Letos tomu bude přesně třicet let, kdy se uzavřela první část historie plzeňské automobilové soutěže. Členové Auto rallye klubu Plzeň se však rozhodli dlouhou tradici obnovit - jubilejní XV. Rallye Plzeň se pod jejich vedením uskuteční v sobotu 6. června 2020 a bude součástí oblíbeného seriálu AUTOKLUB RALLYSPRINT SÉRIE, organizovaného Autoklubem ČR.
Když v září 1990 oslavovali Vlastimil a Petr Hodaňové prvenství na své domácí Rallye Plzeň, jistě netušili, že jejich Škoda 130 L bude pro tři desetiletí posledním vítězným vozem, zapsaným v pamětní knize této soutěže. Ve sportovním kalendáři Autoklubu ČR pro rok 2020 se však západočeská soutěž objevila, a to dokonce jako druhý podnik prestižního seriálu AUTOKLUB RALLYSPRINT SÉRIE. Jak se to přihodilo, vysvětluje předseda organizačního výboru soutěže Oldřich Bosman: „Plzeň je městem, které má tradičně k rallysportu hodně blízko, nejlepším příkladem je její hrdý občan a zároveň mnohonásobný soutěžácký mistr republiky Václav Pech. Přesto se dlouhodobě tento sport do metropole Západních Čech nedařilo přivést, výjimkou byly roky 2008-9, kdy do Plzně ve formě divácké rychlostní zkoušky nakoukla Rallye Šumava. Právě tato klatovská soutěž je geograficky nejbližším oficiálním kláním od krajské metropole a plzeňští závodníci ji považují za svůj domácí podnik. My bychom se však rádi pokusili přiblížit rallysport Plzni ještě víc….“
A v jakém formátu Rallye Plzeň 2020 proběhne? „Pochopitelně vycházíme z předpisů daných pro seriál Rallysprint série, které předepisují minimální délku 70 km rychlostních zkoušek,“ říká ředitel Rallye Plzeň 2020 Jiří Hasman a pokračuje: „Využijeme krásné kulisy nádvoří Plzeňského Prazdroje, kde bude start a cíle celé soutěže. Centrem Rallye Plzeň 2020 budou atraktivní prostory areálu DEPO2015 – bude v něm umístěno ředitelství i servisní zóna pro závodní týmy, právě zde bude probíhat také doprovodný program.“
Fanoušky určitě zajímají zejména rychlostní zkoušky, měřené úseky, na kterých budou soutěžní posádky měřit své síly a bojovat o cenné vteřiny. „K jejich podobě zatím nemůžeme příliš prozrazovat, v současné době teprve probíhá jejich schvalování, včetně zajištění příslušných povolení,“ konstatuje Jiří Novák, zástupce ředitele Rallye Plzeň 2020 pro bezpečnost a dodává: „Pro zapálené fanoušky motoristického sportu, kteří budou nad připravovanou tratí přemýšlet a odhadovat možné trasy rychlostních zkoušek, poskytneme malou nápovědu – závodit se bude zejména severozápadně od Plzně, v místech tradičních pro Rallye Plzeň. Některé úseky rychlostních zkoušek se částečně vrátí i na místa, kde se již v minulosti závodilo. Přípravy jsou v plném proudu a my slibujeme, že se brzy fanoušci dozvědí více konkrétních informací.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.