Ondřej Bisaha v Příbrami naskočil do rozjetého vlaku

Bisaha, Ondřej - Večerka, Michal
Bisaha, Ondřej - Večerka, Michal, foto: Archiv jezdce
RallyZone.cz 29. července 2020 16:08
Sdílej:

Na právě absolvovaném 40. ročníku BOHEMIA Drive Rally Příbram navázal tým Hyundai Lenner Sport na minulou sezonu a vydal se vstříc té další. Vstup do druhé sezony však nebyl pro pilota týmu Ondřeje Bisahu vůbec jednoduchý. Bez možnosti testovat před startem byl totiž jako hozený do vody přímo do hejna žraloků. Takto metaforicky by se dal popsat start kroměřížského jezdce na úvodní soutěži Rallysprint série.

„Měli jsme test naplánovaný na úterý před závodem, ale nakonec na něj nedošlo. Vymyslel jsem si změnu v nastavení předního diferenciálu a při úpravě jsme narazili na problém, který by mohl způsobit i jeho kompletní poškození. Následovalo rychlé shánění speciálních dílů. Shon se povedl a my jsme mohli ve čtvrtek diferenciál dát zpátky do auta. Bohužel na test už kvůli tomu čas nezbyl. Tak jsem se v ostrém tempu svezl po dlouhých osmi měsících až na první rychlostní zkoušce v Příbrami. Navíc s novými tlumiči a s pro mě novým spolujezdcem Michalem Večerkou. Pro něho byla Příbram zároveň prvním startem ve voze specifikace R5. Takže novot bylo v Příbrami až až,“ komentoval stres před odjezdem do místa konání Ondřej Bisaha. „Na rampě před startem jsem vyřkl osobní předpoklad jet na pátém místě a cokoliv lepšího by byl příjemný bonus. Z hlediska konkurentů, kteří měli za sebou povětšinou série testů a absolvovanou Bohemku, to byl reálný odhad. My jsme v Příbrami jeli naposledy před šesti lety s dvoukolkou a tehdy jsme soutěž ani nedokončili.“

Ondřej Bisaha podal za volantem vozu Hyundai i20 R5 během celé soutěže konzistentní výkon, který v závěru stačil na čtvrté místo. Ač je čtvrté místo mezi posádkami nepopulární, tým BSH Racing, jež se stará o servisní podporu a inženýring vozu, bere toto umístění všemi deseti. Celková ztráta pod vteřinu na kilometr je maximem, kterého šlo za aktuálních podmínek a bez enormního riskování dosáhnout. „Vybavovaly se mi vzpomínky na evropské závody, kde dokážeme být za poslední tři roky vždy v kontaktu s místní špičkou, která centimetry tratě piluje rok co rok a posouvá duševní odolnost ve „flatoutových“ pasážích na hranici možného. Finální čtvrté místo je pro nás v tento moment a po pauze uspokojivé,“ říkal po projetí cílem pilot Hyundai Lenner Sport.

Radost ze svezení ve špičkovém závodním voze značky Hyundai neskrýval ani spolujezdec Michal Večerka: „Pocity před startem byly u mě smíšené. Byl jsem nervózní, abych vše zvládl tak, jak se ode mě očekává. Hned po první zkoušce ale ze mě stres opadl a druhou sekci jsem si vyloženě užíval. V cíli mě mrzelo, že už je konec, protože nevím, kdy budu mít další možnost se svézt v takovém voze a s takovým pilotem.“

Pilot Ondřej Bisaha na Rally Příbram startoval poprvé v kariéře v České republice se startovním číslem 1. „Byl to krásný pocit. Jednička je a vždy bude nejvíc. Kdo jede první, je nejvíc vidět, z toho důvodu je jednička zajímavá i marketingově. V tom vnímám větší devizu, než-li nevýhodu v čištění tratě nebo sekání trávy v katech,“ uzavíral Bisaha.

Více zajímavostí z dění v týmu se budou moci fanoušci dozvědět na sociálních sítích BSH Racing, které budou v nejbližší době spuštěny na Facebooku a Instagramu. Informace je možné sledovat také na Facebookové stránce prémiového prodejce vozů značky Hyundai Lenner Motors.

Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.