"OPEN N" - to je nová třída na České rally scéně. Jde o vozy Proto Cars, které v Evropě již několik sezon vídáme. Jde o zajímavý koncept, kdy homologačním základem vozu je Lancer Evolution IX nebo X, ale tvar karoserie je malý hatchback s bodykitem podobným vozům R5.
Firma Auto-Cars, Radek Fára s.r.o. se stala výhradním českým zástupcem značky DYTKO SPORT. Tato polská firma je podle předpisů jedním ze dvou možných dodavatelů skeletu pro stavbu vozu Open N.
Radek Fára: "Jsme šťastní, že se nám podařilo tuto spolupráci realizovat. Obrovskou roli v tom sehrál David Komárek z Komvet Racing. Jako jediný má v České republice mnohaleté nezměrné zkušenosti se stabilním dodáváním nových dílů pro vozy Mitsubishi Evolution a dodává, mimo jiné, i pro DYTKO Sport. Slovo dalo slovo a na základě naší mnohaleté obchodní spolupráce a osobní známosti, se vše domluvilo. Auto-Cars se tedy v tomto projektu spojil s Dytko Sport a Komvet Racing aby vytvořili silný základ pro klienty zvažující start s Proto Cars".
OPEN N by měla být možností nejen pro N-kaře přejít do vyšší třídy, ale současně i zůstat věrni ověřené technice s rozumným provozním nákladem nesrovnatelným s vozy kategorie R5, ale mohla by být i rozumnou volbou pro ty, kteří by rádi postoupili o stupínek výše do 4WD.
Základními výhodami oproti klasickému N-ku jsou nízká váha, volitelná sekvenční převodovka a malé rozměry. Tato třída bude celkovým osvěžením pro českou rally a především pro diváka. DYTKO SPORT totiž nabízí mnoho variant karosérií, které doteď vyskytovaly pouze na fotografiích, například ze seriálu APRC.
Radek Fára: "Okamžitě po uzavření dohody jsme věděli, že chceme dva vlastní vozy! Jasná volba pro nás byla Mitsubishi MIRAGE. Také jsme se dohodli, že nechceme technické kompromisy a naše vozy by měli být strop v možnostech OPEN N. U sekvenční převodovky nebylo moc co řešit, protože česká firma X-Shift Gearboxes nabízející několik variant pro převodovky na vozy Mitsubishi Lancer Evolution, je uznávanou značkou a má ve světě více jak 20 dealerů, kteří odebírají desítky těchto převodovek. Je třeba poděkovat i dalším partnerům, jako je SPEEDPRO nebo Rallye Design, kteří nám intenzivně pomáhají, abychom představili českým fanouškům třídu OPEN N v nejlepším světle".
Na bližší představení vozů si budete muset počkat a doufáme, že první kus se ukáže již při prvním závodě, kterým je Kowax Valašská Rally.
Zdroj: Milan Kopka
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.