Poslední listopadovou sobotu se uskuteční ve Slušovicích jubilejní desátý ročník HOTHESS Mikuláš Rally 2019. Ohlédněme se za loňským ročníkem exhibiční show, která tradičně uzavřela úspěšnou sezonu rallysportu v České republice. Vítězem devátého ročníku pod oficiálním názvem MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018 se stala stylem start, cíl posádka Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (soutěžící Tomáš Kostka) na voze Škoda Fabia R5. Druhou příčku obsadila dvojice Roman Odložilík, Martin Tureček z týmu SK DER Rally Team se ztrátou pouhých 6,3 vteřiny. Na třetím místě dojela s odstupem 11,9 vteřiny na vítěze smíšená posádka Václav Kopáček, Barbora Rendlová z týmu Duck Racing Autoklub v AČR, všichni jeli na vozech Škoda Fabia R5. Kostka se radoval z vítězství na mikulášské show již popáté!
Exhibice ve Slušovicích se jela v loňském roce na mokru a blátě. Čtyřiatřicetiletý Tomáš Kostka byl opět nejrychlejší, i když v závodním voze neseděl více než půl roku. S výjimkou třetího průjezdu kolem dostihové dráhy vyhrál všechny rychlostní zkoušky. “Super závody, super atmosféra a skvěle připravené auto z dílen Kresta Racing, které fungovalo jako švýcarské hodinky. Nejel jsem v závodním autě od Kopné a podařilo se nám opět vyhrát. Tratě byly na začátku mokré, ale při posledním průjezdu kolem dostihové dráhy už sucho. Použili jsme tam staré mokré gumy a trochu pobavili diváky. Všechno se povedlo, jsme spokojeni,” pověděl v cíli zlínský jezdec. Kostka bude v letošním roce na tratích mikulášské rally scházet a plánuje se představit fanouškům až na květnovém Rallysprintu Kopná. V elitní desítce skončilo hned devět vozů Škoda Fabia R5, nadvládu mladoboleslavské značky překazil pouze Ondřej Bisaha, který s fiestou dojel na šestém místě.
Mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou byl loni nejrychlejší Marcel Svačina, s odstupem 19,7 vteřiny skončil druhý Petr Gargulák (oba Peugeot 208 R2), třetí dojel překvapivě Zdeněk Němec (Škoda Fabia Kit Car) s odstupem 26,7 vteřiny na vítěze. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili opět vydařený závěr sezony rallysportu v Čechách a na Moravě. Oblíbený podnik viděly tisícovky fanoušků. Trať zůstala ve stejné podobě jako v předchozích letech. Měřila 63 km a obsahovala 5 rychlostních zkoušek na dvou úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 29 km. Celkem bylo převzato po technické přejímce celkem 72 vozů z původně 75 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 65 soutěžících.
Zajímavou podívanou slibuje i letošní jubilejní ročník slušovické rallyshow. Pořadatelům se přihlásilo celkem 69 posádek z České republiky, Slovenska a Polska. Startovnímu poli vévodí 12 vozů kategorie R5 včetně české premiéry soutěžního speciálu Ford Fiesta R5 MK 2, dále dva vozy specifikace WRC a další plejáda soutěžních vozů.
Další zpravodajský servis v rámci 10. HOTHESS Mikuláš Rally 2019 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Konečné pořadí MIKULÁŠ RALLY IS LIFE 2018:
1. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (Škoda Fabia R5) 20:32,3 min
2. Roman Odložilík, Martin Tureček (Škoda Fabia R5) + 6,3 s
3. Václav Kopáček, Barbora Rendlová (Škoda Fabia R5) + 11,9 s
4. Grzegorz Grzyb, Krzysztof Grzesik (POL, Škoda Fabia R5) + 21,8 s
5. Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral (Škoda Fabia R5) + 30,1 s
6. Ondřej Bisaha, Petr Těšínský (Ford Fiesta R5) + 33,3 s
7. Patrik Rujbr, Jaromír Švec (Škoda Fabia R5) + 34,9 s
8. Martin Vlček, Jindřiška Žáková (Škoda Fabia R5) + 35,9 s
9. Miroslav Jakeš, Richard Austen (Škoda Fabia R5) + 51,1 s
10.Martin Březík, Josef Sládek (Škoda Fabia R5) + 58,0 s
Hodnocení v kategorii dvoukolek (2WD):
1./22. Marcel Svačina, Martina Popelková (Peugeot 208 R2) 23:01,9 min
2./24. Petr Gargulák, Pavel Fuksa (Peugeot 208 R2) + 19,7 s
3./26. Zdeněk Němec, Petra Němcová (Škoda Fabia Kit Car) + 26,7 s
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?