Posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf a František Rajnoha dojeli s vozem Polo GTI R5 na celkově druhém místě soutěže MOGUL Test Rally na Autodromu v Sosnové. Tento volný podnik byl první akcí roku 2020 v automobilových soutěžích, kde se po uvolnění epidemiologických opatření opět rozezněly zvuky závodních motorů.
Na programu této soutěže byly tři rychlostní zkoušky, každá o délce přibližně deseti kilometrů. Vzhledem k limitovanému prostoru areálu Autodromu Sosnová byly pořadatelem připraveny tři různě nakonfigurované tratě, které 22 přihlášených posádek absolvovalo vždy pětkrát. Díky příznivé epidemiologické situaci bylo možné nabídnout i vstupenky limitovanému a předem registrovanému počtu diváků.
Přestože se jednalo o volný podnik, Racing 21 Klokočka Volkswagen tým se přípravě věnoval velmi intenzivně, a to na čtvrtečních testech vozu Polo GTI R5 nejnovější specifikace. Získané poznatky v oblasti nastavení vozu a volby vhodných pneumatik Pirelli tým poté využil na okruhové trati v Sosnové. Týmový jezdec Vojtěch Štajf, ke kterému se v roli navigátora opět vrátil František Rajnoha, neponechal nic náhodě a hned první rychlostní zkoušku dokončil po bezchybné jízdě na druhém místě se ztrátou pouhých 3,4 sekund na továrního jezdce Jana Kopeckého. A přestože se pódiové pozice během soutěže měnily vlivem defektu nebo volby pneumatik, Štajf s Rajnohou dokázali konzistentním výkonem udržet po celou dobu soutěže skvělé druhé místo. V cíli se proto posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu radovala ze stříbra, kdy na vítěznou posádku ztratila jen necelé tři sekundy.
„Máme samozřejmě s Františkem velkou radost. Už při testech jsme vycházeli z nastavení vozu, na kterém pracujeme od loňského roku. Stále se nám ale daří auto technicky posouvat, za což jsem moc rád. Tady v Sosnové to bylo především o správné volbě pneumatik a také o mentálním přístupu. Vzhledem ke svým zkušenostem jsem si do Sosnové nepřijel nic dokazovat a snažil jsme se čistým stylem jízdy netratit čas. A přestože jsem v souboji o vítězství pár drobných chyb nakonec udělal, jsem hodně spokojený a těším se na už na červencovou Rally Bohemia. Chci poděkovat i celému svému týmu za předsezónní přípravu našeho auta. Petrovi Semerádovi samozřejmě gratuluji k vítězství, tady v Sosnové ukázal, že talent a dravý styl mu rozhodně nechybí,“ zhodnotil sobotní volný závod jezdec Vojtěch Štajf.
„Lepší návrat jsem si snad ani nemohl přát. Druhé místo hodně těší a jsem rád, že jsme si v autě na sebe s Vojtou zase rychle zvykli. Byl to comeback, jak se patří. Auto jelo opravdu skvěle a mé díky směřují také všem do týmu Racing 21,“ neskrýval radost v cíli i navigátor František Rajnoha.
Racing 21 Klokočka Volkswagen tým se nyní bude připravovat na oficiální start sezóny 2020, kterým je legendární Rally Bohemia s termínem konání 10. - 12. července 2020. Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam www.racing21.cz
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?