Letošní ročník PEUGEOT RALLY CUP CZ ukončil sezónu na srpnové Czech Barum Rally Zlín, i když ne tak docela. Vzhledem k tomu, že se tento seriál spojil s projektem Autoklub Peugeot Rally Talent, čeká dvě nejlepší posádky v hodnocení do pětadvaceti let ještě zahraniční start na francouzské Rallye du Var.
Vítězem letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUP CZ se stal René Dohnal se svým spolujezdcem Romanem Švecem a tato posádka se stala také letošními mistry České republiky ve „dvoukolkách“. Druhé místo obsadil Jiří Pohlídal, který zároveň vyhrál v hodnocení Autoklub Peugeot Rally Talent a koncem listopadu se zúčastní Rallye du Var. Třetí místo si pravidelným sbíráním bodů zajistil Milan Obadal.
V letošní sezóně startovalo v seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ celkem 14 posádek včetně tří zahraničních. Na finančních odměnách bylo vyplaceno 650 000 Kč.
Konečné pořadí PEUGEOT RALLY CUP 2019:
1. místo René Dohnal – Roman Švec
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala
3. místo Milan Obadal – Radovan Bucha
4. místo Jan Kornhefr – Michal Triner
5. místo Michal Vaňhara – Kateřina Janovská
6. místo Jan Talaš – Tomáš Šmíd
7. místo Dominik Brož – Petr Těšínský
8. místo Tomáš Vrábel – Marcel Hranka
Nadcházející sezóna přinese několik změn zejména v organizaci a propagaci seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. V kalendáři zůstane nadále šest podniků, finálovým závodem bude opět Czech Barum Rally Zlín. Oproti letošní sezóně se mění systém bodování, ve kterém se budou hodnotit i jednotlivé etapy a upravila se také bodovací tabulka. „Vývoj letošní sezóny nám ukázal, že je potřeba upravit pravidla pro přidělování bodů, nový systém bude více motivující pro soutěžící posádky,“ poznamenal za promotéra seriálu výkonný ředitel AČR – Pavel Konečný.
Součástí strategie pro rok 2020 je také větší mediální podpora a kvalitnější zázemí pro posádky a partnery seriálu. „I když většinu financí z rozpočtu vracíme formou finančních odměn našim posádkám, snažíme se zlepšovat i medializaci našeho cupu směrem k veřejnosti. Pro značku Peugeot je tento seriál velmi zajímavým prezentačním nástrojem v České republice a těší nás jeho progresivní úroveň,“ komentoval přípravy na novou sezónu ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini a dodal: „Jsem rád, že můžeme v našem seriálu přivítat nového partnera, společnost GEFCO Česká republika a věřím, že bude tato spolupráce prospěšná pro obě strany.“
Úpravou podmínek prochází také projekt Autoklub Peugeot Rally Talent, který je s Peugeot Rally Cupem od roku 2019 úzce spojený. V této kategorii bude vyhodnocen nejlepší jezdec ve věku do pětadvaceti let, který se s finanční podporou 100 000 Kč a dalšími bonusy zúčastní závěrečného podniku 208 Cup v sezóně 2020 ve Francii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.