Krátce po startu českého rallyového šampionátu, se svého restartu dočkalo i mistrovství starého kontinentu, které o uplynulém víkendu hostila italská Rally di Roma Capitale. Na jejím startu nechyběla ani nově složená posádka Filipa Mareše a Radovana Buchy, startující pod hlavičkou ACCR Czech Rally Teamu s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Úřadující juniorský mistr Evropy si tak startem v Itálii vybral druhou část své odměny za loňský titul.
Úvodní podnik šampionátu přilákal na start doslova obří konkurenci, když startovní listinu zdobilo hned 45 vozů třídy RC2. Modrobílá Fabia, oděná do barev Entry Engineering, vezla na svých dveřích lichotivé číslo 3. Štěstí však naší posádce hned na úvod závodního víkendu nepřineslo. V pátek ráno Filip s Radkem ve velké rychlosti v průběhu druhého průjezdu Free practice havarovali a značně tak zkomplikovali situaci ohledně startu v samotném závodě. "Nehodu beru na sebe. Stalo se to v rychlé uskákané pasáži a asi by bylo snadné říci, že auto za velkou kompresí nezareagovalo tak, jak jsem očekával. Na to se ale nechci v žádném případě vymlouvat. V daném místě jsem nejel poprvé a jako jezdec jsem zkrátka situaci nevyhodnotil správně. Výsledkem bylo auto na střeše, navíc docela hluboko pod tratí. Měli jsme ale velké štěstí, že v místě kde jsme opustili trať, nebyly žádné velké stromy," uvědomoval si Filip Mareš a pokračoval: "I tak byla ale naše Fabia dost potlučená a problémem bylo už jen samotné vyproštění. To se naštěstí za pomoci jeřábu podařilo a mechanici Rexteamu se mohli pustit do práce. Brzy se naštěstí ukázalo, že by náš start v soutěži mohl být reálný a už ve večerních hodinách bylo auto po technické stránce zpět ve výborné kondici. Ještě jednou se za svou chybu celému týmu omlouvám a před jejich prací smekám," vyzdvihl práci Rexteamu osmadvacetiletý jezdec.
Filip s Radkem tak na startu soutěže nechyběli, s ohledem na vynechanou kvalifikaci však startovali až na konci třetí desítky. Potížím se bohužel nevyhnuli ani v úvodní RZ. Filipa, stejně jako mnoho dalších jezdců, nachytala levotočivá „vracečka" a náraz do břehu způsobil nejen poškození přední části vozu, ale především časovou ztrátu 20 vteřin. „Jestli jsem po páteční havárii měl pocuchané sebevědomí, chyba v úvodní RZ mě na čas srazila definitivně. Sám u sebe na to nejsem zvyklý a bylo hodně těžké za dané situace najít patřičnou sebedůvěru. Zpětně musím přiznat, že mě asi trochu svazovalo i vědomí toho, že jsem už v úvodu sezóny takhle zatížil rozpočet. Následující erzety jsem prodal a do lepšího tempa se dostal až v závěru dne. Oporu jsem měl tradičně v pneumatikách Michelin. To, že jsme byli po etapě desátí, jsem přesto považoval spíše za zázrak," hodnotil sebekriticky svůj výkon z úvodu soutěže Mareš.
V podstatně lepším světle se ale nesl druhý den závodu. Mareš s Buchou se rychlými časy prokousávali pořadím směrem vzhůru a závod nakonec dokončili na slušné 8. příčce. „V neděli jsme si alespoň trochu spravili chuť. Konkurence byla v Itálii obrovská, po celý závod panovaly navíc vysoké teploty. S Filipem se v autě stále sehráváme. To, že jsme nakonec skončili jen 30 vteřin od čtvrté pozice, proto považuji s ohledem na okolnosti za úspěch. Pro mě se jednalo o vůbec první zahraniční podnik ERC, navíc teprve druhý start ve voze R5. Jako posádku nás start v Itálii posunul o kus dopředu a ukázal nám oběma nedostatky, na kterých musíme zamakat," doplnil Mareše jeho osmačtyřicetiletý spolujezdec Radek Bucha.
„Díky spolupráci Entry Engineering a Škoda Motorsport, jsem navíc dostal možnost v Itálii spolupracovat s továrním car engineerem, čehož si nesmírně vážím. Naučil jsem se toho hodně - o autě, o pneumatikách, ale i o sobě a o rally jako takové. Letos jsem byl v jiné pozici, než při předchozích dvou startech a o to více zkušeností, si ze závodu odnáším. Rally di Roma Capitale mě zkrátka vyškolila," prozradil na závěr semčický jezdec a dodal: „Velké díky patří i všem fanouškům, kteří nás po páteční havárii podporovali a psali nám podpůrné vzkazy. Bylo jich stovky! Nakonec i díky tomu jsme se mohli postavit na start a reprezentovat barvy naší země i Czech Motorsport!"
V jenišovických dílnách Rexteamu, se nyní vše už pilně připravuje na další podnik MČR – Kowax Valmez Rally. Na té by posádka LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu, neměla se svým vozem chybět.
PR
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.