Sezóna motorsportu ve Zlínském kraji nabrala značného zpoždění. První automobilovou soutěží tak bude 31. Autoslalom Zlín, který pořádají organizátoři Barum Czech Rally Zlín. Zlínský slalom v letošním roce proběhne navíc jako dvojzávod v termínu 13. a 14. června 2020.
Oba závody jsou součástí Autoklub Mistrovství České republiky v automobilovém slalomu 2020 a České trofeje junior, ale přesto se mohou přihlásit i účastníci s běžným vozem bez nutnosti vlastnit jezdeckou licenci. Komfortní prostory pro uspořádání akce poskytl dlouholetý partner Barum Czech Rally Zlín, když se účastníci utkají se stopkami na testovací dráze Continental Barum s.r.o. v Otrokovicích.
Automobilový slalom je dlouhodobě nejdostupnější disciplínou automobilového sportu, když umožňuje účast v závodu široké veřejnosti i skalním fanouškům automobilových soutěží. Ti si zde mohou vyzkoušet, své schopnosti v ovládání svého vozu a celkový zážitek je v cíli oceněn, jak se na závody patří a to pohárem. Pravidelní licencovaní účastníci soutěží ve vlastních výkonnostních a mistrovských třídách a ve většině případů jsou rádci pro začínající. „Automobilový slalom je jednou ze základních automobilových disciplín. Závodník zde potřebuje vlastně jen helmu, auto a zápal pro věc. Pokud se tyhle věci sejdou, výsledkem je vždy skvělý zážitek,“ motivuje k účasti ředitel zlínského slalomu Ing. Jan Regner.
Startovné na jeden závod činí 886 Kč včetně pojištění na uzavřenou trať. Ale pro ty, kteří se rozhodou startovat v obou závodech platí výhodnější vklad ve výši 1605 Kč včetně pojištění. Veškeré informace a dokumenty potřebné k účasti jsou k dispozici ke stažení na www.autoslalom.cz, kde se nachází také přihláška. Tu stačí stáhnout a vyplněnou zaslat do středy 10. 6. 2020 na email bill@czechrally.com. Přihlásit se do závodu bude možné i přímo na místě až do konce Administrativní přejímky v sobotu i v neděli, ale vždy pouze do naplnění kapacity závodu.
Specifikem slalomu je, že se na jednom voze mohou střídat až tři účastníci a jeden účastník může startovat dokonce ve dvou různých vozech. Do slalomu můžete nastoupit jak se speciálem postaveným pro tuto disciplínu, tak i s autem, kterým denně jezdíte do práce či na chalupu. Ve výjimečných případech lze převzít do závodu i vozidlo bez technického průkazu, kdy je podmínkou splnění základních bezpečnostních kritérií, která v místě posoudí technický komisař. „Pravidelně u nás startuje okolo sedmdesáti jezdců s opravdu pestrou technikou. Na trati se v jednu chvíli může prohánět speciálně upravený Citroën či Škoda, zatímco na čáře čeká na svůj start silná Imreza STi nebo Focus RS. V minulosti se u nás na slalomu svezl také Dan Zpěvák se svou Škodou Fabia S2000,“ hodnotí technickou úroveň Jan Regner.
Kalendář slalomů 2020:
1) 13. 06. Zlín
2) 14. 06. Zlín
3) 15. 08 Násedlovice
4) 16. 08. Karlín
5) 03. 10. Přerov
6) 04. 10. Kopřivnice
Pokud tedy přemýšlíte, že se chcete svézt na uzavřené trati ve svižném tempu, automobilový slalom je vynikajícím prvním krokem. Mnozí rallyoví jezdci, které dnes vídáme na tratích rychlostních zkoušek, prošli právě slalomem a nasbírali tak cenné zkušeností, jež zúročili v jejich další soutěžní kariéře. Díky pořadatelům Barum Czech Rally Zlín máte tu možnosti i vy. A pro jejich autoslalom si připravili pro účastníky z řad veřejnosti zajímavou akci.
V letošním roce je vyhlášen pohár Barum Rally, když se ve třídách L6 ABCD bude soutěžit také o permanentky na 50. ročník Barum Czech Rally Zlín. Stačí být přihlášen a odjed v jedné z těchto tříd oba dva zlínské závody. Permanentku získají vždy tři nejúspěšnější v těchto třídách.
Martin Bill
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?