Původní verzi 39. ročníku KOWAX Valašské rally ValMez 2020 (3. – 5. dubna 2020) zhatila pandemie koronaviru, organizační výbor však nesložil ruce do klína a s odhodláním soutěž odjet se vydal vstříc novým jednáním. Výsledek je takový, že se na Valašsku bude v termínu dříve naplánovaného sprintu Rally Fulnek (8. – 9. srpna 2020) závodit. Na papíře a v plánech pořadatelského týmu je dvoudenní (KOWAX ValMez rally) i jednodenní podoba (KOWAX Sprintrally).
Pořadatelský tým Valašky kladně reagoval na snahy AS AČR odjet co nejvíce klání obou šampionátů a v termínu schválené Rally Fulnek zajistil potřebné tratě ve snaze, aby se soutěžící v sezóně co nejvíce svezli.
„Výsledkem snažení je KOWAX ValMez rally a KOWAX Sprintrally. Z dlouhodobých důvodů jsme nechtěli, aby se tento ročník započítával do historie Valašské rally ValMez, ani Rally Fulnek. Dvoudenní soutěž (formát sobota – neděle) bude připravena pro účastníky bodující do MČR v rally a ERT Central, pouze v sobotu se posádky poperou o zápočet do CEZ Historic Rally, MČR v Historické rally, Rallysprint serie, Poháru 2+ a Poháru mládeže,“ nastiňuje šéf organizačního týmu Jaromír Tomaštík a doplňuje: „Mezi účastníky by se měli objevit i zástupci obou pohárových seriálů, ve dvoudenním formátu Peugeot Rally Cup a v jednodenním Opel Adam Cup.“
V připravovaném harmonogramu KOWAX rally i sprinrally je stěžejním místem závodu město Kopřivnice. „Očekáváme, že na nějaké oficiality, třeba slavnostní start a cílový ceremoniál, nyní můžeme zapomenout. Navíc areál polygonu jsme schopni operativně přizpůsobit situaci, případně za šestou bránou udělat třeba jen jedno divácké místo,“ popisuje aktuální situace Tomaštík.
Co se týká vlastní trati, nebylo vše tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. „V termínu prázdnin je spousta míst, kde tradičně závodíme, hodně exponovaná. To platí o okolí Hukvald, vodní nádrži Bystřička i o samotném Fulneku, kde jsme uvažovali, že by bylo centrum původního sprintu. Přesto se nám podařilo najít se starosty a obecními zastupitelstvy řeč a po telefonickém předjednání máme rozeslány všechny potřebné žádosti. Celkově v rámci dvoudenního závodu počítáme s necelými 140 ´ostrými´ kilometry, v rámci sprintrally se bavíme o 70 kilometrech.
Do sobotního programu zařadíme část RZ Lešná (nejdelší RZ s cca 12 km), staronovou podobu RZ Bystřička (necelých 10 km) a svezeme se i po kopřivnickém polygonu. Dále máme souhlas starosty Fulneku, a i když je tato ´rychlostka´ koncepčně daleko od centra, bude její část úvodním testem soutěže. V rámci sobotního harmonogramu žádná zkouška nepřesáhne délku 15 km, nebude součástí okruh, ani polookruh, abychom naplnili regule Rallysprint serie.
Součástí druhého dne bude RZ Hájov (část naší obvyklé RZ Hukvaldy, necelých 10 km), Choryně, Juřinka ve formě polookruhu a v opačném směru si účastníci zopakují závodění na Tatře. Mimo pozornost naopak necháváme plánovaný návrat na test Rybí, letos vynecháme i divácky populární Městskou RZ ValMez,“ naznačuje Tomaštík.
Informačním kanálem KOWAX rally ValMez 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu Valašská Rally ValMez a Rally Fulnek.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.