1. KOWAX Valašská online rally ValMez se zúčastní téměř sedm stovek účastníků. To je reakce na unikátní aktivitu pořadatelského týmu Valašské rally ValMez 2020 a největší české RBR komunity NRC.
Pořadatelé KOWAX Valašské rally ValMez a zástupci největší české RBR komunity NRC (Napa RBR Cup) vyvěsili v 15 hodin startovní listinu 1. ročníku KOWAX Valašské online rally ValMez. Ta se aktuálně uskuteční podle volby přihlášeného jezdce v termínu od 9. - 15. dubna 2020.
KOWAX Valašská online rally ValMez je vypsána jak pro licencované jezdce a spolujezdce, tak i pro fanoušky a další aktivní hráče on-line her. Na základě zveřejnění Zvláštních ustanovení se přihlásilo 676 unikátních účastníků!
A první patnáctku by mohl pořadatelům závidět jakýkoli evropský závod. Jména jako Nikolaj Grjazin, Mattias Adielsson, Václav Pech, Ondřej Bisaha, Martin Koči, Vojtěch Štajf, Mirek Jakeš, Petr Semerád, Martin Vlček, Gabriel Morales či Kacper Wroblewski jsou tou nejlepší pozvánkou na dny nejbližší. Zajímavý jistě bude i třeba rodinný duel Martina a Adama Březíkových! Dámy pak mohou k přímému duelu vyzvat Sandru Pokornou, další fanoušci herce Davida Suchařípu. Zmínit musíme i šéfa organizačního týmu Jaromíra Tomaštíka, který zůstává věrný vozu Subaru Impreza WRC. A v tomto výčtu aktivních soutěžáků (pravidelných účastníků MČR i RSS) bychom mohli dále a dále pokračovat…
Známá jména mezi přihlášenými se rekrutují i tradičních spolujezdců – Jan Hloušek, Dan Vodička, Roman Švec, Jakub Navrátil, Jiří Skořepa a mnoho dalších.
„Mám obrovskou radost z velmi vysokého počtu přihlášených účastníků. Zájem jezdců mě moc příjemně překvapil. Stejně velkou radost mám také z toho, že celá akce se setkala se zájmem a pochopením také u velmi kvalitních licencovaných pilotů. Mít ve startovce vítěze ERT - Central a několik šampiónů národních mistrovství v rally je úžasná věc. Online závodu se zúčastní i jezdci například z Japonska, Číny, Brazílie, Argentiny, Finska, Španělska, Irska, Chorvatska, Ruska, atd., díky tomu je Valaška doslova světová. Chtěl bych Všem popřát rychlou jízdu bez nehod, co možná nejlepší časy, ale především hromadu zábavy, pro kterou tento projekt především vznikl,“ komentuje aktuální stav šéf organizačního týmu Valašky Jaromír Tomaštík.
Celková délka virtuálního závodu je 75,8 km, na účastníky čekají čtyři rychlostní zkoušky na úsecích – Sosnová, Raková, Semetín a Halenkovice (ve dvou průjezdech).
Aktuální seznam přihlášených: http://valasskarally.cz/data/home/media/fota/Valaska-2020-virtual.pdf
V seznamu přihlášených dominují vozy R5 (360), 193 jezdců sází na vůz Škoda Fabia R5 evo. Další početnou skupinou jsou „dvoukolky“ (153 aut) a speciály WRC (83).
„Pokud půjdeme do statistik, kromě fabií jsou dalšími nejpoužívanějšími vozy R5 VW Polo GTI (57x) a Hyundai i20 (32x). Mimo reálných jezdců, na které bude samozřejmě soustředěna velká pozornost fanoušků, v naší komunitě pasujeme do role největších favoritů jezdce Dennise Zeťáka, Mariusze Chraścinu nebo Adriana Klimase,“ doplňuje zástupce komunity NRC Dan Šimek a pokračuje: „Přihlášky evidujeme z více než dvaceti zemí. Samozřejmě řada je i ze zemí mimo Evropu. Takový zájem jsme vůbec nepředpokládali.“
Další podrobnosti o virtuální KOWAX VR online rally vám budeme průběžně přinášet na oficiálních stránkách (www.valasskarally.cz) a facebookovém profilu Valašky, stejně jako na stránkách komunity NRC (www.naparbrcup.com).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.