V krásných nových prostorech týmu Orsák Rallysport byl za přítomnosti novinářů představen soutěžní program posádky Erik Cais – Jindřiška Žáková na rok 2020. Také letos budou startovat v evropském šampionátu. Fiestu R2T s pohonem předních kol však vymění za speciál kategorie R5. K dispozici budou mít zánovní Ford Fiesta R5 Mk2.
Dvacetiletý Erik Cais loni obsadil skvělou druhou příčku v kategorii dvoukolek ERC3 a výraznou měrou přispěl k titulu českého národního týmu ACCR Czech Rally Teamu. Reprezentantem Autoklubu ČR bude posádka Cais – Žáková i v nadcházející sezoně, kdy přezbrojí na vůz s pohonem všech kol. S Fiestou R5 Mk2 startovali poprvé na sklonku loňského roku při francouzské Rallye du Var a letos s ní budou bojovat o juniorský titul.
V rámci ERC1 Junior pojedou všech šest započítávaných soutěží. Finálové klání juniorské kategorie se odehraje opět na zlínské Barum rally.
„Mrzí nás, že se letos u nás svezeme asi jen na Barumce,“ litoval Erik.„Stejně jako loni jsme se chtěli ukázat na domácím Rallysprintu Kopná, ale ten bohužel termínově koliduje s druhou soutěží ERC na Kanárských ostrovech.“
Generálním sponzorem posádka Cais –Žákováje francouzská olejářská firma YACCO, která loni slavila stoleté výročí založení a v historii motoristického sportu je známým pojmem. Vedle Erika Caise podporuje YACCO v rally pouze francouzského jezdce Adriena Fourmauxe ve světové sérii WRC2. „Jsme rádi, že budeme spolupracovat s Erikem Caisem, který byl prezidentem FIA Jeanem Todtem oceněn jako evropský rally talent roku 2019,“ prohlásil zástupce firmy YACCO Pascal Frémont.
Na konci února absolvovala posádka Cais – Žáková první letošní test v Rakousku. V rámci přípravy na úvodní Azorskou rally úspěšně vyzkoušeli Ford Fiesta R5 Mk2 se šotolinovým podvozkem na 80 km dlouhé nezpevněné trati.
Foto: Zdeněk Weiser
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.