Krátce po startu českého rallyového šampionátu, se svého restartu dočkalo i mistrovství starého kontinentu, které o uplynulém víkendu hostila italská Rally di Roma Capitale. Na jejím startu nechyběla ani nově složená posádka Filipa Mareše a Radovana Buchy, startující pod hlavičkou ACCR Czech Rally Teamu s vozem Škoda Fabia Rally2 Evo. Úřadující juniorský mistr Evropy si tak startem v Itálii vybral druhou část své odměny za loňský titul.
Úvodní podnik šampionátu přilákal na start doslova obří konkurenci, když startovní listinu zdobilo hned 45 vozů třídy RC2. Modrobílá Fabia, oděná do barev Entry Engineering, vezla na svých dveřích lichotivé číslo 3. Štěstí však naší posádce hned na úvod závodního víkendu nepřineslo. V pátek ráno Filip s Radkem ve velké rychlosti v průběhu druhého průjezdu Free practice havarovali a značně tak zkomplikovali situaci ohledně startu v samotném závodě. "Nehodu beru na sebe. Stalo se to v rychlé uskákané pasáži a asi by bylo snadné říci, že auto za velkou kompresí nezareagovalo tak, jak jsem očekával. Na to se ale nechci v žádném případě vymlouvat. V daném místě jsem nejel poprvé a jako jezdec jsem zkrátka situaci nevyhodnotil správně. Výsledkem bylo auto na střeše, navíc docela hluboko pod tratí. Měli jsme ale velké štěstí, že v místě kde jsme opustili trať, nebyly žádné velké stromy," uvědomoval si Filip Mareš a pokračoval: "I tak byla ale naše Fabia dost potlučená a problémem bylo už jen samotné vyproštění. To se naštěstí za pomoci jeřábu podařilo a mechanici Rexteamu se mohli pustit do práce. Brzy se naštěstí ukázalo, že by náš start v soutěži mohl být reálný a už ve večerních hodinách bylo auto po technické stránce zpět ve výborné kondici. Ještě jednou se za svou chybu celému týmu omlouvám a před jejich prací smekám," vyzdvihl práci Rexteamu osmadvacetiletý jezdec.
Filip s Radkem tak na startu soutěže nechyběli, s ohledem na vynechanou kvalifikaci však startovali až na konci třetí desítky. Potížím se bohužel nevyhnuli ani v úvodní RZ. Filipa, stejně jako mnoho dalších jezdců, nachytala levotočivá „vracečka" a náraz do břehu způsobil nejen poškození přední části vozu, ale především časovou ztrátu 20 vteřin. „Jestli jsem po páteční havárii měl pocuchané sebevědomí, chyba v úvodní RZ mě na čas srazila definitivně. Sám u sebe na to nejsem zvyklý a bylo hodně těžké za dané situace najít patřičnou sebedůvěru. Zpětně musím přiznat, že mě asi trochu svazovalo i vědomí toho, že jsem už v úvodu sezóny takhle zatížil rozpočet. Následující erzety jsem prodal a do lepšího tempa se dostal až v závěru dne. Oporu jsem měl tradičně v pneumatikách Michelin. To, že jsme byli po etapě desátí, jsem přesto považoval spíše za zázrak," hodnotil sebekriticky svůj výkon z úvodu soutěže Mareš.
V podstatně lepším světle se ale nesl druhý den závodu. Mareš s Buchou se rychlými časy prokousávali pořadím směrem vzhůru a závod nakonec dokončili na slušné 8. příčce. „V neděli jsme si alespoň trochu spravili chuť. Konkurence byla v Itálii obrovská, po celý závod panovaly navíc vysoké teploty. S Filipem se v autě stále sehráváme. To, že jsme nakonec skončili jen 30 vteřin od čtvrté pozice, proto považuji s ohledem na okolnosti za úspěch. Pro mě se jednalo o vůbec první zahraniční podnik ERC, navíc teprve druhý start ve voze R5. Jako posádku nás start v Itálii posunul o kus dopředu a ukázal nám oběma nedostatky, na kterých musíme zamakat," doplnil Mareše jeho osmačtyřicetiletý spolujezdec Radek Bucha.
„Díky spolupráci Entry Engineering a Škoda Motorsport, jsem navíc dostal možnost v Itálii spolupracovat s továrním car engineerem, čehož si nesmírně vážím. Naučil jsem se toho hodně - o autě, o pneumatikách, ale i o sobě a o rally jako takové. Letos jsem byl v jiné pozici, než při předchozích dvou startech a o to více zkušeností, si ze závodu odnáším. Rally di Roma Capitale mě zkrátka vyškolila," prozradil na závěr semčický jezdec a dodal: „Velké díky patří i všem fanouškům, kteří nás po páteční havárii podporovali a psali nám podpůrné vzkazy. Bylo jich stovky! Nakonec i díky tomu jsme se mohli postavit na start a reprezentovat barvy naší země i Czech Motorsport!"
V jenišovických dílnách Rexteamu, se nyní vše už pilně připravuje na další podnik MČR – Kowax Valmez Rally. Na té by posádka LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu, neměla se svým vozem chybět.
PR
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!