Koronavirové opatření se již pomalu rozvolnilo, a tak se v Kopřivnici sešla necelá padesátka jezdců. Mezi startujícími nechyběly ani dvě posádky s vozy kategorie WRC, tři dvojice usedly do er pětek. První start na kopřivnickém polygonu zažil vůz VW Polo Proto, a to hned ve dvojím zastoupení slovenských posádek. Premiérové vítězství v České republice si při Traiva cupu připsal vůz VW Polo Gti R5. Pořadatelé pro závodníky připravili dvě rychlostní zkoušky, které se jely ve třech průjezdech.
Přehled kategorií začneme tradičně u historiků, kde se na start postavilo celkem třináct jezdců. Problémy s motorem vyřadily ze závodu Dušana Gacíka a Libora Slívu, kteří se střídali na Škodě 130L, po rychlostní zkoušce číslo 4. Jiří Silber s vozem VAZ 21011 MTX soutěž nedokončil z důvodu ulomené řadící páky taktéž po čtyřce. Nefunkční diferenciál na Fordu Escortu vystavil stopku pro změnu Otmaru Uherovi hned na úvodní zkoušce. Na devátém místě mezi historiky, avšak se skvělým zážitkem z jízdy odjížděl z Kopřivnice Bronislav Sobotka. Tento šoumen, který pravidelně zařazuje do svých jízd krásné smyky, startoval na Ladě VFTS. Osmou příčku obsadil Stanislav Blažek, který tentokráte usedl do Mazdy 323 GTX. O jedno místo výše mezi historiky dojel Petr Drbal, závodící s vozem VAZ 21074. Umístění z předchozího dílu Traiva rally cupu si tentokrát vylepšil Jiří Pohlídal starší. Pohlídal opět závodil s Nissanem Microu a z Kopřivnice si odvezl 6. místo v kategorii Historiků. První pětku uzavíral Bronislav Kořínek, který jel s Peugeotem 205 Gti. Na nepopulární bramborové pozici závod dokončil Vratislav Steuer se Škodou 130 LR. S nově postaveným vozem pro letošní rok se na Traiva cupu opět ukázal Vratislav Hýbner. Testování a ladění Fordu Sierra Cosworth mu přineslo třetí místo mezi historiky. O necelých pět vteřinek než Hýbner byl rychlejší František Navrátil, který do bojů vyrazil s vozem Peugeot 205 GTi. Nejrychlejším jezdcem s automobilem spadající do třídy historiků se v šestém klání Traiva cupu stal Josef Peřina s BMW. Peřina si vyjel náskok 12, 8 sekundy před druhým v pořadí a v letošním cupu vyhrál již počtvrté a s přehledem vede průběžnou tabulku.
V kategorii F2, tedy vozy poháněné jednou nápravou, se na start postavilo celkem 17 posádek. Cíl nespatřil Kryštof Zpěvák, závodící s vozem Opel Adam Cup. Zpěvákovi na závodním autě praskla poloosa a ze závodu brzy odstoupil. Na šestnáctém místě se umístil Tomáš Stojaspal s Renaultem Clio. O příčku výše se probojoval Ladislav Válek, který měl technické problémy. Konkrétně jej zradila poloosa, kterou však opravil a v závodě pokračoval. Čtrnácté místo ve třídě F2 obsadil již zkušený účastník Traiva cupu Rostislav Kovařčík, který usedl do Škody Felicie kit. O příčku výše se probojoval Petr Pavič s vozem Peugeot 206. S Citroenem C2 VTS v Kopřivnici závodil Tomáš Janota a soutěž dokončil na 12. místě mezi dvoukolkami. Jedenáctou pozici v cíli si připsal Dominik Jakeš, který startoval s Hondou Civic VTi. První desítku v kategorii F2 uzavíral Michal Lekeš. Ten usedl do vozu Citroen Saxo. Na devátém místě skončil poražený v rodinném souboji Štuksových. Otec Marek Štuksa zaostal o 6 vteřin za svým synem Tomášem Štuksou, který dojel osmý v kategorii F2. Nutno podotknout, že oba závodili s vozem Opel Adam Cup. S Hondou Civic VTi vybojoval 7. místo ve třídě Daniel Polášek. Mezi pravidelné účastníky Traiva rally cupu se řadí Jiří Gerych. Doposud byly jeho starty spojené s Citroenem Saxo. Na červnový podnik si ovšem zapůjčil Peugeot 208 R2. Premiéru v tomto voze lehce zkomplikovala stávkující elektronika. Po odstranění závady Jirka soutěž dokončil na 6. příčce a svezení si velice pochvaloval. První start na kopřivnickém polygonu proměnil Michal Tochowicz v pátou příčku. Polský závodník startoval s Citroenem C2 VTS. Jako test Peugeotu 208 R2 před začátkem sezony pojal závod v Kopřivnici Jiří Pohlídal. V květnu Pohlídal vyhrál třídu F2, tentokrát dojel čtvrtý. Na bronzový stupínek mezi dvoukolkami vystoupal vsetínský jezdec Ramon Martišek s vozem BMW E36. O první dvě místa se poprali polští účastníci závodu. Druhý dojel Wieslaw Bak, který letos vyhrál Traiva cup již jednou, a to v únoru. Bak závodil s Citroenem C2 VTS. K pátému místu s citroenem přidal Michal Tochowicz také první místo, když přesedl do Peugeotu 106 Maxi. Tochcowicz si vyjel náskok před druhým necelé 4 vteřiny.
Nyní se zaměříme na skupinu N4, kde startovalo deset posádek. Jediným, kdo závod bohužel nedokončil, byl Karel Stehlík s Mitsubishi Lancer EVO IX. Stehlíkovi na voze praskly svody, které způsobily požár vozu. Ten byl naštěstí rychle uhašen. Na 9. místě se umístil Petr Jurečka s vozem Subaru Impreza. Osmý ve třídě dojel Lukáš Šantavý s Mitsubishi Lancer EVO IX. Se Subaru Impreza B22 červnový závod Traiva cupu na sedmém místě dokončil Tomáš Havlík. O příčku výše ve výsledkové listině se s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX umístil slovenský jezdec Tomáš Minarovič. První pětku v pořadí třídy N4 uzavíral Peter Surovič. Zlínský jezdec do Kopřivnice přijel závodit s Mitsubishi Lancer EVO IX. Bramborou pozici obsadil Jan Sedlák s vozem Subaru Impreza 22B. V květnovém závodě stříbrný, teď skončil bronzový. Řeč je o Adamu Fabrikovi, který závodí s Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Se ztrátou 20,5 vteřiny na vítěze dojel druhý do cíle Jiří Hanák s Mitsubishi Lancer. Vítězství ve třídě N4 si v letošním roce již po páté ze šesti závodů vybojoval Lubomír Světinský. Světinský usedl do vozu Subaru Impreza N12 a patří mu pochopitelně i průběžné vedení v cupu.
V kategorii F4 do závodu odstartovalo celkem sedm posádek a všechny soutěž zdárně dokončily. Na sedmém místě v klasifikaci skupiny skončil Silvestr Mikuláštík s vozem Subaru Impreza WRC, kterého zpomalily dvě prasklé poloosy. Premiérový start vozu VW Polo Proto na Traiva cupu zaznamenaly dvě slovenské posádky. Miloslav Majerčák s tímto vozem dojel šestý. Se stejnou závodní technikou startoval Marek Špavelko, ten skončil o příčku výš, tedy pátý. Čtvrté místo v kategorii F4 si tentokrát vyjel Vladimír Hanuš, který startoval s Hyundai I20 R5. Bronzové místo si na své konto připsal Jaroslav Melichárek, který do Kopřivnice přivezl předvést krásný vůz Ford Fiesta RS WRC. Melichárek na prvního ztratil 24,8 vteřiny. Druhý v červnovém díle Traiva cupu závod dokončil Martin Vlček. „Vlčákův tým“ už je známý tím, že vlastní několik vozů Hyundai I20 R5, proto je jasné, že s tímto autem startoval také v Kopřivnici. O 22,6 vteřin před Vlčkem zvítězil Roman Odložilík. Jezdec s VW Polo Gti R5 si připsal jak první místo v kategorii F4, tak vítězství v absolutním hodnocení VI. Traiva cupu.
Další díl letošního ročníku Traiva cupu je naplánovaný na 5. září.
To je pro dnes vše, s mottem cupu – „Go Hard or Go Home“ se těšíme po prázdninách na shledanou.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.