Posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf a František Rajnoha dojeli s vozem Polo GTI R5 na celkově druhém místě soutěže MOGUL Test Rally na Autodromu v Sosnové. Tento volný podnik byl první akcí roku 2020 v automobilových soutěžích, kde se po uvolnění epidemiologických opatření opět rozezněly zvuky závodních motorů.
Na programu této soutěže byly tři rychlostní zkoušky, každá o délce přibližně deseti kilometrů. Vzhledem k limitovanému prostoru areálu Autodromu Sosnová byly pořadatelem připraveny tři různě nakonfigurované tratě, které 22 přihlášených posádek absolvovalo vždy pětkrát. Díky příznivé epidemiologické situaci bylo možné nabídnout i vstupenky limitovanému a předem registrovanému počtu diváků.
Přestože se jednalo o volný podnik, Racing 21 Klokočka Volkswagen tým se přípravě věnoval velmi intenzivně, a to na čtvrtečních testech vozu Polo GTI R5 nejnovější specifikace. Získané poznatky v oblasti nastavení vozu a volby vhodných pneumatik Pirelli tým poté využil na okruhové trati v Sosnové. Týmový jezdec Vojtěch Štajf, ke kterému se v roli navigátora opět vrátil František Rajnoha, neponechal nic náhodě a hned první rychlostní zkoušku dokončil po bezchybné jízdě na druhém místě se ztrátou pouhých 3,4 sekund na továrního jezdce Jana Kopeckého. A přestože se pódiové pozice během soutěže měnily vlivem defektu nebo volby pneumatik, Štajf s Rajnohou dokázali konzistentním výkonem udržet po celou dobu soutěže skvělé druhé místo. V cíli se proto posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu radovala ze stříbra, kdy na vítěznou posádku ztratila jen necelé tři sekundy.
„Máme samozřejmě s Františkem velkou radost. Už při testech jsme vycházeli z nastavení vozu, na kterém pracujeme od loňského roku. Stále se nám ale daří auto technicky posouvat, za což jsem moc rád. Tady v Sosnové to bylo především o správné volbě pneumatik a také o mentálním přístupu. Vzhledem ke svým zkušenostem jsem si do Sosnové nepřijel nic dokazovat a snažil jsme se čistým stylem jízdy netratit čas. A přestože jsem v souboji o vítězství pár drobných chyb nakonec udělal, jsem hodně spokojený a těším se na už na červencovou Rally Bohemia. Chci poděkovat i celému svému týmu za předsezónní přípravu našeho auta. Petrovi Semerádovi samozřejmě gratuluji k vítězství, tady v Sosnové ukázal, že talent a dravý styl mu rozhodně nechybí,“ zhodnotil sobotní volný závod jezdec Vojtěch Štajf.
„Lepší návrat jsem si snad ani nemohl přát. Druhé místo hodně těší a jsem rád, že jsme si v autě na sebe s Vojtou zase rychle zvykli. Byl to comeback, jak se patří. Auto jelo opravdu skvěle a mé díky směřují také všem do týmu Racing 21,“ neskrýval radost v cíli i navigátor František Rajnoha.
Racing 21 Klokočka Volkswagen tým se nyní bude připravovat na oficiální start sezóny 2020, kterým je legendární Rally Bohemia s termínem konání 10. - 12. července 2020. Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam www.racing21.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.