Dlouhá vynucená pauza způsobená pandemií nového typu koronaviru skončila. Oba české šampionáty mají za sebou úvodní podniky a další na sebe nenechávají čekat. Nejinak tomu je i ve Vyškově. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR i přes počáteční problémy finišují přípravy letošního ročníku své soutěže, která je již tradičně zařazená do seriálu Liqui Moly Rallysprint série.
Na základě rozhodnutí orgánů Automobilového sportu Autoklubu ČR byla upravena koncepce XXVIII. Rally Vyškov. Soutěž se bude skládat ze tří rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát. Celková délka tratí všech rychlostních zkoušek činí přibližně 60 kilometrů. Vyškovští pořadatelé sice měli „v rukávu“ novou rychlostní zkoušku Hlubočanská, jejíž trať již byla odsouhlasena zainteresovanými obcemi, ale nakonec se rozhodli vsadit na osvědčenou trojici měřených testů Podivická, Ivanovická brána a Račická, jež budou mít menší úpravy oproti předešlým letům. Se zmiňovaným úsekem Hlubočanská se však počítá do budoucna. „Ač jsme měli v plánu novou rychlostní zkoušku, rozhodli jsme se vynechat právě jí, protože její kousek vedl po katastru, kde si místní lide úplně nepřáli, aby se v něm jelo. V příštím roce ale určitě budeme usilovat o vyřešení tohoto problému, abychom Hlubočanskou mohli zařadit do závodu,“ komentuje důvod této volby ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek.
K zásadní změně došlo znovu v umístění ředitelství rally. Kino Sokolský dům, kam bylo ředitelství pro letošní rok původně přesunuto, prochází od půlky července tříměsíční rekonstrukcí a souběžné využití prostorů pro ředitelství rally by bylo nereálné. Pořadatelé tedy využili nabídky pana Jaroslava Budíka a umístili ředitelství rally do prostorů vyškovského Hotelu Dukla. Prostory startu a cíle či servisní zóny zůstávají beze změn, tedy na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově a servisní zóna na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
„Všichni směřujeme veškeré úsilí k průběžnému plnění všech úkonů spojených s přípravou Rally Vyškov. Vše pokračuje podle našeho plánu a rally bude z naší strany v plánovaném termínu 11. a 12. září i s ohledem na situaci zapříčiněnou pandemií COVID-19 perfektně připravena,“ ujišťuje předseda Hanáckého rally klubu v AČR Ing. Ladislav Petráš.
Dneškem byly schváleny zvláštní ustanovení. Jejich zveřejnění je možné očekávat v nejbližších dnech na webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Tam je možné také zjistit veškeré dostupné informace o Rally Vyškov 2020. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.