V krásných nových prostorech týmu Orsák Rallysport byl za přítomnosti novinářů představen soutěžní program posádky Erik Cais – Jindřiška Žáková na rok 2020. Také letos budou startovat v evropském šampionátu. Fiestu R2T s pohonem předních kol však vymění za speciál kategorie R5. K dispozici budou mít zánovní Ford Fiesta R5 Mk2.
Dvacetiletý Erik Cais loni obsadil skvělou druhou příčku v kategorii dvoukolek ERC3 a výraznou měrou přispěl k titulu českého národního týmu ACCR Czech Rally Teamu. Reprezentantem Autoklubu ČR bude posádka Cais – Žáková i v nadcházející sezoně, kdy přezbrojí na vůz s pohonem všech kol. S Fiestou R5 Mk2 startovali poprvé na sklonku loňského roku při francouzské Rallye du Var a letos s ní budou bojovat o juniorský titul.
V rámci ERC1 Junior pojedou všech šest započítávaných soutěží. Finálové klání juniorské kategorie se odehraje opět na zlínské Barum rally.
„Mrzí nás, že se letos u nás svezeme asi jen na Barumce,“ litoval Erik.„Stejně jako loni jsme se chtěli ukázat na domácím Rallysprintu Kopná, ale ten bohužel termínově koliduje s druhou soutěží ERC na Kanárských ostrovech.“
Generálním sponzorem posádka Cais –Žákováje francouzská olejářská firma YACCO, která loni slavila stoleté výročí založení a v historii motoristického sportu je známým pojmem. Vedle Erika Caise podporuje YACCO v rally pouze francouzského jezdce Adriena Fourmauxe ve světové sérii WRC2. „Jsme rádi, že budeme spolupracovat s Erikem Caisem, který byl prezidentem FIA Jeanem Todtem oceněn jako evropský rally talent roku 2019,“ prohlásil zástupce firmy YACCO Pascal Frémont.
Na konci února absolvovala posádka Cais – Žáková první letošní test v Rakousku. V rámci přípravy na úvodní Azorskou rally úspěšně vyzkoušeli Ford Fiesta R5 Mk2 se šotolinovým podvozkem na 80 km dlouhé nezpevněné trati.
Foto: Zdeněk Weiser
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.