Seznam přihlášených posádek na víkendovou Futures Contproduct Rally Morava 2020 (9. - 10. října 2020) slibuje zajímavou podívanou.
Pořadatelskému týmu Rally klub Šternberk v AČR se nahlásilo 98 startujících, mezi kterými figuruje pět prioritních jezdců. Ondřej Bisaha s prioritou FIA, Martin Vlček, Roman Odložilík, Jan Černý a Jan Dohnal s národní prioritou. Zajímavou položkou je patnáct speciálů R5 (s převahou vozů značky Škoda) a jeden vůz specifikace WRC.
Právě z tohoto výčtu lze jednoznačně hledat hlavní favority na absolutního vítěze Futures Contproduct Rally Morava 2020. Mezi přihlášenými nechybí vítěz dvou letošních závodů Petr Semerád, na domácích tratích se bude snažit překvapit Michal Horák, zajímavý jistě bude i start loňského mistra RSS Adama Březíka s rodinným vozem Škoda Fabia R5 (společně s Markem Omelkou). Ve dvou „er pětkách“ míří do Šternberka slovenští jezdci (Jar. Melichárek, R. Popovič). Jediným speciálem WRC bude v podhůří Jeseníků operovat Tomáš Kurka. Zpět za volant lanceru se vrací Pavel Ševčík, stejný speciál osedlá i Josef Semerád.
Ve dvoukolkách přišel letos neporažený Jan Dohnal o svého tradičního rivala, jmenovce Reného. Přesto se mu postaví „do cesty“ silná moravská konkurence v čele s Egonem Smékalem, Dominikem Stříteským, Petrem Gargulákem, Lukášem Nekvapilem a Tomášem Knápkem. Právě třída 6, kde jsou zastoupeny vozy R2 a Rally4, bude s 21 účastníky nejpočetnější.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. Bohužel aktuální stav a situace kolem koronavirové pandemie nutí pořadatele k očekávaným restrikcím, které musí fanoušci rallysportu tentokrát pochopit. Proto opravdu apelujeme na diváky, aby na Jesenicko nejezdili, rally si v současné době nemůže diváky dovolit. Prioritou je, aby pokračovala už tak omezená sezóna a posádky si zazávodily.
„Vždy jsme si fanoušků vážili a bylo těžké si představit, že pojedeme bez nich. Ale za aktuální situace je u tratí nemůžeme vídat a moc, nejenom nám, ale i rally pomohou, když tentokrát do okolí Šternberka nepřijedou,“ prosí ředitel soutěže Rudolf Kouřil a pokračuje: „Dále potvrzujeme, že vstup do servisu bude divákům zakázán. Nebudou zveřejněny mapy, ani doporučena zajímavá divácká místa. Jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit.“
„Každá posádka bude povinna při převzetí itineráře předložit jmenný seznam všech osob pohybujících se v servisní zóně. Maximální počet členů doprovodného týmu je stanoven na 4 osoby, u účastníků ČaH ADAM CUP 2020 na 3. Soutěžící, jezdci, jejich doprovod, činovníci, pořadatelé a ostatní personál musí mít po celou dobu pobytu v servisním areálu zakryty dýchací cesty. Dále prosím, abyste se zdržovali pouze v přiděleném servisním stání,“ vypočítává další omezení manažer Miroslav Frýdecký.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava. Průběžné zpravodajství Vám vzhledem k aktuální situaci nabídkou rovněž tradiční VideoNovinky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?