Posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf a František Rajnoha dojeli s vozem Polo GTI R5 na celkově druhém místě soutěže MOGUL Test Rally na Autodromu v Sosnové. Tento volný podnik byl první akcí roku 2020 v automobilových soutěžích, kde se po uvolnění epidemiologických opatření opět rozezněly zvuky závodních motorů.
Na programu této soutěže byly tři rychlostní zkoušky, každá o délce přibližně deseti kilometrů. Vzhledem k limitovanému prostoru areálu Autodromu Sosnová byly pořadatelem připraveny tři různě nakonfigurované tratě, které 22 přihlášených posádek absolvovalo vždy pětkrát. Díky příznivé epidemiologické situaci bylo možné nabídnout i vstupenky limitovanému a předem registrovanému počtu diváků.
Přestože se jednalo o volný podnik, Racing 21 Klokočka Volkswagen tým se přípravě věnoval velmi intenzivně, a to na čtvrtečních testech vozu Polo GTI R5 nejnovější specifikace. Získané poznatky v oblasti nastavení vozu a volby vhodných pneumatik Pirelli tým poté využil na okruhové trati v Sosnové. Týmový jezdec Vojtěch Štajf, ke kterému se v roli navigátora opět vrátil František Rajnoha, neponechal nic náhodě a hned první rychlostní zkoušku dokončil po bezchybné jízdě na druhém místě se ztrátou pouhých 3,4 sekund na továrního jezdce Jana Kopeckého. A přestože se pódiové pozice během soutěže měnily vlivem defektu nebo volby pneumatik, Štajf s Rajnohou dokázali konzistentním výkonem udržet po celou dobu soutěže skvělé druhé místo. V cíli se proto posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu radovala ze stříbra, kdy na vítěznou posádku ztratila jen necelé tři sekundy.
„Máme samozřejmě s Františkem velkou radost. Už při testech jsme vycházeli z nastavení vozu, na kterém pracujeme od loňského roku. Stále se nám ale daří auto technicky posouvat, za což jsem moc rád. Tady v Sosnové to bylo především o správné volbě pneumatik a také o mentálním přístupu. Vzhledem ke svým zkušenostem jsem si do Sosnové nepřijel nic dokazovat a snažil jsme se čistým stylem jízdy netratit čas. A přestože jsem v souboji o vítězství pár drobných chyb nakonec udělal, jsem hodně spokojený a těším se na už na červencovou Rally Bohemia. Chci poděkovat i celému svému týmu za předsezónní přípravu našeho auta. Petrovi Semerádovi samozřejmě gratuluji k vítězství, tady v Sosnové ukázal, že talent a dravý styl mu rozhodně nechybí,“ zhodnotil sobotní volný závod jezdec Vojtěch Štajf.
„Lepší návrat jsem si snad ani nemohl přát. Druhé místo hodně těší a jsem rád, že jsme si v autě na sebe s Vojtou zase rychle zvykli. Byl to comeback, jak se patří. Auto jelo opravdu skvěle a mé díky směřují také všem do týmu Racing 21,“ neskrýval radost v cíli i navigátor František Rajnoha.
Racing 21 Klokočka Volkswagen tým se nyní bude připravovat na oficiální start sezóny 2020, kterým je legendární Rally Bohemia s termínem konání 10. - 12. července 2020. Více informací o týmu na:www.facebook.com/racing21rallyteam www.racing21.cz
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.