Autodrom v Sosnové u České Lípy bude hostit jednu z prvních závodních akcí roku, kde se po uvolnění epidemiologických opatření rozezní zvuk závodních motorů.
V současné době platí na celém území České republiky přísná hygienická a epidemiologická opatření, která dosud bránila startu sezony automobilových soutěží. Neodstartovala Valašská Rally, vynechána byla Rally Šumava, Rally Český Krumlov i Rally Hustopeče. Předpokládaný restart nové sezony by mohl nastat při červencové Rally Bohemia, ale pořadatelé z Autodromu v Sosnové mají již nyní připravenou možnost, jak umožnit domácím soutěžním jezdcům otestovat své závodní vozy v ostrých podmínkách a změřit síly se svými soupeři. V sobotu 20. června 2020 se tak na Autodromu v Sosnové u České Lípy uskuteční akce pod názvem MOGUL Test Rally, při které budou připraveny celkem tři rychlostní zkoušky o celkové délce 30 kilometrů. Všechny rychlostní zkoušky včetně servisního zázemí budou umístěny v areálu Autodromu v Sosnové, a proto bude možné dodržet přísná hygienická opatření, která v tuto chvíli stanovuje Vláda České republiky. Autodrom v Sosnové u České Lípy ale bude pro účastníky MOGUL Test Rally otevřen již o den dříve, tedy 19.6.2020, kdy budou moci účastníci absolvovat testovací rychlostní zkoušku shakedown.
Hlavním partnerem akce, která dává možnost znovu usednout do závodních automobilů a změřit čas na rychlostní zkoušce, bude společnost Paramo prostřednictvím značky MOGUL, která celou akci podpoří finančně tak, že účastníci budou platit pouze minimální startovné ve výši 1 000,- Kč. Společnost Paramo tak chce podpořit české automobilové závodníky v této nelehké situaci.
V areálu Autodromu Sosnová budou vytvořeny celkem tři různé rychlostní zkoušky, které budou mít okruhový charakter. Zkoušky budou obsahovat rychlé i technické úseky s měnícím se povrchem. V podobném duchu probíhaly i závody MOGUL Driving Cupu, které se na Autodromu v Sosnové odehrávaly již od roku 2013, a které dávaly možnost dostupného závodění pro všechny bez rozdílu. MOGUL Driving Cupu se za jeho působení zúčastnili stovky závodníků od amatérských až po ty profesionální, kteří sem přijeli otestovat své vozy. Nejvýraznějším talentem, který závoděním v Sosnové prošel, je například Petr Semerád. Připravovaný MOGUL Rally Test si klade za cíl umožnit vzniknout opravdové rally akademii pro začínající jezdce, a navázat tak na MOGUL Driving Cup.
V důsledku platných hygienických opatření se při MOGUL Test Rally 20. června v Sosnové uvažuje s účastí maximálně 40 soutěžních posádek, a proto v tuto chvíli pořadatelé umožňují start jen vozům 4WD a vozům tříd RGT a Porsche GT. V případě, že by se epidemiologická situace vyvíjela negativně i dále, a nebyl by pozitivní výhled pro start na nadcházející Rally Bohemia, pořadatelé by následně uspořádali MOGUL Test Rally i pro dvoukolky a další zájemce ze strany soutěžních jezdců. Aktuálně pořadatelé evidují značný zájem soutěžních posádek o účast a zájem potvrdilo i několik posádek z absolutní špičky české rally. V tuto chvíli pořadatelé z Autodromu v Sosnové zvažují i limitovanou účast diváků na této akci, kdy nejdůležitější bude vyhodnocení aktuální situace a uvolňování opatření v souvislosti s výskytem koronaviru. O možnosti návštěvy na MOGUL Test Rally vás budeme dále informovat. Sledujte proto internetové stránky www.autodrom.cz, kde jsou také umístěné Zvláštní ustanovení, podle kterých se akce 20. června na Autodromu v Sosnové u České Lípy uskuteční.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?