Na právě absolvovaném 40. ročníku BOHEMIA Drive Rally Příbram navázal tým Hyundai Lenner Sport na minulou sezonu a vydal se vstříc té další. Vstup do druhé sezony však nebyl pro pilota týmu Ondřeje Bisahu vůbec jednoduchý. Bez možnosti testovat před startem byl totiž jako hozený do vody přímo do hejna žraloků. Takto metaforicky by se dal popsat start kroměřížského jezdce na úvodní soutěži Rallysprint série.
„Měli jsme test naplánovaný na úterý před závodem, ale nakonec na něj nedošlo. Vymyslel jsem si změnu v nastavení předního diferenciálu a při úpravě jsme narazili na problém, který by mohl způsobit i jeho kompletní poškození. Následovalo rychlé shánění speciálních dílů. Shon se povedl a my jsme mohli ve čtvrtek diferenciál dát zpátky do auta. Bohužel na test už kvůli tomu čas nezbyl. Tak jsem se v ostrém tempu svezl po dlouhých osmi měsících až na první rychlostní zkoušce v Příbrami. Navíc s novými tlumiči a s pro mě novým spolujezdcem Michalem Večerkou. Pro něho byla Příbram zároveň prvním startem ve voze specifikace R5. Takže novot bylo v Příbrami až až,“ komentoval stres před odjezdem do místa konání Ondřej Bisaha. „Na rampě před startem jsem vyřkl osobní předpoklad jet na pátém místě a cokoliv lepšího by byl příjemný bonus. Z hlediska konkurentů, kteří měli za sebou povětšinou série testů a absolvovanou Bohemku, to byl reálný odhad. My jsme v Příbrami jeli naposledy před šesti lety s dvoukolkou a tehdy jsme soutěž ani nedokončili.“
Ondřej Bisaha podal za volantem vozu Hyundai i20 R5 během celé soutěže konzistentní výkon, který v závěru stačil na čtvrté místo. Ač je čtvrté místo mezi posádkami nepopulární, tým BSH Racing, jež se stará o servisní podporu a inženýring vozu, bere toto umístění všemi deseti. Celková ztráta pod vteřinu na kilometr je maximem, kterého šlo za aktuálních podmínek a bez enormního riskování dosáhnout. „Vybavovaly se mi vzpomínky na evropské závody, kde dokážeme být za poslední tři roky vždy v kontaktu s místní špičkou, která centimetry tratě piluje rok co rok a posouvá duševní odolnost ve „flatoutových“ pasážích na hranici možného. Finální čtvrté místo je pro nás v tento moment a po pauze uspokojivé,“ říkal po projetí cílem pilot Hyundai Lenner Sport.
Radost ze svezení ve špičkovém závodním voze značky Hyundai neskrýval ani spolujezdec Michal Večerka: „Pocity před startem byly u mě smíšené. Byl jsem nervózní, abych vše zvládl tak, jak se ode mě očekává. Hned po první zkoušce ale ze mě stres opadl a druhou sekci jsem si vyloženě užíval. V cíli mě mrzelo, že už je konec, protože nevím, kdy budu mít další možnost se svézt v takovém voze a s takovým pilotem.“
Pilot Ondřej Bisaha na Rally Příbram startoval poprvé v kariéře v České republice se startovním číslem 1. „Byl to krásný pocit. Jednička je a vždy bude nejvíc. Kdo jede první, je nejvíc vidět, z toho důvodu je jednička zajímavá i marketingově. V tom vnímám větší devizu, než-li nevýhodu v čištění tratě nebo sekání trávy v katech,“ uzavíral Bisaha.
Více zajímavostí z dění v týmu se budou moci fanoušci dozvědět na sociálních sítích BSH Racing, které budou v nejbližší době spuštěny na Facebooku a Instagramu. Informace je možné sledovat také na Facebookové stránce prémiového prodejce vozů značky Hyundai Lenner Motors.
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!