Po velice vyrovnaném a dramatickém souboji vyhrála posádka EuroOil teamu Pech-Uhel Valašskou Rallye před tovární posádkou Škody Kopecký-Hloušek o pouhých 5,3 s.
Přesně jak v „desetinkách“ skončil jejich vzájemný duel na předchozí Bohemii, tak začal nový na Valašce. Pech vyhrál první vložku o 1,1s, Kopecký kontroval na další vítězstvím o 0,2s, aby třetí zajeli v neuvěřitelném naprosto shodném čase s rozdílem 0,0. Podobně to vypadalo na všech zkouškách. To vše v extrémním horku, což pořádně prověřilo fyzičku závodníků. Fanoušci i členové obou teamů netrpělivě mačkali v rukou mobilní telefony a zkoumali další zajeté časy. Čekalo se, která posádka nevydrží nastolené tempo a udělá sebemenší rozhodující chybičku. To se jako zázrakem nestalo, i když Václav Pech jednu pořádně horkou chvilku přiznává: „Na rychlostní zkoušce Bystřička, jsem špatně odhadl jeden z horizontů. Skočili jsme dál, než byl můj předpoklad a hlavně mimo ideální stopu. Naštěstí tam byl prostor smyk srovnat, ale tep jsem cítil až v krku,“ říká nyní již s úsměvem.
Po pětileté nadvládě továrního teamu na domácích tratích, jsou letošní naprosto vyrovnané souboje Pecha s Kopeckým opravdovou reklamou na motorsport. Drama od prvního do posledního metru závodu poutá velkou pozornost nejen skalních fanoušků a médií, ale i širší veřejnosti. Dalším závodem bude Rallye Pačejov koncem září.
ValMez Rallye 2020
1. Pech-Uhel EuroOil team 1:11:14,6
2. Kopecký-Hloušek ŠKODA Motorsport + 5,3
3. Mareš-Bucha Laureta Auto ŠKODA Team + 1:04,6
4. Černý-Černohorský Mogul Benzina Racing21 + 1:10,5
5. Jakeš-Machů Samohýl ŠKODA Team + 1:51,8
PR, www.VaclavPech.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?