Program dvou podob KOWAX rally 2020 se rýsuje

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 8. června 2020 12:57
Sdílej:

Původní verzi 39. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez 2020 (3. – 5. dubna 2020) zhatila pandemie koronaviru, organizační výbor však nesložil ruce do klína a s odhodláním soutěž odjet se vydal vstříc novým jednáním. Výsledek je takový, že se na Valašsku bude v termínu dříve naplánovaného sprintu Rally Fulnek (8. – 9. srpna 2020) závodit. Na papíře a v plánech pořadatelského týmu je dvoudenní (KOWAX ValMez rally) i jednodenní podoba (KOWAX Sprintrally).

Pořadatelský tým Valašky kladně reagoval na snahy AS AČR odjet co nejvíce klání obou šampionátů a v termínu schválené Rally Fulnek zajistil potřebné tratě ve snaze, aby se soutěžící v sezóně co nejvíce svezli.

„Výsledkem snažení je KOWAX ValMez rally a KOWAX Sprintrally. Z dlouhodobých důvodů jsme nechtěli, aby se tento ročník započítával do historie Valašské rally ValMez, ani Rally Fulnek. Dvoudenní soutěž (formát sobota – neděle) bude připravena pro účastníky bodující do MČR v rally a ERT Central, pouze v sobotu se posádky poperou o zápočet do CEZ Historic Rally, MČR v Historické rally, Rallysprint serie, Poháru 2+ a Poháru mládeže,“ nastiňuje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík a doplňuje: „Mezi účastníky by se měli objevit i zástupci obou pohárových seriálů, ve dvoudenním formátu Peugeot Rally Cup a v jednodenním Opel Adam Cup.“

V připravovaném harmonogramu KOWAX rally i sprinrally je stěžejním místem závodu město Kopřivnice. „Očekáváme, že na nějaké oficiality, třeba slavnostní start a cílový ceremoniál, nyní můžeme zapomenout. Navíc areál polygonu jsme schopni operativně přizpůsobit situaci, případně za šestou bránou udělat třeba jen jedno divácké místo,“ popisuje aktuální situace Tomaštík.

Co se týká vlastní trati, nebylo vše tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. „V termínu prázdnin je spousta míst, kde tradičně závodíme, hodně exponovaná. To platí o okolí Hukvald, vodní nádrži Bystřička i o samotném Fulneku, kde jsme uvažovali, že by bylo centrum původního sprintu. Přesto se nám podařilo najít se starosty a obecními zastupitelstvy řeč a po telefonickém předjednání máme rozeslány všechny potřebné žádosti. Celkově v rámci dvoudenního závodu počítáme s necelými 140 ´ostrými´ kilometry, v rámci sprintrally se bavíme o 70 kilometrech.

Do sobotního programu zařadíme část RZ Lešná (nejdelší RZ s cca 12 km), staronovou podobu RZ Bystřička (necelých 10 km) a svezeme se i po kopřivnickém polygonu. Dále máme souhlas starosty Fulneku, a i když je tato ´rychlostka´ koncepčně daleko od centra, bude její část úvodním testem soutěže. V rámci sobotního harmonogramu žádná zkouška nepřesáhne délku 15 km, nebude součástí okruh, ani polookruh, abychom naplnili regule Rallysprint serie.

Součástí druhého dne bude RZ Hájov (část naší obvyklé RZ Hukvaldy, necelých 10 km), Choryně, Juřinka ve formě polookruhu a v opačném směru si účastníci zopakují závodění na Tatře. Mimo pozornost naopak necháváme plánovaný návrat na test Rybí, letos vynecháme i divácky populární Městskou RZ ValMez,“ naznačuje Tomaštík.

Informačním kanálem KOWAX rally ValMez 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu Valašská Rally ValMez a Rally Fulnek.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?