Odpověď na otázku je snadná, okruh kolem dostihové dráhy ve Slušovicích nebo klasická rychlostní zkouška vedoucí z Lípy přes Rakovou do Slušovic. Pořadatelé z AK Rallysprint Klubu v AČR Podkopná Lhota připravili pro letošní jubilejní 10. ročník HOTHESS Mikuláš Rally 2019 trať vycházející z podoby z předchozích ročníků. Ta se odjede v sobotu 30. Iistopadu, měří po drobné úpravě celkem 58,93 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek v celkové délce 25,29 ostrých kilometrů. Novinkou je letos závěrečná erzeta s názvem Final Stage.
Centrem dění se stane opět známý a osvědčený areál kolem dostihové dráhy ve Slušovicích, kde se odehraje divácky atraktivní okruhová rychlostní zkouška v délce 5,37 km. V rámci jedné rychlostní zkoušky se pojedou dva okruhy a tuto erzetu najdeme v itineráři dvakrát. Časy jednotlivých průjezdů prvního vozidla jsou stanoveny na 11:08 a 12:59 hodin. „Okruh v současné podobě vyhovuje zvýšeným bezpečnostním nárokům a není důvod cokoliv měnit. Na okruhu jsme při minulých ročnících postavili přechody pro diváky, vytyčili dvě divácká místa na tzv. koupališti naproti sudu a poté v prostoru kolem skoku a následném odbočení pod obcí Březová. Věříme, že fanoušci budou i letos ukáznění a přispějí ke hladkému průběhu závodu,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru HOTHESS Mikuláš Rally 2019. Na okruhu bude podobně jako v minulých letech k dispozici program v ceně 50 korun, kde divák najde startovní listinu, časový harmonogram a mapu Slušovic. Pro diváky jsou vybudována přístupová místa k okruhu. Nejlepší divácká místa jsou tradičně v části slušovického sudu, kde mohou fanoušci využít ke sledování rallyexhibice i přilehlé tribuny na dostihové dráze.
Novinkou letošního jubilejního ročníku mikulášské rally je závěrečná rychlostní zkouška s názvem Final Stage v délce 1,17 km v úseku hned po startu do okruhu. Její start je stanoven ve 14:50 hodin. U Gatrak baru bude umístěn velký balík, který musí každá posádka obkroužit. „Pro diváky to bude velmi atraktivní, když uvidí smykem kroužit soutěžní speciály. Tato show se stala velmi populární ve světě,“ řekl Josef Minařík.
Vedle okruhů kolem dostihové dráhy se pojede i klasický úsek z Lípy přes Rakovou do Slušovic pod názvem Fagus Lípa, který se pojede v časech průjezdu prvního vozidla v 11:36 a 13:27 hodin. Rychlostní zkouška v délce 6,69 km využívá osvědčenou trať na Rakové od Zádveřic kolem křížku až k odbočení u lesa, cíl je umístěn nad benzinovou stanicí ve Slušovicích. Start erzety je situován v prostoru vrátnice při vjezdu do výrobního areálu společnosti Fagus v Lípě. Zde posádky čeká technický průjezd po místních komunikacích uvnitř firmy.
Předpověď počasí na nejbližší hodiny ve Slušovicích a okolí předpokládá během pátečního odpoledne déšť, který se navečer umoudří a poté již nemá pršet. Citelně se ale ochladí a teploty se budou pohybovat kolem dvou stupňů Celsia.
Uzavírky cest:
RZ 1, 3, 5 Dostihovka okruh, Final Stage - dotčené úseky: Slušovice, Dostihová ul. Doba uzavírky 9:30 – 16:00 hodin.
RZ 2, 4 Fagus Lípa - dotčené úseky: silnice Lípa-Zádveřice (začátek obce), místní komunikace nad Rakovou, silnice Vizovice-Slušovice (sjezd k čerpací stanici). Doba uzavírky: 10:30 – 15:00 hodin. Pozor! Úseky mezi průjezdy nebudou otevřeny.
Časový harmonogram – sobota 30. listopad 2019
Slušovice START – servisní zóna OUT 11:00
RZ 1 Dostihovka okruh 2x (5,37 km) 11:08
RZ 2 Fagus Lípa (6,69 km) 11:36
Přeskupení (Skleníky) 12:01
Servis A (Skleníky) 12:16
RZ 3 Dostihovka okruh 2x (5,37 km) 12:59
RZ 4 Fagus Lípa (6,69 km) 13:27
Přeskupení (Skleníky) 13:52
Servis B (Skleníky) 14:07
RZ 5 Final Stage (1,17 km) 14:50
CÍL – Servis Skleníky 15:10
Další zpravodajský servis v rámci 10. HOTHESS Mikuláš Rally 2019 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?