Dlouhá vynucená pauza způsobená pandemií nového typu koronaviru skončila. Oba české šampionáty mají za sebou úvodní podniky a další na sebe nenechávají čekat. Nejinak tomu je i ve Vyškově. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR i přes počáteční problémy finišují přípravy letošního ročníku své soutěže, která je již tradičně zařazená do seriálu Liqui Moly Rallysprint série.
Na základě rozhodnutí orgánů Automobilového sportu Autoklubu ČR byla upravena koncepce XXVIII. Rally Vyškov. Soutěž se bude skládat ze tří rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát. Celková délka tratí všech rychlostních zkoušek činí přibližně 60 kilometrů. Vyškovští pořadatelé sice měli „v rukávu“ novou rychlostní zkoušku Hlubočanská, jejíž trať již byla odsouhlasena zainteresovanými obcemi, ale nakonec se rozhodli vsadit na osvědčenou trojici měřených testů Podivická, Ivanovická brána a Račická, jež budou mít menší úpravy oproti předešlým letům. Se zmiňovaným úsekem Hlubočanská se však počítá do budoucna. „Ač jsme měli v plánu novou rychlostní zkoušku, rozhodli jsme se vynechat právě jí, protože její kousek vedl po katastru, kde si místní lide úplně nepřáli, aby se v něm jelo. V příštím roce ale určitě budeme usilovat o vyřešení tohoto problému, abychom Hlubočanskou mohli zařadit do závodu,“ komentuje důvod této volby ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek.
K zásadní změně došlo znovu v umístění ředitelství rally. Kino Sokolský dům, kam bylo ředitelství pro letošní rok původně přesunuto, prochází od půlky července tříměsíční rekonstrukcí a souběžné využití prostorů pro ředitelství rally by bylo nereálné. Pořadatelé tedy využili nabídky pana Jaroslava Budíka a umístili ředitelství rally do prostorů vyškovského Hotelu Dukla. Prostory startu a cíle či servisní zóny zůstávají beze změn, tedy na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově a servisní zóna na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
„Všichni směřujeme veškeré úsilí k průběžnému plnění všech úkonů spojených s přípravou Rally Vyškov. Vše pokračuje podle našeho plánu a rally bude z naší strany v plánovaném termínu 11. a 12. září i s ohledem na situaci zapříčiněnou pandemií COVID-19 perfektně připravena,“ ujišťuje předseda Hanáckého rally klubu v AČR Ing. Ladislav Petráš.
Dneškem byly schváleny zvláštní ustanovení. Jejich zveřejnění je možné očekávat v nejbližších dnech na webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Tam je možné také zjistit veškeré dostupné informace o Rally Vyškov 2020. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.