Závěr automobilové soutěžní sezony v České republice vyplní tradičně volné podniky ve Slušovicích a v Praze. Tentokrát je jako první v kalendáři zahrnuta HOTHESS Mikuláš Rally ve Slušovicích, která se uskuteční již podesáté v termínu 29. – 30. listopadu 2019! Kulaté jubileum proběhne opět pod taktovkou motoristické rodiny Minaříků z Podkopné Lhoty. Pořadatelé z Rallysprint klubu v AČR Podkopná Lhota připravili trať téměř ve stejné podobě jako v předchozích letech, měří celkem 50,57 km a obsahuje 5 rychlostních zkoušek na osvědčených úsecích s názvy Dostihovka okruh a Fagus Lípa v celkové délce 25,29 km. Novinkou je závěrečná erzeta s názvem Final Stage v blízkosti Gatrak baru ve Slušovicích.
Hlavním partnerem letošního jubilejního ročníku se stala společnost HOTHESS s.r.o., která se specializuje na zakázkovou výrobu oblečení pro hostesky, včetně doplňků, dále sportovní oblečení pro celý tým, potažmo vybavením do zázemí týmu jako jsou vlajky, bannery, ubrusy a jiné doplňky. Nedílnou součástí nabídky jsou vizualizace na veškerý sortiment. „Těší nás, že jsme se dohodli na spolupráci a prestižní značka HOTHESS se objevuje v názvu rally. Dalším významným partnerem je společnost RI OKNA, kde jednáme i na spolupráci v rámci Rallysprintu Kopná. Máme stabilní partnery, kterými jsou společnosti GELUR a PARTR. Jsme rádi, že nás významně podporují a můžeme pořádat motoristické podniky,“ pověděl Josef Minařík, předseda organizačního výboru a zástupce ředitele rally.
Trať vychází z osvědčeného formátu z předchozích let a hlavní dění se odehraje opět na okruhu kolem dostihové dráhy ve Slušovicích. „Na okruhu jsme při minulých ročnících postavili přechody pro diváky, vytyčili dvě divácká místa na tzv. koupališti naproti sudu a poté v prostoru kolem skoku a následném odbočení pod obcí Březová. Okruh v současné podobě vyhovuje zvýšeným bezpečnostním nárokům a není důvod cokoliv měnit,“ uvedl Josef Minařík. Rovněž klasická rychlostní zkouška Fagus Lípa vedoucí na známém úseku Raková v délce 6,69 km zůstává v nezměněné podobě. Novinkou je závěrečný měřený úsek Final Stage v délce 1,17 km v úseku hned po startu do okruhu. „U Gatrak baru umístíme velký balík, který musí každá posádka obkroužit. Pro diváky to bude velmi atraktivní, když uvidí smykem kroužit soutěžní speciály. Tato show se stala hodně populární ve světě. Původně jsme přemýšleli, že udělíme nejlepším posádkám bonusové vteřiny, ale vzhledem k délce trati jsme od toho upustili, abychom neznehodnotili krátký závod,“ vysvětlil Minařík.
Změnou jubilejního ročníku je už páteční technická přejímka v dílnách společnosti Vraník s.r.o v těsné blízkosti servisního parkoviště. To bude po loňské premiéře opět umístěno v prostorách bývalých skleníků na ulici K Teplinám. „Dali jsme termín konání technické přejímky už na pátek, protože v sobotu dopoledne je nabitý program v podobě seznamovacích jízd. Pro ty, kteří přijedou z časových důvodů později, mají možnost uskutečnit přejímku během sobotního rána. Prostor servisního parkoviště jsme po dohodě s majitelem pozemků ještě rozšířili. Navíc přejímka soutěžních vozidel je pouze pár stovek metrů od servisu,“ řekl šéf organizačního výboru HOTHESS Mikuláš Rally.
Uzávěrka přihlášek pro soutěžící je stavena na středu 20. listopadu. Přihlásit se mohou všechny soutěžní speciály v rámci vypsaných tříd v českých šampionátech. Co se týče vozového parku, mohou startovat všechna vozidla od soudobých až po historická vozidla, co mají platnou homologaci a prošla povinným testováním. „Propustnost tratě činí 70 aut. Očekáváme minimálně 15 vozů kategorie R5. Není bez zajímavosti, že hned v prvních deseti přihláškách bylo pět s vozy „erpětek“, například vítěz letošní Kopné a Vsetína Miroslav Jakeš nebo slovenský zkušený matador Igor Drotár,“ uvedl Josef Minařík. Pořadatel zdůrazňuje, že přijme přihlášku na závod pouze v případě, že bude tato přihláška doprovázena potvrzením o zaplacení vkladu do termínu uzávěrky přihlášek.
Ředitelství rally je umístěné opět v nové administrativní budově firmy Fagus v Nových Dvorech. První vůz vyjede na trať v sobotu 30. listopadu v 11 hodin při výjezdu ze servisního parkoviště, cíl soutěže je situován na stejném místě v 15:10 hodin. Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen proběhne tradičně v Derby clubu (sud) u dostihové dráhy ve Slušovicích se začátkem v 18 hodin.
V minulých dnech byla zveřejněna po schválení Autoklubem České republiky zvláštní ustanovení, najdete je na internetové adrese www.rallysprintkopna.cz, www.autosport.cz. Soutěžící si mohou na uvedených webových stránkách rovněž stáhnout přihlášku. Fanoušci rallysportu se mají poslední listopadovou sobotu ve Slušovicích opravdu na co těšit!
Další zpravodajský servis v rámci 10. HOTHESS Mikuláš Rally 2019 přineseme v následujících tiskových zprávách. Uveřejněné budou na oficiální webové stránce www.rallysprintkopna.cz a na facebookovém profilu.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?