1. KOWAX Valašská online rally ValMez se zúčastní téměř sedm stovek účastníků. To je reakce na unikátní aktivitu pořadatelského týmu Valašské rally ValMez 2020 a největší české RBR komunity NRC.
Pořadatelé KOWAX Valašské rally ValMez a zástupci největší české RBR komunity NRC (Napa RBR Cup) vyvěsili v 15 hodin startovní listinu 1. ročníku KOWAX Valašské online rally ValMez. Ta se aktuálně uskuteční podle volby přihlášeného jezdce v termínu od 9. - 15. dubna 2020.
KOWAX Valašská online rally ValMez je vypsána jak pro licencované jezdce a spolujezdce, tak i pro fanoušky a další aktivní hráče on-line her. Na základě zveřejnění Zvláštních ustanovení se přihlásilo 676 unikátních účastníků!
A první patnáctku by mohl pořadatelům závidět jakýkoli evropský závod. Jména jako Nikolaj Grjazin, Mattias Adielsson, Václav Pech, Ondřej Bisaha, Martin Koči, Vojtěch Štajf, Mirek Jakeš, Petr Semerád, Martin Vlček, Gabriel Morales či Kacper Wroblewski jsou tou nejlepší pozvánkou na dny nejbližší. Zajímavý jistě bude i třeba rodinný duel Martina a Adama Březíkových! Dámy pak mohou k přímému duelu vyzvat Sandru Pokornou, další fanoušci herce Davida Suchařípu. Zmínit musíme i šéfa organizačního týmu Jaromíra Tomaštíka, který zůstává věrný vozu Subaru Impreza WRC. A v tomto výčtu aktivních soutěžáků (pravidelných účastníků MČR i RSS) bychom mohli dále a dále pokračovat…
Známá jména mezi přihlášenými se rekrutují i tradičních spolujezdců – Jan Hloušek, Dan Vodička, Roman Švec, Jakub Navrátil, Jiří Skořepa a mnoho dalších.
„Mám obrovskou radost z velmi vysokého počtu přihlášených účastníků. Zájem jezdců mě moc příjemně překvapil. Stejně velkou radost mám také z toho, že celá akce se setkala se zájmem a pochopením také u velmi kvalitních licencovaných pilotů. Mít ve startovce vítěze ERT - Central a několik šampiónů národních mistrovství v rally je úžasná věc. Online závodu se zúčastní i jezdci například z Japonska, Číny, Brazílie, Argentiny, Finska, Španělska, Irska, Chorvatska, Ruska, atd., díky tomu je Valaška doslova světová. Chtěl bych Všem popřát rychlou jízdu bez nehod, co možná nejlepší časy, ale především hromadu zábavy, pro kterou tento projekt především vznikl,“ komentuje aktuální stav šéf organizačního týmu Valašky Jaromír Tomaštík.
Celková délka virtuálního závodu je 75,8 km, na účastníky čekají čtyři rychlostní zkoušky na úsecích – Sosnová, Raková, Semetín a Halenkovice (ve dvou průjezdech).
Aktuální seznam přihlášených: http://valasskarally.cz/data/home/media/fota/Valaska-2020-virtual.pdf
V seznamu přihlášených dominují vozy R5 (360), 193 jezdců sází na vůz Škoda Fabia R5 evo. Další početnou skupinou jsou „dvoukolky“ (153 aut) a speciály WRC (83).
„Pokud půjdeme do statistik, kromě fabií jsou dalšími nejpoužívanějšími vozy R5 VW Polo GTI (57x) a Hyundai i20 (32x). Mimo reálných jezdců, na které bude samozřejmě soustředěna velká pozornost fanoušků, v naší komunitě pasujeme do role největších favoritů jezdce Dennise Zeťáka, Mariusze Chraścinu nebo Adriana Klimase,“ doplňuje zástupce komunity NRC Dan Šimek a pokračuje: „Přihlášky evidujeme z více než dvaceti zemí. Samozřejmě řada je i ze zemí mimo Evropu. Takový zájem jsme vůbec nepředpokládali.“
Další podrobnosti o virtuální KOWAX VR online rally vám budeme průběžně přinášet na oficiálních stránkách (www.valasskarally.cz) a facebookovém profilu Valašky, stejně jako na stránkách komunity NRC (www.naparbrcup.com).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.