Během posledních dvou listopadových dnů se uskuteční ve Slušovicích jubilejní desátý ročník Mikuláš Rally 2019. Letos se pojede kulatý ročník pod křídly společnosti HOTHESS a slušovická show je úzce spjata s pořadatelskou taktovkou Rallysprint Klubu v AČR z Podkopné Lhoty. Motoristická rodina Minaříků má za sebou úspěšně pětadvacet odjetých ročníků Rallysprintu Kopná a devět let pořádání Mikuláš Rally.
Do galerie vítězů exhibiční show pořádané vždy na závěr sezony se zapsal pětkrát Tomáš Kostka, premiérový ročník v roce 2009 vyhrál Jozef Béreš jr. ze Slovenska, jednou se zapsali do listiny vítězů dále Jaroslav Orsák, Roman Odložilík a Martin Vlček. V roce 2012 se neuskutečnil exhibiční podnik kvůli nešťastným událostem na Rallyshow v Uherském Brodě. Jak vlastně volný exhibiční podnik ve Slušovicích začal? „Před jedenácti lety jsme seděli se soutěžním jezdcem Honzou Jelínkem na obědě a vznikla myšlenka uspořádat pro posádky exhibiční show na závěr sezony. Tento podnik na Moravě chyběl, doposud se jel pouze Pražský rallysprint. Seznam přihlášených se naplnil hned při prvním ročníku, což splnilo náš účel. Každý ročník bylo na startu více než padesát posádek a jejich počet se neustále zvyšoval. Letos uspořádáme už jubilejní desátý ročník,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru HOTHESS Mikuláš Rally.
Neodmyslitelně patří ke slušovické show okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy. Atraktivní průjezdy soutěžních aut každoročně lákají početné zástupy fanoušků rallysportu. „Okruh v současné podobě vyhovuje zvýšeným bezpečnostním nárokům a není důvod cokoliv měnit. Vytyčili jsme tam dvě divácká místa na tzv. koupališti naproti sudu a poté v prostoru kolem skoku a následném odbočení pod obcí Březová. Samozřejmě apelujeme na diváky, aby dbali pokynů pořadatelů a dodržovali bezpečnostní pravidla při sledování průjezdů soutěžních vozidel,“ řekl Minařík.
Při mikulášské rally bývají nevyzpytatelné rozmary počasí. Posádky prověřil na začátku prosince v předchozích letech i sníh. Rally proběhla několikrát v náročných zimních podmínkách a vzbudila emoce kvůli použití či nepoužití pneu s hroty. Exhibiční show se jela ale i v dešti a na blátě. Takzvaně suchých ročníků bylo jako šafránu.
Letošní jubilejní ročník se pojede ve Slušovicích a okolí již v sobotu 30. listopadu. Pořadatelé připravili na jubilejní mikulášskou rally trať v délce 58,93 km, která obsahuje 5 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Fagus Lípa a Final Stage v délce 25,29 km. První vůz vyjede na trať v 11 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště v areálu tzv. skleníky, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:10 hodin. Předpověď počasí letos slibuje zřejmě cesty bez deště a polojasnou oblohu. Citelně se ale na víkend ochladí, denní teploty mají být kolem dvou stupňů Celsia, ráno klesne teplota pod bod mrazu.
Na atmosféru z předchozích ročníků Mikuláš Rally se podívejte prostřednictvím videí z tvorby zlínského JNK studia.
GALERIE VÍTĚZŮ:
2009: Jozef Béreš jun. - Róbert Müller (SVK) Peugeot 207 S2000
2010: Jaroslav Orsák - Karel Vajík (CZE), Mitsubishi Lancer EVO IX
2011: Tomáš Kostka - Miroslav Houšť (CZE), Škoda Fabia S2000
https://youtu.be/wMzs0lMDTX0
2013: Roman Odložilík - Martin Tureček (CZE), Citroën Xsara WRC
https://youtu.be/ROU5cGxHAsc
2014: Tomáš Kostka - Richard Kresta (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/5V1_g9hxtDc
2015: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/6eenucSd6EU
2016: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Focus WRC
https://youtu.be/zTPbXTncroo
2017: Martin Vlček – Jindřiška Žáková (CZE), Ford Fiesta R5
https://youtu.be/v=hJqcd0WieSw
2018: Tomáš Kostka – Ladislav Kučera (CZE), Škoda Fabia R5
https://youtu.be/6WCt41S1Kjw
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?