Na právě absolvovaném 40. ročníku BOHEMIA Drive Rally Příbram navázal tým Hyundai Lenner Sport na minulou sezonu a vydal se vstříc té další. Vstup do druhé sezony však nebyl pro pilota týmu Ondřeje Bisahu vůbec jednoduchý. Bez možnosti testovat před startem byl totiž jako hozený do vody přímo do hejna žraloků. Takto metaforicky by se dal popsat start kroměřížského jezdce na úvodní soutěži Rallysprint série.
„Měli jsme test naplánovaný na úterý před závodem, ale nakonec na něj nedošlo. Vymyslel jsem si změnu v nastavení předního diferenciálu a při úpravě jsme narazili na problém, který by mohl způsobit i jeho kompletní poškození. Následovalo rychlé shánění speciálních dílů. Shon se povedl a my jsme mohli ve čtvrtek diferenciál dát zpátky do auta. Bohužel na test už kvůli tomu čas nezbyl. Tak jsem se v ostrém tempu svezl po dlouhých osmi měsících až na první rychlostní zkoušce v Příbrami. Navíc s novými tlumiči a s pro mě novým spolujezdcem Michalem Večerkou. Pro něho byla Příbram zároveň prvním startem ve voze specifikace R5. Takže novot bylo v Příbrami až až,“ komentoval stres před odjezdem do místa konání Ondřej Bisaha. „Na rampě před startem jsem vyřkl osobní předpoklad jet na pátém místě a cokoliv lepšího by byl příjemný bonus. Z hlediska konkurentů, kteří měli za sebou povětšinou série testů a absolvovanou Bohemku, to byl reálný odhad. My jsme v Příbrami jeli naposledy před šesti lety s dvoukolkou a tehdy jsme soutěž ani nedokončili.“
Ondřej Bisaha podal za volantem vozu Hyundai i20 R5 během celé soutěže konzistentní výkon, který v závěru stačil na čtvrté místo. Ač je čtvrté místo mezi posádkami nepopulární, tým BSH Racing, jež se stará o servisní podporu a inženýring vozu, bere toto umístění všemi deseti. Celková ztráta pod vteřinu na kilometr je maximem, kterého šlo za aktuálních podmínek a bez enormního riskování dosáhnout. „Vybavovaly se mi vzpomínky na evropské závody, kde dokážeme být za poslední tři roky vždy v kontaktu s místní špičkou, která centimetry tratě piluje rok co rok a posouvá duševní odolnost ve „flatoutových“ pasážích na hranici možného. Finální čtvrté místo je pro nás v tento moment a po pauze uspokojivé,“ říkal po projetí cílem pilot Hyundai Lenner Sport.
Radost ze svezení ve špičkovém závodním voze značky Hyundai neskrýval ani spolujezdec Michal Večerka: „Pocity před startem byly u mě smíšené. Byl jsem nervózní, abych vše zvládl tak, jak se ode mě očekává. Hned po první zkoušce ale ze mě stres opadl a druhou sekci jsem si vyloženě užíval. V cíli mě mrzelo, že už je konec, protože nevím, kdy budu mít další možnost se svézt v takovém voze a s takovým pilotem.“
Pilot Ondřej Bisaha na Rally Příbram startoval poprvé v kariéře v České republice se startovním číslem 1. „Byl to krásný pocit. Jednička je a vždy bude nejvíc. Kdo jede první, je nejvíc vidět, z toho důvodu je jednička zajímavá i marketingově. V tom vnímám větší devizu, než-li nevýhodu v čištění tratě nebo sekání trávy v katech,“ uzavíral Bisaha.
Více zajímavostí z dění v týmu se budou moci fanoušci dozvědět na sociálních sítích BSH Racing, které budou v nejbližší době spuštěny na Facebooku a Instagramu. Informace je možné sledovat také na Facebookové stránce prémiového prodejce vozů značky Hyundai Lenner Motors.
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?