktuální situace je u tratí nemůžeme vídat a moc, nejenom nám, ale i rally pomohou, když tentokrát do okolí Šternberka nepřijedou,“ prosí ředitel soutěže Rudolf Kouřil a pokračuje: „Dále potvrzujeme, že vstup do servisu bude divákům zakázán. Nebudou zveřejněny mapy, ani doporučena zajímavá divácká místa. Jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit.“
„Každá posádka bude povinna při převzetí itineráře předložit jmenný seznam všech osob pohybujících se v servisní zóně. Maximální počet členů doprovodného týmu je stanoven na 4 osoby, u účastníků ČaH ADAM CUP 2020 na 3. Soutěžící, jezdci, jejich doprovod, činovníci, pořadatelé a ostatní personál musí mít po celou dobu pobytu v servisním areálu zakryty dýchací cesty. Dále prosím, abyste se zdržovali pouze v přiděleném servisním stání,“ vypočítává další omezení manažer Miroslav Frýdecký.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava. Průběžné zpravodajství Vám vzhledem k aktuální situaci nabídkou rovněž tradiční VideoNovinky.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?