Již jen hodiny zbývají do ostrého startu KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu. Registrovaní účastníci dvoudenního klání mají za sebou shakedown, zbytek pole absolvoval odpoledne technické přejímky. Oba závody startují ze servisu, tedy z polygonu Tatry Kopřivnice.
Ze seznamu přihlášených se divákům nakonec nepředstaví tři jezdci, kteří poslali omluvenky – Michal Srb (st. č. 42), Vladimír Mandík (st. č. 51) a Lubomír Konšel (st. č. 99). Další změny ve startovce se dotkly hlavně jednodenní sprintrally, neboť Roman Odložilík pojede s Volkswagenem Polo GTI R5, Slovák Jaro Melichárek se představí s Fordem Fiesta RS WRC, navigovat ho bude Michal Ernst. Další Příbramák Štěpán Palivec pak usedne vedle Lukáše Pondělíčka.
Registrované posádky absolvovaly shakedown. Řada dvojic využila maximum pěti průjezdů, nejrychlejší čas nakonec ve svém posledním zajel Jan Černý.
Výsledky shakedown:
Černý Jan 1:48.800Kopecký Jan + 0.700Mareš Filip + 0.800Semerád Petr + 1.300Jakeš Miroslav + 1.900von Thurn und Taxis Albert + 2.600Vlček Martin + 3.900Šikl Martin + 4.000Jelínek Jan + 4.400Cvrček Věroslav jr. + 4.800
Ohlasy jezdců před startem
Jan Kopecký: „Tratě známe. Taková Choryně je staronová, jel jsem ji snad v roce 2001, kdy jsem začínal. Je hodně rychlá, stejně jako některé další. Pokud jde o Kopřivnici, hodně to tu klouže. Přemýšlíme, jak jízdu zlepšit, aby auto neklouzalo. Na Valašce se najdou nádherné pasáže, pak horší mezi retardéry. Můžeme být ale rádi, že tu vůbec jedeme. Za to všem patří poděkování. Už Bohemka ukázala, že se pojede hodně rychle. Rozhodne každá chyba. Naopak horko se podle mě neprojeví, protože rychlostky nejsou tak dlouhé.“
Ondřej Bisaha: „Valašku jsem měl vždycky nejradši, ale dvě letošní erzety považuju za nejhorší, co jsem kdy viděl. Je to jen rovinka a retardér. Poslední tři roky jsem jezdil v Evropě a tam takové úseky představují výjimku. I když chápu, že je covid a je hrozně těžké udělat soutěž. Na druhou stranu díky bohu, že se vůbec jede. Jen bych si přál, aby soutěž byla klikatá.“
Václav Pech: „Tratě jsou rychlejší, ale jsem rád, že pořadatelé rally vůbec uspořádali, i když v netradičním termínu. Vždycky jsem říkal, že když mě postaví na erzetu v českém mistráku a bude to v období, kdy se to jede, poznám to podle vegetace a počasí. Ale teď si nepřipadá jako na Valašce, ale jako na Bohemce nebo Barumce. Všichni se mě ptají, jestli se bude opakovat souboj z Bohemky. Musíme si na to počkat. Bohemku beru spíš jako malinké překvapení. Budu se snažit navázat na výkony z Bohemky a uvidíme, jak Škodovka zrychlí. Každopádně od začátku se musí jet naplno.“
Filip Mareš: „Horko mi nevadí, v Itálii bylo ještě o trochu větší. Co se týká trati, hlavně jsem rád, že pořadatel závod v této době připravit. Za to má moje uznání. Jsou tady erzety, co se mi líbí hodně, jsou sportovně kvalitní. Pak jsou tu některé, k nimž mám výhrady. Ale pro všechny to bude stejné. Doufám, že se s tím popereme statečně. Proti minulým létům může letos větší roli hrát Kopřivnice. Je třeba se na ni připravit, protože je jiná než ostatní. Rád bych bojoval o bednu.“
Jan Černý: „Při testu jsme získali hodně poznatků k jízdě i autu. Věřím, že se to všechno podařilo odstranit a tady to bude lepší než na Bohemce. Pokud jde o trať, bohužel ubylo úseků, které se mi líbily, a spíš přibyly a zůstaly ty spojovací. Bude to hodně rychlé, vyhovovat to bude hlavně vozům WRC. Ale nikomu to nenecháme zadarmo. Chleba se může lámat všude, klidně i v Kopřivnici.“
Miroslav Jakeš: „Tratě jsou v pohodě, v tréninku nebyl žádný problém. Možná bude větší teplo, než bývalo, ale Barumka se tady jede v srpnu a nikomu to nevadí. Třeba to bude lepší pro diváky. Pokud jde o naše ambice, chci bojovat o bednu.“
Martin Vlček: „Trošku z trati cítíme úsporná opatření, což na druhou stranu chápeme, protože hlavní hygienik dokáže celou akci ukončit. Jsem doma, jedu pětkrát přes erzetu, abych se tam dostal. Mám ale za to, že mladí kluci nás začnou válcovat. Rozhodující bude hlavně odvaha. Pokud jde o Kopřivnici, musí se přemýšlet nad pneumatikami, protože zdejší agresivní asfalt umí udělat škody. Pneumatiky dostanou zabrat.“
Petr Semerád: „Tratě jsou hezké a velmi náročné, pro mě je to zase něco nového, co jsem ještě nezažil. Vložky jsou hodně rychlé, některé až letecké. Ale těšíme se a neházíme flintu do žita. Specifická je Kopřivnice, která je hodně technická, dá se čekat, že gumy dostanou zabrat. Naštěstí je to na konci sekce, takže by to tak nemuselo vadit.“
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?