Olomoucká rodinná posádka syna a otce Horáků oproti loňské sezóně výrazně přezbrojila. Dvoukolku Opel Adam R2 vystřídal atraktivnější Ford Fiesta R5 a Michalovi i Ivanovi se splnil jezdecký sen.
Před sezónou proběhlo několik testování a první ostrý křest v nadupané čtyřkolce proběhl na tratích sprintové Příbrami. Poznávání nového vozu na opravdových rychlostních zkouškách proběhlo bez závažnějších problémů a první sprint sezóny zakončili Horákovi na 11. místě absolutní klasifikace a ve třídě P2+ byli 9.
O čtrnáct dní později usedli Michal a Ivan do R5 znovu, tentokráte při Kowax ValMez Rally 2020. Letošní Valaška byla díky koronavirové situaci závodem dva v jednom, kdy dvoudenní soutěž ve velkém mistráku měla jeden soutěžní den společný se sprintovým mistrovstvím. Celkem se na start sobotní etapy, která byla společná pro obě mistrovství, postavilo 104 posádek. Pro ně byla připravena trať se čtyřmi měřenými úseky, které se jely dvakrát. Michal s Ivanem dostali přidělené startovní číslo 20 a ve třídě 2, kam spadá modrá fiesta, měli šestnáct soupeřů. „Valašskou rally jsme měli původně v plánu odjet jen jako sprintrally. Díky našemu hlavnímu sponzorovi Futures Conproduct nám ale bylo umožněno postavit se na i start nedělní etapy. To vše proto, abychom získali co nejvíce zkušeností s novým autem. Seznamovací jízdy probíhaly bez problémů, i když jsme vše měli docela časově nabité. Nestává se nám často, že bychom nestíhali odtrénovat rychlostní zkoušky, ale velký mistrák je přece jen náročnější. Valašské erzety byly dost rychlé, což mi moc nevyhovuje. Nejvíce jsem se těšil na Bystřičku, kde se jede opravdu ze zatáčky do zatáčky. Jinak v minulosti jsem na Valašce startoval již čtyřikrát a má bilance je tristní, jeden dokončený závod. I proto byla má motivace velká a závod jsem chtěl dokončit,“ nastínil předstartovní atmosféru olomoucký rodák.
Sobotní ráno nabízelo krásné počasí, ale posádky z představy nedobrovolné sauny moc nadšené nebyly. Podívejme se, jak se dařilo Horákům v rallysprintovém závodě. Michal s Ivanem začali opatrně a na úvodní erzetě Fulnek zajeli 11. čas ve třídě. „Osahávačka a úvodní rozcvička“ proběhla v poklidu, a tak se mohlo postupně zrychlovat. Jako třetí v pořadí byla Michalova oblíbená rychlostní zkouška Bystřička a tady již olomoucký jezdec zajel sedmý čas. Úvodní sekci sobotních erzet zakončila zkouška na kopřivnickém polygonu, kde Horákovi zajeli 9. čas ve třídě P2+ a stejná příčka jim patřila i v průběžném hodnocení. Druhá sekce již byla z pohledu olomoucké posádky jistější a dostavily se i slušné časy. Obzvláště dvě závěrečné erzety se povedly. Nejprve oblíbená Bystřička s šestým a druhý průjezd na polygonu se sedmým časem třídy. Na konci sprintu byla posádka klasifikována na 9. místě absolutně a 7. místě ve třídě P2+. Pokud bychom se podívali na výsledky z pohledu velkého mistráku, tak tady je v polovině rally umístění posádky lichotivé – 13. absolutně a 11. ve třídě 2. „V sobotu jsme začali opatrněji, ale s přibývajícími kilometry přišla jistota a my postupně zrychlovali. V prvním průjezdu RZ Lešná jsme měli problém s propadávajícím pedálem brzdy. Naopak krásně jsme se svezli na Bystřičce. Do druhé sekce jsme zvolili nejtvrdší pneumatiky, a i když nám to někteří rozmlouvali, nakonec se to ukázalo jako dobrá volba. Na některých rychlostních zkouškách jsme si i sami sobě dost nadělili v porovnání s prvními průjezdy. I když bylo velké horko, závody byly hezké a my se pěkně svezli,“ přiblížil průběh prvního soutěžního dne Michal Horák.
Do nedělní etapy, která se započítávala pouze do velkého mistráku, vyrazilo 54 dvojic. I tady bylo původně osm rychlostních zkoušek, ale druhý průjezd RZ Choryně byl zrušený pro vysoký rychlostní průměr z prvního kola. Start první ranní zkoušky byl posunut a zahřáté pneumatiky zchládly. Dobrá nálada ve voze byla rázem ta tam. „Jak dobře skončila sobota, tak neděle začala úplně naopak. Bohužel jsme zvolili nejtvrdší pneumatiky, což nás vytrestalo hned na první erzetě, která měla zpoždění kvůli oleji vyteklému na trať. Takže zahřáté pneu úplně zchládly a nezdar v úvodu etapy dovršila časoměřička na startu zkoušky, která nám strčila do okýnka kartu deset vteřin před „celou“ se slovy „Už jedete.“. Tato situace byla strašně hektická a neobvyklá a nejenom mne dost rozhodila. Tím byla poznamenána nálada v autě na celou etapu a já necítil žádnou radost z jízdy. Nedělní část byla ovšem z naší strany hlavně o získání dalších zkušeností a tento cíl jsme splnili. Dalším závodem bude rally Vyškov, což je taky charakterem rychlostních zkoušek docela rychlý sprint. Věřím, že už budeme zúročovat informace a zkušenosti z nového auta. Vím, že máme velké rezervy, a vím, kde jsou, a neradi bychom ukončili sezónu nějakou hloupou chybou,“ uvedl k nedělní části závodu a zároveň nastínil další program týmu Michal Horák. Posádka Michal Horák – Ivan Horák přes všechny peripetie a velké horko úspěšně zvládla všechny rychlostní zkoušky. V cíli byla klasifikována na 13. místě absolutní klasifikace a 11. místě ve třídě 2. Pro úplnost zbývá dodat pouze termín Rally Vyškov a ten je 12. září.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.