S ohledem na vývoj uplynulých dnů rozhodl organizační výbor 29. Historic Vltava Rallye a 55. Rallye Šumava Klatovy o odložení obou soutěží. V tuto chvíli se jedná o jejich přesunutí na termín v druhé polovině roku 2020, nicméně nejasná současná situace zatím nedovoluje být konkrétnější.
„Rozhodnutí nás velice mrzí, zdraví všech účastníků i občanů obcí na trasách našich soutěží je však pro nás tou nejdůležitější hodnotou,“ řekl k tomu Jan Petrů, předseda organizačního výboru obou klatovských soutěží. Ve chvíli, kdy bude možné podat přesnější informace o soutěžích, s nimi veřejnost seznámíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.