Během posledních dvou listopadových dnů se uskuteční ve Slušovicích jubilejní desátý ročník Mikuláš Rally 2019. Letos se pojede kulatý ročník pod křídly společnosti HOTHESS a slušovická show je úzce spjata s pořadatelskou taktovkou Rallysprint Klubu v AČR z Podkopné Lhoty. Motoristická rodina Minaříků má za sebou úspěšně pětadvacet odjetých ročníků Rallysprintu Kopná a devět let pořádání Mikuláš Rally.
Do galerie vítězů exhibiční show pořádané vždy na závěr sezony se zapsal pětkrát Tomáš Kostka, premiérový ročník v roce 2009 vyhrál Jozef Béreš jr. ze Slovenska, jednou se zapsali do listiny vítězů dále Jaroslav Orsák, Roman Odložilík a Martin Vlček. V roce 2012 se neuskutečnil exhibiční podnik kvůli nešťastným událostem na Rallyshow v Uherském Brodě. Jak vlastně volný exhibiční podnik ve Slušovicích začal? „Před jedenácti lety jsme seděli se soutěžním jezdcem Honzou Jelínkem na obědě a vznikla myšlenka uspořádat pro posádky exhibiční show na závěr sezony. Tento podnik na Moravě chyběl, doposud se jel pouze Pražský rallysprint. Seznam přihlášených se naplnil hned při prvním ročníku, což splnilo náš účel. Každý ročník bylo na startu více než padesát posádek a jejich počet se neustále zvyšoval. Letos uspořádáme už jubilejní desátý ročník,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru HOTHESS Mikuláš Rally.
Neodmyslitelně patří ke slušovické show okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy. Atraktivní průjezdy soutěžních aut každoročně lákají početné zástupy fanoušků rallysportu. „Okruh v současné podobě vyhovuje zvýšeným bezpečnostním nárokům a není důvod cokoliv měnit. Vytyčili jsme tam dvě divácká místa na tzv. koupališti naproti sudu a poté v prostoru kolem skoku a následném odbočení pod obcí Březová. Samozřejmě apelujeme na diváky, aby dbali pokynů pořadatelů a dodržovali bezpečnostní pravidla při sledování průjezdů soutěžních vozidel,“ řekl Minařík.
Při mikulášské rally bývají nevyzpytatelné rozmary počasí. Posádky prověřil na začátku prosince v předchozích letech i sníh. Rally proběhla několikrát v náročných zimních podmínkách a vzbudila emoce kvůli použití či nepoužití pneu s hroty. Exhibiční show se jela ale i v dešti a na blátě. Takzvaně suchých ročníků bylo jako šafránu.
Letošní jubilejní ročník se pojede ve Slušovicích a okolí již v sobotu 30. listopadu. Pořadatelé připravili na jubilejní mikulášskou rally trať v délce 58,93 km, která obsahuje 5 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Fagus Lípa a Final Stage v délce 25,29 km. První vůz vyjede na trať v 11 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště v areálu tzv. skleníky, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:10 hodin. Předpověď počasí letos slibuje zřejmě cesty bez deště a polojasnou oblohu. Citelně se ale na víkend ochladí, denní teploty mají být kolem dvou stupňů Celsia, ráno klesne teplota pod bod mrazu.
Na atmosféru z předchozích ročníků Mikuláš Rally se podívejte prostřednictvím videí z tvorby zlínského JNK studia.
GALERIE VÍTĚZŮ:
2009: Jozef Béreš jun. - Róbert Müller (SVK) Peugeot 207 S2000
2010: Jaroslav Orsák - Karel Vajík (CZE), Mitsubishi Lancer EVO IX
2011: Tomáš Kostka - Miroslav Houšť (CZE), Škoda Fabia S2000
https://youtu.be/wMzs0lMDTX0
2013: Roman Odložilík - Martin Tureček (CZE), Citroën Xsara WRC
https://youtu.be/ROU5cGxHAsc
2014: Tomáš Kostka - Richard Kresta (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/5V1_g9hxtDc
2015: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/6eenucSd6EU
2016: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Focus WRC
https://youtu.be/zTPbXTncroo
2017: Martin Vlček – Jindřiška Žáková (CZE), Ford Fiesta R5
https://youtu.be/v=hJqcd0WieSw
2018: Tomáš Kostka – Ladislav Kučera (CZE), Škoda Fabia R5
https://youtu.be/6WCt41S1Kjw
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?