Letošní ročník PEUGEOT RALLY CUP CZ ukončil sezónu na srpnové Czech Barum Rally Zlín, i když ne tak docela. Vzhledem k tomu, že se tento seriál spojil s projektem Autoklub Peugeot Rally Talent, čeká dvě nejlepší posádky v hodnocení do pětadvaceti let ještě zahraniční start na francouzské Rallye du Var.
Vítězem letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUP CZ se stal René Dohnal se svým spolujezdcem Romanem Švecem a tato posádka se stala také letošními mistry České republiky ve „dvoukolkách“. Druhé místo obsadil Jiří Pohlídal, který zároveň vyhrál v hodnocení Autoklub Peugeot Rally Talent a koncem listopadu se zúčastní Rallye du Var. Třetí místo si pravidelným sbíráním bodů zajistil Milan Obadal.
V letošní sezóně startovalo v seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ celkem 14 posádek včetně tří zahraničních. Na finančních odměnách bylo vyplaceno 650 000 Kč.
Konečné pořadí PEUGEOT RALLY CUP 2019:
1. místo René Dohnal – Roman Švec
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala
3. místo Milan Obadal – Radovan Bucha
4. místo Jan Kornhefr – Michal Triner
5. místo Michal Vaňhara – Kateřina Janovská
6. místo Jan Talaš – Tomáš Šmíd
7. místo Dominik Brož – Petr Těšínský
8. místo Tomáš Vrábel – Marcel Hranka
Nadcházející sezóna přinese několik změn zejména v organizaci a propagaci seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. V kalendáři zůstane nadále šest podniků, finálovým závodem bude opět Czech Barum Rally Zlín. Oproti letošní sezóně se mění systém bodování, ve kterém se budou hodnotit i jednotlivé etapy a upravila se také bodovací tabulka. „Vývoj letošní sezóny nám ukázal, že je potřeba upravit pravidla pro přidělování bodů, nový systém bude více motivující pro soutěžící posádky,“ poznamenal za promotéra seriálu výkonný ředitel AČR – Pavel Konečný.
Součástí strategie pro rok 2020 je také větší mediální podpora a kvalitnější zázemí pro posádky a partnery seriálu. „I když většinu financí z rozpočtu vracíme formou finančních odměn našim posádkám, snažíme se zlepšovat i medializaci našeho cupu směrem k veřejnosti. Pro značku Peugeot je tento seriál velmi zajímavým prezentačním nástrojem v České republice a těší nás jeho progresivní úroveň,“ komentoval přípravy na novou sezónu ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini a dodal: „Jsem rád, že můžeme v našem seriálu přivítat nového partnera, společnost GEFCO Česká republika a věřím, že bude tato spolupráce prospěšná pro obě strany.“
Úpravou podmínek prochází také projekt Autoklub Peugeot Rally Talent, který je s Peugeot Rally Cupem od roku 2019 úzce spojený. V této kategorii bude vyhodnocen nejlepší jezdec ve věku do pětadvaceti let, který se s finanční podporou 100 000 Kč a dalšími bonusy zúčastní závěrečného podniku 208 Cup v sezóně 2020 ve Francii.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?