Partr – Sev.en Commodities Rally Vsetín byl závěrečný sprint sezóny i poslední závod historiků. Na start se postavili i absolutní vítěz kategorie historik Vlastimil Neumann, jenž potvrdil svou letošní dominanci, a v RSS Radek Jatel s peugeotem, který těsně sprint nedokončil.
Vsetínský rallysprint udělal definitivní tečku za letošní sezónou nejenom v RSS, ale také v kategorii historik. V obou kategoriích měl otrokovický tým KIT Racing své zástupce. Mezi historiky patřila dvojice Vlastimil Neumann a Martin Hlavatý startující na voze Ford Escort RS Cosworth za jasného favorita. Cestu za vítězstvím posádce v modrobílém krasavci mohlo zkřížit pětadvacet soupeřů. Vlastík s Martinem ovšem byli již před Vsetínem mistři kategorie i třídy a poslední závod sezóny jeli na pohodu a pro pobavení diváků. Jízda bez tlaků na výsledek se projevila i na časech, kdy všechny erzety zcela ovládla favorizovaná posádka. A to Vlastík dokázal pěkně prohnat i jednoho z kameramanů nad Jasenkou. „Vsetínský sprint byla krásně připravená soutěž, kdy vše odsýpalo tak, jak mělo. A když k tomu připočtu i nádherné počasí, diváci i posádky si závod náramně užili, stejně jako my. Fanoušků se okolo erzet sešla spousta a v takovém prostředí se perfektně jede. Výsledek z tohoto závodu už nijak nemohl ohrozit naše prvenství, a tak jsme jeli uvolněně a bez tlaku. To se pak jede zcela jinak. Fanouškům rally občas ukážete jízdu dveřmi napřed, kterou byste si jinak odpustili, nebo jim stíháte mávat. A občas se taky projedete po louce… Za nás perfektní závod. Auto fungovalo skvěle, mechanici i celý tým rovněž a Martin mne jako vždy v autě dobře bavil. Tím ale pro mne sezóna 2019 končí. Ford se na dílně pořádně zkontroluje a začnou přípravy na novou sezónu. V kalendáři je ještě Mikuláš rally, které se náš tým zúčastní, ale já se rád podívám na auta i z venku,“ ohlédl se za posledním závodem sezóny a naznačil plány Vlastimil Neumann. Ve Vsetíně dvojice Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý zvítězila v absolutní klasifikaci historik, v kategorii 5 i ve třídě F/7.
V hlavní kategorii závěrečného sprintu startovala mimo jiných i posádka Radek Jatel s Tomášem Šmídem na Peugeotu 208 R2. Již podle typového označení vozu je jasné, že spadá do třídy 6 a tady měl „Jatlík“ šestnáct soupeřů. Zatímco je Tom Šmíd už větry z rychlostních zkoušek pořádně provětraný, pro jezdce z Vysokého Pole to byl teprve druhý sprint v kariéře. „Vsetínský rallysprint byl můj teprve druhý závod v Rallysprint sérii. Na sedadlo spolujezdce usedl zkušený navigátor Tomáš Šmíd, od kterého jsem očekával předání nových zkušeností. Tom svou úlohu plnil od začátku až do konce, jeho čtení bylo velmi profesionální, poradil mi změny v rozpise a také mne udržoval v jistotě i na rychlostních zkouškách. Touto cestou bych mu chtěl velmi poděkovat a doufám, že v budoucnu usedne opět po mém boku,“ složil poklonu parťákovi v autě Radek Jatel. Vsetínský sprint byl tedy o sbírání zkušeností. Takřka domácí prostředí přivedlo okolo rychlostních zkoušek „Jatlíkovi“ spoustu kamarádů a přátel, kteří mladého jezdce hnali vpřed. Ne vždy se ale dařilo. „Do první sekce rychlostních zkoušek jsem nezvolil optimální pneumatiky, což se projevilo krátce po startu úvodní zkoušky. Na konci Hošťálkové jsem vyrobil chybu v retardéru, která mne vyvedla z koncentrace a následně jsem kousek od rozhledny Maruška na Trojáku vytočil hodiny,“ přiblížil úskalí v závodě Jatel. Již zmíněné hodiny posádku srazily do hloubi výsledků, ale Radek s Tomem si z toho velkou hlavu nedělali. O zkoušku dál to byl již čas kousek za první desítkou ve třídě a s ním i mírný postup ve výsledcích.
„Do druhé sekce jsme nastupovali na tvrdší směsi pneumatik a přilnavost byla lepší. Má jízda byla klidnější a bavila mě. Časy nebyly sice v porovnání s kluky ve třídě optimální, ale pořád se považuji za začátečníka a snažím se postupně zrychlovat. V servisu před poslední sekcí jsme změnili nastavení zadních tlumičů a těšil jsem se na změnu chování našeho peugeotu. Polovinu RZ Jabloňová jsem si užíval klidného chovaní vozu a jízda mě bavila, ale bohužel ve sjezdu ke Vsetínu nám zazlobil vůz a já ho raději odstavil. Nedokončený závod mě mrzí, vůz nyní v týmu projde prohlídkou a na další závod bude v nejlepší kondici,“ popsal dění v další části sprintu Radek Jatel. Časy těsně za první desítkou posunuly posádku na 12. příčku, ale předposlední erzeta byla poslední, kde dvojice Jatel – Šmíd stanula na startu. „Závěrem bych chtěl poděkovat Vlastíkovi Neumannovi za možnost startovat v jeho týmu KIT Racing. Celou dobu, co s nimi spolupracuji, se ke mně chovají velmi profesionálně a motivují mě k závodění. Další poděkování patří partnerům společnosti TVD, VHB PLUS, SUMIRIKO AVS a všem fanouškům, kteří nás navštívili v servise nebo fandili na tratích rychlostních zkoušek. Byl to krásný zážitek. Pokud vše dobře dopadne, těšíme se na závod Mikuláš rally ve Slušovicích, kde bych rád startoval opět s týmem KIT Racing,“ prozradil další start v sezóně Radek „Jatlík“ Jatel.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.