Po prázdninové přestávce se uskutečnil další díl Traiva Rally Cupu 2020, který odstartoval v sobotu, 5. září na polygonu firmy Tatra v Kopřivnici. Na start se postavilo celkem 23 jezdců. Ve startovní listině nechyběly ani dva vozy specifikace WRC a jeden vůz kategorie R5. Pořadatelé připravili pro soutěžící dvě rychlostní zkoušky, které se jely ve třech průjezdech o celkové délce trati řádově pětadvacet kilometrů.
Přehled kategorií začneme již tradičně ve třídě historiků, kde do závodu odstartovalo osm soutěžících. Velmi krátce se svezl při své premiéře na Traivě Jan Votápka s Trabantem. Mladý jezdec odjel první rundu erzet a soutěž si pochvaloval, ale do další části závodu již nenastoupil, kdy důvodem odstoupení bylo prasklé těsnění pod hlavou motoru. Kvůli poruše motoru na Škodě 130 L závod nedokončil ani Pavel Klečka. Čtvrtý měřený úsek se stal osudným hned pro dva jezdce. Jedním z nich byl Otmar Uher, který ze závodu odstoupil kvůli úniku kapalin z jeho Fordu Ecsort. Na stejné rychlostní zkoušce soutěž skončila také pro Stanislava Blažka. Blažkovi, závodící s vozem Opel Astra, vystavila stopku prasklá poloosa. Na čtvrtém místě v kategorii historiků dojel Radovan Hlavička, který závodil s Peugeotem 2O5 GTi. S červenou Mazdou 323 přijel do Kopřivnice soutěžit Drahomír Kubica. V cíli z toho nakonec byla bronzová příčka mezi historiky. Druhé místo tentokrát obsadil František Navrátil, který jel s vozem Peugeot 205 GTi. Navrátil ztratil na vítěze třídy 36,9 vteřin. První místo v kategorii historiků v sedmém klání cupu bral Josef Peřina. Jezdec s vozem BMW se také skvěle umístil v absolutním pořadí závodu, a to na 9. místě.
V kategorii dvoukolek se sešlo celkem sedm soutěžících. Premiérový start s rally vozem zažil v Kopřivnici Daniel Bartúnek. Jezdec, který jezdí závody do vrchu, si vyzkoušel i jinou disciplínu motorsportu. Daniel závodil s Hondou Civic Vti a premiérový závod v rally dokončil pod dohledem zkušeného Rudolfa Kouřila na 7. místě ve třídě F2. Šestou příčku mezi dvoukolkami obsadil Rostislav Kovařčik, který jel se Škodou Felicií. Kovařčik zaznamenal hned na první rychlostní zkoušce výlet mimo trať, když nezafungovala na Felicii ruční brzda a vůz skončil v příkopě. S pomocí pořadatelů byla však Felicie vytažena a Kovařčik v závodě pokračoval. Páté místo ve třídě F2 obsadil Jakub Bělaška, který v Kopřivnici proháněl Škodu Felicii. Jako test nového vozu Ford Fiesta Rally4 pojal tento závod Milan Obadal. Obadal si vyzkoušel ostrou dvoukolku v závodním tempu a v cíli z toho bylo čtvrté místo mezi vozy poháněné jednou nápravou. S vozem Peugeot 208 R2 na polygonu závodil Radek Jatel. Jezdec z Vysokého Pole si závod maximálně užil a domů si odvezl pohár za třetí místo v kategorii dvoukolek. Na kopřivnický polygon přijel i loňský absolutní vítěz dvoukolek Rafal Pochlopien z Polska a hned se zařadil mezi horké favority na vítězství v kategorii. S vozem Opel Astra měl v úvodu rally drobné technické problémy a součet časů jej nakonec umístil na stříbrnou příčku. Vítězství mezi dvoukolkami bral Ramon Martišek. Vsetínský jezdec startoval s BMW E36 a vítězství to bylo těsné. Martišek měl v cíli náskok přes 5 vteřin před druhým v pořadí.
Celkem pět produkčních vozů se postavilo na start sedmého dílu Traiva rally cupu. S Mitsubishi deváté evoluce závodil Zbyněk Šantavý. Soutěž dokončil na pátém místě. Bramborová příčka patří Arturu Kobielovi. Polský závodník se Subaru Impreza mohl pomýšlet na lepší umístění, ale v předposlední rychlostní zkoušce narazil do svodidel a ztratil drahocenné vteřiny. Kolize však nebyla velká a Artur po menších opravách vozu závod dokončil. Třetí místo obsadil Jan Procházka, který jel tentokrát se zapůjčeným vozem Mitsubishi Lancer EVO X. Stříbro tentokrát bral Jan Sedlák, který se svým vozem Subaru Impreza zaostal o necelých 17 vteřin za vítězem ve třídě a v celkovém pořadí obsadil bramborovou příčku. Nejrychlejším jezdcem s produkčním vozem se stal Jiří Kratochvíl. Jirka usedl do Mitsubishi Lancer EVO X a jeho bezchybný výkon mu vynesl bronzovou příčku v absolutním pořadí.
Přehled výsledků tradičně zakončíme nejsilnější kategorií F4. Na třetím místě ve třídě a 5. místě v absolutním pořadí celkového hodnocení závodu se umístil Silvestr Mikuláštík, který již tradičně usedl do Subaru Impreza WRC a jízdou dveřmi napřed ani pro tentokrát nešetřil. Bohužel jej v prostřední sekci potrápilo palivové čerpadlo. Druhou příčku ve třídě i celkově obsadil slovenský jezdec Jaroslav Melichárek, který si přijel do Kopřivnice otestovat vůz Volkswagen Polo Gti R5 z dílen TRT Rally teamu. Jaro postupně zrychloval a v cíli si připsal tři nejrychlejší časy. Absolutním vítězem sedmého dílu Traiva Rally Cupu se stal Roman Odložilík, který tentokrát závodil s Fordem Fiesta WRC. Roman Odložilík zvítězil o 5,7 vteřiny před týmovým kolegou Melichárkem.
Další pokračování Traiva rally cupu je naplánováno na 17. října. Doufejme, že nic nezabrání tomu, aby se závod uskutečnil bez omezení. S motem rally cupu „Go Hard or Go Home“ se těšíme na setkání u dalšího závodu.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.