Během posledních dvou listopadových dnů se uskuteční ve Slušovicích jubilejní desátý ročník Mikuláš Rally 2019. Letos se pojede kulatý ročník pod křídly společnosti HOTHESS a slušovická show je úzce spjata s pořadatelskou taktovkou Rallysprint Klubu v AČR z Podkopné Lhoty. Motoristická rodina Minaříků má za sebou úspěšně pětadvacet odjetých ročníků Rallysprintu Kopná a devět let pořádání Mikuláš Rally.
Do galerie vítězů exhibiční show pořádané vždy na závěr sezony se zapsal pětkrát Tomáš Kostka, premiérový ročník v roce 2009 vyhrál Jozef Béreš jr. ze Slovenska, jednou se zapsali do listiny vítězů dále Jaroslav Orsák, Roman Odložilík a Martin Vlček. V roce 2012 se neuskutečnil exhibiční podnik kvůli nešťastným událostem na Rallyshow v Uherském Brodě. Jak vlastně volný exhibiční podnik ve Slušovicích začal? „Před jedenácti lety jsme seděli se soutěžním jezdcem Honzou Jelínkem na obědě a vznikla myšlenka uspořádat pro posádky exhibiční show na závěr sezony. Tento podnik na Moravě chyběl, doposud se jel pouze Pražský rallysprint. Seznam přihlášených se naplnil hned při prvním ročníku, což splnilo náš účel. Každý ročník bylo na startu více než padesát posádek a jejich počet se neustále zvyšoval. Letos uspořádáme už jubilejní desátý ročník,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru HOTHESS Mikuláš Rally.
Neodmyslitelně patří ke slušovické show okruhová rychlostní zkouška kolem dostihové dráhy. Atraktivní průjezdy soutěžních aut každoročně lákají početné zástupy fanoušků rallysportu. „Okruh v současné podobě vyhovuje zvýšeným bezpečnostním nárokům a není důvod cokoliv měnit. Vytyčili jsme tam dvě divácká místa na tzv. koupališti naproti sudu a poté v prostoru kolem skoku a následném odbočení pod obcí Březová. Samozřejmě apelujeme na diváky, aby dbali pokynů pořadatelů a dodržovali bezpečnostní pravidla při sledování průjezdů soutěžních vozidel,“ řekl Minařík.
Při mikulášské rally bývají nevyzpytatelné rozmary počasí. Posádky prověřil na začátku prosince v předchozích letech i sníh. Rally proběhla několikrát v náročných zimních podmínkách a vzbudila emoce kvůli použití či nepoužití pneu s hroty. Exhibiční show se jela ale i v dešti a na blátě. Takzvaně suchých ročníků bylo jako šafránu.
Letošní jubilejní ročník se pojede ve Slušovicích a okolí již v sobotu 30. listopadu. Pořadatelé připravili na jubilejní mikulášskou rally trať v délce 58,93 km, která obsahuje 5 rychlostních zkoušek na třech úsecích s názvy Dostihovka okruh, Fagus Lípa a Final Stage v délce 25,29 km. První vůz vyjede na trať v 11 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště v areálu tzv. skleníky, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:10 hodin. Předpověď počasí letos slibuje zřejmě cesty bez deště a polojasnou oblohu. Citelně se ale na víkend ochladí, denní teploty mají být kolem dvou stupňů Celsia, ráno klesne teplota pod bod mrazu.
Na atmosféru z předchozích ročníků Mikuláš Rally se podívejte prostřednictvím videí z tvorby zlínského JNK studia.
GALERIE VÍTĚZŮ:
2009: Jozef Béreš jun. - Róbert Müller (SVK) Peugeot 207 S2000
2010: Jaroslav Orsák - Karel Vajík (CZE), Mitsubishi Lancer EVO IX
2011: Tomáš Kostka - Miroslav Houšť (CZE), Škoda Fabia S2000
https://youtu.be/wMzs0lMDTX0
2013: Roman Odložilík - Martin Tureček (CZE), Citroën Xsara WRC
https://youtu.be/ROU5cGxHAsc
2014: Tomáš Kostka - Richard Kresta (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/5V1_g9hxtDc
2015: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Fiesta RS WRC
https://youtu.be/6eenucSd6EU
2016: Tomáš Kostka - Ladislav Kučera (CZE), Ford Focus WRC
https://youtu.be/zTPbXTncroo
2017: Martin Vlček – Jindřiška Žáková (CZE), Ford Fiesta R5
https://youtu.be/v=hJqcd0WieSw
2018: Tomáš Kostka – Ladislav Kučera (CZE), Škoda Fabia R5
https://youtu.be/6WCt41S1Kjw
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?