Dlouhá vynucená pauza způsobená pandemií nového typu koronaviru skončila. Oba české šampionáty mají za sebou úvodní podniky a další na sebe nenechávají čekat. Nejinak tomu je i ve Vyškově. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR i přes počáteční problémy finišují přípravy letošního ročníku své soutěže, která je již tradičně zařazená do seriálu Liqui Moly Rallysprint série.
Na základě rozhodnutí orgánů Automobilového sportu Autoklubu ČR byla upravena koncepce XXVIII. Rally Vyškov. Soutěž se bude skládat ze tří rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát. Celková délka tratí všech rychlostních zkoušek činí přibližně 60 kilometrů. Vyškovští pořadatelé sice měli „v rukávu“ novou rychlostní zkoušku Hlubočanská, jejíž trať již byla odsouhlasena zainteresovanými obcemi, ale nakonec se rozhodli vsadit na osvědčenou trojici měřených testů Podivická, Ivanovická brána a Račická, jež budou mít menší úpravy oproti předešlým letům. Se zmiňovaným úsekem Hlubočanská se však počítá do budoucna. „Ač jsme měli v plánu novou rychlostní zkoušku, rozhodli jsme se vynechat právě jí, protože její kousek vedl po katastru, kde si místní lide úplně nepřáli, aby se v něm jelo. V příštím roce ale určitě budeme usilovat o vyřešení tohoto problému, abychom Hlubočanskou mohli zařadit do závodu,“ komentuje důvod této volby ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek.
K zásadní změně došlo znovu v umístění ředitelství rally. Kino Sokolský dům, kam bylo ředitelství pro letošní rok původně přesunuto, prochází od půlky července tříměsíční rekonstrukcí a souběžné využití prostorů pro ředitelství rally by bylo nereálné. Pořadatelé tedy využili nabídky pana Jaroslava Budíka a umístili ředitelství rally do prostorů vyškovského Hotelu Dukla. Prostory startu a cíle či servisní zóny zůstávají beze změn, tedy na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově a servisní zóna na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
„Všichni směřujeme veškeré úsilí k průběžnému plnění všech úkonů spojených s přípravou Rally Vyškov. Vše pokračuje podle našeho plánu a rally bude z naší strany v plánovaném termínu 11. a 12. září i s ohledem na situaci zapříčiněnou pandemií COVID-19 perfektně připravena,“ ujišťuje předseda Hanáckého rally klubu v AČR Ing. Ladislav Petráš.
Dneškem byly schváleny zvláštní ustanovení. Jejich zveřejnění je možné očekávat v nejbližších dnech na webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Tam je možné také zjistit veškeré dostupné informace o Rally Vyškov 2020. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?