Poslední listopadovou sobotu se uskuteční ve Slušovicích jubilejní desátý ročník HOTHESS Mikuláš Rally 2019. Ohlédněme se za loňským ročníkem exhibiční show, která tradičně uzavřela úspěšnou sezonu rallysportu v České republice. Vítězem devátého ročníku pod oficiálním názvem MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018 se stala stylem start, cíl posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (soutěžící Tomáš Kostka) na voze Škoda Fabia R5. Druhou příčku obsadila dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček z týmu SK DER Rally Team se ztrátou pouhých 6,3 vteřiny. Na třetím místě dojela s odstupem 11,9 vteřiny na vítěze smíšená posádka Václav Kopáček, Barbora Rendlová z týmu Duck Racing Autoklub v AČR, všichni jeli na vozech Škoda Fabia R5. Kostka se radoval z vítězství na mikulášské show již popáté!
Exhibice ve Slušovicích se jela v loňském roce na mokru a blátě. Čtyřiatřicetiletý Tomáš Kostka byl opět nejrychlejší, i když v závodním voze neseděl více než půl roku. S výjimkou třetího průjezdu kolem dostihové dráhy vyhrál všechny rychlostní zkoušky. “Super závody, super atmosféra a skvěle připravené auto z dílen Kresta Racing, které fungovalo jako švýcarské hodinky. Nejel jsem v závodním autě od Kopné a podařilo se nám opět vyhrát. Tratě byly na začátku mokré, ale při posledním průjezdu kolem dostihové dráhy už sucho. Použili jsme tam staré mokré gumy a trochu pobavili diváky. Všechno se povedlo, jsme spokojeni,” pověděl v cíli zlínský jezdec. Kostka bude v letošním roce na tratích mikulášské rally scházet a plánuje se představit fanouškům až na květnovém Rallysprintu Kopná. V elitní desítce skončilo hned devět vozů Škoda Fabia R5, nadvládu mladoboleslavské značky překazil pouze Ondřej Bisaha, který s fiestou dojel na šestém místě.
Mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou byl loni nejrychlejší Marcel Svačina, s odstupem 19,7 vteřiny skončil druhý Petr Gargulák (oba Peugeot 208 R2), třetí dojel překvapivě Zdeněk Němec (Škoda Fabia Kit Car) s odstupem 26,7 vteřiny na vítěze. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili opět vydařený závěr sezony rallysportu v Čechách a na Moravě. Oblíbený podnik viděly tisícovky fanoušků. Trať zůstala ve stejné podobě jako v předchozích letech. Měřila 63 km a obsahovala 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. Celkem bylo převzato po technické přejímce celkem 72 vozů z původně 75 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 65 soutěžících.
Zajímavou podívanou slibuje i letošní jubilejní ročník slušovické rallyshow. Pořadatelům se přihlásilo celkem 69 posádek z České republiky, Slovenska a Polska. Startovnímu poli vévodí 12 vozů kategorie R5 včetně české premiéry soutěžního speciálu Ford Fiesta R5 MK 2, dále dva vozy specifikace WRC a další plejáda soutěžních vozů.
Další zpravodajský servis v rámci 10. HOTHESS Mikuláš Rally 2019 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Konečné pořadí MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018:
1. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (Škoda Fabia R5) 20:32,3 min
2. Roman Odložilík, Martin Tureček (Škoda Fabia R5) + 6,3 s
3. Václav Kopáček, Barbora Rendlová (Škoda Fabia R5) + 11,9 s
4. Grzegorz Grzyb, Krzysztof Grzesik (POL, Škoda Fabia R5) + 21,8 s
5. Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral (Škoda Fabia R5) + 30,1 s
6. Ondřej Bisaha, Petr Těšínský (Ford Fiesta R5) + 33,3 s
7. Patrik Rujbr, Jaromír Švec (Škoda Fabia R5) + 34,9 s
8. Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Škoda Fabia R5) + 35,9 s
9. Miroslav Jakeš, Richard Austen (Škoda Fabia R5) + 51,1 s
10.Martin Březík, Josef Sládek (Škoda Fabia R5) + 58,0 s
Hodnocení v kategorii dvoukolek (2WD):
1./22. Marcel Svačina, Martina Popelková (Peugeot 208 R2) 23:01,9 min
2./24. Petr Gargulák, Pavel Fuksa (Peugeot 208 R2) + 19,7 s
3./26. Zdeněk Němec, Petra Němcová (Škoda Fabia Kit Car) + 26,7 s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.