Původní verzi 39. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez 2020 (3. – 5. dubna 2020) zhatila pandemie koronaviru, organizační výbor však nesložil ruce do klína a s odhodláním soutěž odjet se vydal vstříc novým jednáním. Výsledek je takový, že se na Valašsku bude v termínu dříve naplánovaného sprintu Rally Fulnek (8. – 9. srpna 2020) závodit. Na papíře a v plánech pořadatelského týmu je dvoudenní (KOWAX ValMez rally) i jednodenní podoba (KOWAX Sprintrally).
Pořadatelský tým Valašky kladně reagoval na snahy AS AČR odjet co nejvíce klání obou šampionátů a v termínu schválené Rally Fulnek zajistil potřebné tratě ve snaze, aby se soutěžící v sezóně co nejvíce svezli.
„Výsledkem snažení je KOWAX ValMez rally a KOWAX Sprintrally. Z dlouhodobých důvodů jsme nechtěli, aby se tento ročník započítával do historie Valašské rally ValMez, ani Rally Fulnek. Dvoudenní soutěž (formát sobota – neděle) bude připravena pro účastníky bodující do MČR v rally a ERT Central, pouze v sobotu se posádky poperou o zápočet do CEZ Historic Rally, MČR v Historické rally, Rallysprint serie, Poháru 2+ a Poháru mládeže,“ nastiňuje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík a doplňuje: „Mezi účastníky by se měli objevit i zástupci obou pohárových seriálů, ve dvoudenním formátu Peugeot Rally Cup a v jednodenním Opel Adam Cup.“
V připravovaném harmonogramu KOWAX rally i sprinrally je stěžejním místem závodu město Kopřivnice. „Očekáváme, že na nějaké oficiality, třeba slavnostní start a cílový ceremoniál, nyní můžeme zapomenout. Navíc areál polygonu jsme schopni operativně přizpůsobit situaci, případně za šestou bránou udělat třeba jen jedno divácké místo,“ popisuje aktuální situace Tomaštík.
Co se týká vlastní trati, nebylo vše tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. „V termínu prázdnin je spousta míst, kde tradičně závodíme, hodně exponovaná. To platí o okolí Hukvald, vodní nádrži Bystřička i o samotném Fulneku, kde jsme uvažovali, že by bylo centrum původního sprintu. Přesto se nám podařilo najít se starosty a obecními zastupitelstvy řeč a po telefonickém předjednání máme rozeslány všechny potřebné žádosti. Celkově v rámci dvoudenního závodu počítáme s necelými 140 ´ostrými´ kilometry, v rámci sprintrally se bavíme o 70 kilometrech.
Do sobotního programu zařadíme část RZ Lešná (nejdelší RZ s cca 12 km), staronovou podobu RZ Bystřička (necelých 10 km) a svezeme se i po kopřivnickém polygonu. Dále máme souhlas starosty Fulneku, a i když je tato ´rychlostka´ koncepčně daleko od centra, bude její část úvodním testem soutěže. V rámci sobotního harmonogramu žádná zkouška nepřesáhne délku 15 km, nebude součástí okruh, ani polookruh, abychom naplnili regule Rallysprint serie.
Součástí druhého dne bude RZ Hájov (část naší obvyklé RZ Hukvaldy, necelých 10 km), Choryně, Juřinka ve formě polookruhu a v opačném směru si účastníci zopakují závodění na Tatře. Mimo pozornost naopak necháváme plánovaný návrat na test Rybí, letos vynecháme i divácky populární Městskou RZ ValMez,“ naznačuje Tomaštík.
Informačním kanálem KOWAX rally ValMez 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu Valašská Rally ValMez a Rally Fulnek.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.