Odpověď na otázku je snadná, okruh kolem dostihové dráhy ve Slušovicích nebo klasická rychlostní zkouška vedoucí z Lípy přes Rakovou do Slušovic. Pořadatelé z AK Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili pro letošní jubilejní 10. ročník HOTHESS Mikuláš Rally 2019 trať vycházející z podoby z předchozích ročníků. Ta se odjede v sobotu 30. Iistopadu, měří po drobné úpravě celkem 58,93 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek v celkové délce 25,29 ostrých kilometrů. Novinkou je letos závěrečná erzeta s názvem Final Stage.
Centrem dění se stane opět známý a osvědčený areál kolem dostihové dráhy ve Slušovicích, kde se odehraje divácky atraktivní okruhová rychlostní zkouška v délce 5,37 km. V rámci jedné rychlostní zkoušky se pojedou dva okruhy a tuto erzetu najdeme v itineráři dvakrát. Časy jednotlivých průjezdů prvního vozidla jsou stanoveny na 11:08 a 12:59 hodin. „Okruh v současné podobě vyhovuje zvýšeným bezpečnostním nárokům a není důvod cokoliv měnit. Na okruhu jsme při minulých ročnících postavili přechody pro diváky, vytyčili dvě divácká místa na tzv. koupališti naproti sudu a poté v prostoru kolem skoku a následném odbočení pod obcí Březová. Věříme, že fanoušci budou i letos ukáznění a přispějí ke hladkému průběhu závodu,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru HOTHESS Mikuláš Rally 2019. Na okruhu bude podobně jako v minulých letech k dispozici program v ceně 50 korun, kde divák najde startovní listinu, časový harmonogram a mapu Slušovic. Pro diváky jsou vybudována přístupová místa k okruhu. Nejlepší divácká místa jsou tradičně v části slušovického sudu, kde mohou fanoušci využít ke sledování rallyexhibice i přilehlé tribuny na dostihové dráze.
Novinkou letošního jubilejního ročníku mikulášské rally je závěrečná rychlostní zkouška s názvem Final Stage v délce 1,17 km v úseku hned po startu do okruhu. Její start je stanoven ve 14:50 hodin. U Gatrak baru bude umístěn velký balík, který musí každá posádka obkroužit. „Pro diváky to bude velmi atraktivní, když uvidí smykem kroužit soutěžní speciály. Tato show se stala velmi populární ve světě,“ řekl Josef Minařík.
Vedle okruhů kolem dostihové dráhy se pojede i klasický úsek z Lípy přes Rakovou do Slušovic pod názvem Fagus Lípa, který se pojede v časech průjezdu prvního vozidla v 11:36 a 13:27 hodin. Rychlostní zkouška v délce 6,69 km využívá osvědčenou trať na Rakové od Zádveřic kolem křížku až k odbočení u lesa, cíl je umístěn nad benzinovou stanicí ve Slušovicích. Start erzety je situován v prostoru vrátnice při vjezdu do výrobního areálu společnosti Fagus v Lípě. Zde posádky čeká technický průjezd po místních komunikacích uvnitř firmy.
Předpověď počasí na nejbližší hodiny ve Slušovicích a okolí předpokládá během pátečního odpoledne déšť, který se navečer umoudří a poté již nemá pršet. Citelně se ale ochladí a teploty se budou pohybovat kolem dvou stupňů Celsia.
Uzavírky cest:
RZ 1, 3, 5 Dostihovka okruh, Final Stage - dotčené úseky: Slušovice, Dostihová ul. Doba uzavírky 9:30 – 16:00 hodin.
RZ 2, 4 Fagus Lípa - dotčené úseky: silnice Lípa-Zádveřice (začátek obce), místní komunikace nad Rakovou, silnice Vizovice-Slušovice (sjezd k čerpací stanici). Doba uzavírky: 10:30 – 15:00 hodin. Pozor! Úseky mezi průjezdy nebudou otevřeny.
Časový harmonogram – sobota 30. listopad 2019
Slušovice START – servisní zóna OUT 11:00
RZ 1 Dostihovka okruh 2x (5,37 km) 11:08
RZ 2 Fagus Lípa (6,69 km) 11:36
Přeskupení (Skleníky) 12:01
Servis A (Skleníky) 12:16
RZ 3 Dostihovka okruh 2x (5,37 km) 12:59
RZ 4 Fagus Lípa (6,69 km) 13:27
Přeskupení (Skleníky) 13:52
Servis B (Skleníky) 14:07
RZ 5 Final Stage (1,17 km) 14:50
CÍL – Servis Skleníky 15:10
Další zpravodajský servis v rámci 10. HOTHESS Mikuláš Rally 2019 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.