Seznam přihlášených posádek na víkendovou Futures Contproduct Rally Morava 2020 (9. - 10. října 2020) slibuje zajímavou podívanou.
Pořadatelskému týmu Rally klub Šternberk v AČR se nahlásilo 98 startujících, mezi kterými figuruje pět prioritních jezdců. Ondřej Bisaha s prioritou FIA, Martin Vlček, Roman Odložilík, Jan Černý a Jan Dohnal s národní prioritou. Zajímavou položkou je patnáct speciálů R5 (s převahou vozů značky Škoda) a jeden vůz specifikace WRC.
Právě z tohoto výčtu lze jednoznačně hledat hlavní favority na absolutního vítěze Futures Contproduct Rally Morava 2020. Mezi přihlášenými nechybí vítěz dvou letošních závodů Petr Semerád, na domácích tratích se bude snažit překvapit Michal Horák, zajímavý jistě bude i start loňského mistra RSS Adama Březíka s rodinným vozem Škoda Fabia R5 (společně s Markem Omelkou). Ve dvou „er pětkách“ míří do Šternberka slovenští jezdci (Jar. Melichárek, R. Popovič). Jediným speciálem WRC bude v podhůří Jeseníků operovat Tomáš Kurka. Zpět za volant lanceru se vrací Pavel Ševčík, stejný speciál osedlá i Josef Semerád.
Ve dvoukolkách přišel letos neporažený Jan Dohnal o svého tradičního rivala, jmenovce Reného. Přesto se mu postaví „do cesty“ silná moravská konkurence v čele s Egonem Smékalem, Dominikem Stříteským, Petrem Gargulákem, Lukášem Nekvapilem a Tomášem Knápkem. Právě třída 6, kde jsou zastoupeny vozy R2 a Rally4, bude s 21 účastníky nejpočetnější.
Rally klub Šternberk v AČR připravil pro závod tři rychlostní zkoušky s celkovou délkou měřených úseků 62,04 km. Bohužel aktuální stav a situace kolem koronavirové pandemie nutí pořadatele k očekávaným restrikcím, které musí fanoušci rallysportu tentokrát pochopit. Proto opravdu apelujeme na diváky, aby na Jesenicko nejezdili, rally si v současné době nemůže diváky dovolit. Prioritou je, aby pokračovala už tak omezená sezóna a posádky si zazávodily.
„Vždy jsme si fanoušků vážili a bylo těžké si představit, že pojedeme bez nich. Ale za aktuální situace je u tratí nemůžeme vídat a moc, nejenom nám, ale i rally pomohou, když tentokrát do okolí Šternberka nepřijedou,“ prosí ředitel soutěže Rudolf Kouřil a pokračuje: „Dále potvrzujeme, že vstup do servisu bude divákům zakázán. Nebudou zveřejněny mapy, ani doporučena zajímavá divácká místa. Jen díky tomu budeme moci závod uskutečnit.“
„Každá posádka bude povinna při převzetí itineráře předložit jmenný seznam všech osob pohybujících se v servisní zóně. Maximální počet členů doprovodného týmu je stanoven na 4 osoby, u účastníků ČaH ADAM CUP 2020 na 3. Soutěžící, jezdci, jejich doprovod, činovníci, pořadatelé a ostatní personál musí mít po celou dobu pobytu v servisním areálu zakryty dýchací cesty. Dále prosím, abyste se zdržovali pouze v přiděleném servisním stání,“ vypočítává další omezení manažer Miroslav Frýdecký.
Aktuální informace ohledně dění kolem Futures Contproduct Rally Morava najdete kromě oficiálních stránek i na facebookovém profilu soutěže Rally Morava. Průběžné zpravodajství Vám vzhledem k aktuální situaci nabídkou rovněž tradiční VideoNovinky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?