V krásných nových prostorech týmu Orsák Rallysport byl za přítomnosti novinářů představen soutěžní program posádky Erik Cais – Jindřiška Žáková na rok 2020. Také letos budou startovat v evropském šampionátu. Fiestu R2T s pohonem předních kol však vymění za speciál kategorie R5. K dispozici budou mít zánovní Ford Fiesta R5 Mk2.
Dvacetiletý Erik Cais loni obsadil skvělou druhou příčku v kategorii dvoukolek ERC3 a výraznou měrou přispěl k titulu českého národního týmu ACCR Czech Rally Teamu. Reprezentantem Autoklubu ČR bude posádka Cais – Žáková i v nadcházející sezoně, kdy přezbrojí na vůz s pohonem všech kol. S Fiestou R5 Mk2 startovali poprvé na sklonku loňského roku při francouzské Rallye du Var a letos s ní budou bojovat o juniorský titul.
V rámci ERC1 Junior pojedou všech šest započítávaných soutěží. Finálové klání juniorské kategorie se odehraje opět na zlínské Barum rally.
„Mrzí nás, že se letos u nás svezeme asi jen na Barumce,“ litoval Erik.„Stejně jako loni jsme se chtěli ukázat na domácím Rallysprintu Kopná, ale ten bohužel termínově koliduje s druhou soutěží ERC na Kanárských ostrovech.“
Generálním sponzorem posádka Cais –Žákováje francouzská olejářská firma YACCO, která loni slavila stoleté výročí založení a v historii motoristického sportu je známým pojmem. Vedle Erika Caise podporuje YACCO v rally pouze francouzského jezdce Adriena Fourmauxe ve světové sérii WRC2. „Jsme rádi, že budeme spolupracovat s Erikem Caisem, který byl prezidentem FIA Jeanem Todtem oceněn jako evropský rally talent roku 2019,“ prohlásil zástupce firmy YACCO Pascal Frémont.
Na konci února absolvovala posádka Cais – Žáková první letošní test v Rakousku. V rámci přípravy na úvodní Azorskou rally úspěšně vyzkoušeli Ford Fiesta R5 Mk2 se šotolinovým podvozkem na 80 km dlouhé nezpevněné trati.
Foto: Zdeněk Weiser
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.