Dlouhá vynucená pauza způsobená pandemií nového typu koronaviru skončila. Oba české šampionáty mají za sebou úvodní podniky a další na sebe nenechávají čekat. Nejinak tomu je i ve Vyškově. Pořadatelé z Hanáckého rally klubu v AČR i přes počáteční problémy finišují přípravy letošního ročníku své soutěže, která je již tradičně zařazená do seriálu Liqui Moly Rallysprint série.
Na základě rozhodnutí orgánů Automobilového sportu Autoklubu ČR byla upravena koncepce XXVIII. Rally Vyškov. Soutěž se bude skládat ze tří rychlostních zkoušek, které se pojedou dvakrát. Celková délka tratí všech rychlostních zkoušek činí přibližně 60 kilometrů. Vyškovští pořadatelé sice měli „v rukávu“ novou rychlostní zkoušku Hlubočanská, jejíž trať již byla odsouhlasena zainteresovanými obcemi, ale nakonec se rozhodli vsadit na osvědčenou trojici měřených testů Podivická, Ivanovická brána a Račická, jež budou mít menší úpravy oproti předešlým letům. Se zmiňovaným úsekem Hlubočanská se však počítá do budoucna. „Ač jsme měli v plánu novou rychlostní zkoušku, rozhodli jsme se vynechat právě jí, protože její kousek vedl po katastru, kde si místní lide úplně nepřáli, aby se v něm jelo. V příštím roce ale určitě budeme usilovat o vyřešení tohoto problému, abychom Hlubočanskou mohli zařadit do závodu,“ komentuje důvod této volby ředitel Rally Vyškov Jaromír Palásek.
K zásadní změně došlo znovu v umístění ředitelství rally. Kino Sokolský dům, kam bylo ředitelství pro letošní rok původně přesunuto, prochází od půlky července tříměsíční rekonstrukcí a souběžné využití prostorů pro ředitelství rally by bylo nereálné. Pořadatelé tedy využili nabídky pana Jaroslava Budíka a umístili ředitelství rally do prostorů vyškovského Hotelu Dukla. Prostory startu a cíle či servisní zóny zůstávají beze změn, tedy na parkovišti u okružní křižovatky u Agrodomu ve Vyškově a servisní zóna na betonové ploše jižně od areálu letiště Vyškov.
„Všichni směřujeme veškeré úsilí k průběžnému plnění všech úkonů spojených s přípravou Rally Vyškov. Vše pokračuje podle našeho plánu a rally bude z naší strany v plánovaném termínu 11. a 12. září i s ohledem na situaci zapříčiněnou pandemií COVID-19 perfektně připravena,“ ujišťuje předseda Hanáckého rally klubu v AČR Ing. Ladislav Petráš.
Dneškem byly schváleny zvláštní ustanovení. Jejich zveřejnění je možné očekávat v nejbližších dnech na webové stránce soutěže www.rallyvyskov.cz. Tam je možné také zjistit veškeré dostupné informace o Rally Vyškov 2020. Sledovat můžete také facebookový profil Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.