Letošní ročník PEUGEOT RALLY CUP CZ ukončil sezónu na srpnové Czech Barum Rally Zlín, i když ne tak docela. Vzhledem k tomu, že se tento seriál spojil s projektem Autoklub Peugeot Rally Talent, čeká dvě nejlepší posádky v hodnocení do pětadvaceti let ještě zahraniční start na francouzské Rallye du Var.
Vítězem letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUP CZ se stal René Dohnal se svým spolujezdcem Romanem Švecem a tato posádka se stala také letošními mistry České republiky ve „dvoukolkách“. Druhé místo obsadil Jiří Pohlídal, který zároveň vyhrál v hodnocení Autoklub Peugeot Rally Talent a koncem listopadu se zúčastní Rallye du Var. Třetí místo si pravidelným sbíráním bodů zajistil Milan Obadal.
V letošní sezóně startovalo v seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ celkem 14 posádek včetně tří zahraničních. Na finančních odměnách bylo vyplaceno 650 000 Kč.
Konečné pořadí PEUGEOT RALLY CUP 2019:
1. místo René Dohnal – Roman Švec
2. místo Jiří Pohlídal – Jan Kubala
3. místo Milan Obadal – Radovan Bucha
4. místo Jan Kornhefr – Michal Triner
5. místo Michal Vaňhara – Kateřina Janovská
6. místo Jan Talaš – Tomáš Šmíd
7. místo Dominik Brož – Petr Těšínský
8. místo Tomáš Vrábel – Marcel Hranka
Nadcházející sezóna přinese několik změn zejména v organizaci a propagaci seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. V kalendáři zůstane nadále šest podniků, finálovým závodem bude opět Czech Barum Rally Zlín. Oproti letošní sezóně se mění systém bodování, ve kterém se budou hodnotit i jednotlivé etapy a upravila se také bodovací tabulka. „Vývoj letošní sezóny nám ukázal, že je potřeba upravit pravidla pro přidělování bodů, nový systém bude více motivující pro soutěžící posádky,“ poznamenal za promotéra seriálu výkonný ředitel AČR – Pavel Konečný.
Součástí strategie pro rok 2020 je také větší mediální podpora a kvalitnější zázemí pro posádky a partnery seriálu. „I když většinu financí z rozpočtu vracíme formou finančních odměn našim posádkám, snažíme se zlepšovat i medializaci našeho cupu směrem k veřejnosti. Pro značku Peugeot je tento seriál velmi zajímavým prezentačním nástrojem v České republice a těší nás jeho progresivní úroveň,“ komentoval přípravy na novou sezónu ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini a dodal: „Jsem rád, že můžeme v našem seriálu přivítat nového partnera, společnost GEFCO Česká republika a věřím, že bude tato spolupráce prospěšná pro obě strany.“
Úpravou podmínek prochází také projekt Autoklub Peugeot Rally Talent, který je s Peugeot Rally Cupem od roku 2019 úzce spojený. V této kategorii bude vyhodnocen nejlepší jezdec ve věku do pětadvaceti let, který se s finanční podporou 100 000 Kč a dalšími bonusy zúčastní závěrečného podniku 208 Cup v sezóně 2020 ve Francii.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.