Letos tomu bude přesně třicet let, kdy se uzavřela první část historie plzeňské automobilové soutěže. Členové Auto rallye klubu Plzeň se však rozhodli dlouhou tradici obnovit - jubilejní XV. Rallye Plzeň se pod jejich vedením uskuteční v sobotu 6. června 2020 a bude součástí oblíbeného seriálu AUTOKLUB RALLYSPRINT SÉRIE, organizovaného Autoklubem ČR.
Když v září 1990 oslavovali Vlastimil a Petr Hodaňové prvenství na své domácí Rallye Plzeň, jistě netušili, že jejich Škoda 130 L bude pro tři desetiletí posledním vítězným vozem, zapsaným v pamětní knize této soutěže. Ve sportovním kalendáři Autoklubu ČR pro rok 2020 se však západočeská soutěž objevila, a to dokonce jako druhý podnik prestižního seriálu AUTOKLUB RALLYSPRINT SÉRIE. Jak se to přihodilo, vysvětluje předseda organizačního výboru soutěže Oldřich Bosman: „Plzeň je městem, které má tradičně k rallysportu hodně blízko, nejlepším příkladem je její hrdý občan a zároveň mnohonásobný soutěžácký mistr republiky Václav Pech. Přesto se dlouhodobě tento sport do metropole Západních Čech nedařilo přivést, výjimkou byly roky 2008-9, kdy do Plzně ve formě divácké rychlostní zkoušky nakoukla Rallye Šumava. Právě tato klatovská soutěž je geograficky nejbližším oficiálním kláním od krajské metropole a plzeňští závodníci ji považují za svůj domácí podnik. My bychom se však rádi pokusili přiblížit rallysport Plzni ještě víc….“
A v jakém formátu Rallye Plzeň 2020 proběhne? „Pochopitelně vycházíme z předpisů daných pro seriál Rallysprint série, které předepisují minimální délku 70 km rychlostních zkoušek,“ říká ředitel Rallye Plzeň 2020 Jiří Hasman a pokračuje: „Využijeme krásné kulisy nádvoří Plzeňského Prazdroje, kde bude start a cíle celé soutěže. Centrem Rallye Plzeň 2020 budou atraktivní prostory areálu DEPO2015 – bude v něm umístěno ředitelství i servisní zóna pro závodní týmy, právě zde bude probíhat také doprovodný program.“
Fanoušky určitě zajímají zejména rychlostní zkoušky, měřené úseky, na kterých budou soutěžní posádky měřit své síly a bojovat o cenné vteřiny. „K jejich podobě zatím nemůžeme příliš prozrazovat, v současné době teprve probíhá jejich schvalování, včetně zajištění příslušných povolení,“ konstatuje Jiří Novák, zástupce ředitele Rallye Plzeň 2020 pro bezpečnost a dodává: „Pro zapálené fanoušky motoristického sportu, kteří budou nad připravovanou tratí přemýšlet a odhadovat možné trasy rychlostních zkoušek, poskytneme malou nápovědu – závodit se bude zejména severozápadně od Plzně, v místech tradičních pro Rallye Plzeň. Některé úseky rychlostních zkoušek se částečně vrátí i na místa, kde se již v minulosti závodilo. Přípravy jsou v plném proudu a my slibujeme, že se brzy fanoušci dozvědí více konkrétních informací.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?