"OPEN N" - to je nová třída na České rally scéně. Jde o vozy Proto Cars, které v Evropě již několik sezon vídáme. Jde o zajímavý koncept, kdy homologačním základem vozu je Lancer Evolution IX nebo X, ale tvar karoserie je malý hatchback s bodykitem podobným vozům R5.
Firma Auto-Cars, Radek Fára s.r.o. se stala výhradním českým zástupcem značky DYTKO SPORT. Tato polská firma je podle předpisů jedním ze dvou možných dodavatelů skeletu pro stavbu vozu Open N.
Radek Fára: "Jsme šťastní, že se nám podařilo tuto spolupráci realizovat. Obrovskou roli v tom sehrál David Komárek z Komvet Racing. Jako jediný má v České republice mnohaleté nezměrné zkušenosti se stabilním dodáváním nových dílů pro vozy Mitsubishi Evolution a dodává, mimo jiné, i pro DYTKO Sport. Slovo dalo slovo a na základě naší mnohaleté obchodní spolupráce a osobní známosti, se vše domluvilo. Auto-Cars se tedy v tomto projektu spojil s Dytko Sport a Komvet Racing aby vytvořili silný základ pro klienty zvažující start s Proto Cars".
OPEN N by měla být možností nejen pro N-kaře přejít do vyšší třídy, ale současně i zůstat věrni ověřené technice s rozumným provozním nákladem nesrovnatelným s vozy kategorie R5, ale mohla by být i rozumnou volbou pro ty, kteří by rádi postoupili o stupínek výše do 4WD.
Základními výhodami oproti klasickému N-ku jsou nízká váha, volitelná sekvenční převodovka a malé rozměry. Tato třída bude celkovým osvěžením pro českou rally a především pro diváka. DYTKO SPORT totiž nabízí mnoho variant karosérií, které doteď vyskytovaly pouze na fotografiích, například ze seriálu APRC.
Radek Fára: "Okamžitě po uzavření dohody jsme věděli, že chceme dva vlastní vozy! Jasná volba pro nás byla Mitsubishi MIRAGE. Také jsme se dohodli, že nechceme technické kompromisy a naše vozy by měli být strop v možnostech OPEN N. U sekvenční převodovky nebylo moc co řešit, protože česká firma X-Shift Gearboxes nabízející několik variant pro převodovky na vozy Mitsubishi Lancer Evolution, je uznávanou značkou a má ve světě více jak 20 dealerů, kteří odebírají desítky těchto převodovek. Je třeba poděkovat i dalším partnerům, jako je SPEEDPRO nebo Rallye Design, kteří nám intenzivně pomáhají, abychom představili českým fanouškům třídu OPEN N v nejlepším světle".
Na bližší představení vozů si budete muset počkat a doufáme, že první kus se ukáže již při prvním závodě, kterým je Kowax Valašská Rally.
Zdroj: Milan Kopka
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.