Partr – Sev.en Commodities Rally Vsetín byl závěrečný sprint sezóny i poslední závod historiků. Na start se postavili i absolutní vítěz kategorie historik Vlastimil Neumann, jenž potvrdil svou letošní dominanci, a v RSS Radek Jatel s peugeotem, který těsně sprint nedokončil.
Vsetínský rallysprint udělal definitivní tečku za letošní sezónou nejenom v RSS, ale také v kategorii historik. V obou kategoriích měl otrokovický tým KIT Racing své zástupce. Mezi historiky patřila dvojice Vlastimil Neumann a Martin Hlavatý startující na voze Ford Escort RS Cosworth za jasného favorita. Cestu za vítězstvím posádce v modrobílém krasavci mohlo zkřížit pětadvacet soupeřů. Vlastík s Martinem ovšem byli již před Vsetínem mistři kategorie i třídy a poslední závod sezóny jeli na pohodu a pro pobavení diváků. Jízda bez tlaků na výsledek se projevila i na časech, kdy všechny erzety zcela ovládla favorizovaná posádka. A to Vlastík dokázal pěkně prohnat i jednoho z kameramanů nad Jasenkou. „Vsetínský sprint byla krásně připravená soutěž, kdy vše odsýpalo tak, jak mělo. A když k tomu připočtu i nádherné počasí, diváci i posádky si závod náramně užili, stejně jako my. Fanoušků se okolo erzet sešla spousta a v takovém prostředí se perfektně jede. Výsledek z tohoto závodu už nijak nemohl ohrozit naše prvenství, a tak jsme jeli uvolněně a bez tlaku. To se pak jede zcela jinak. Fanouškům rally občas ukážete jízdu dveřmi napřed, kterou byste si jinak odpustili, nebo jim stíháte mávat. A občas se taky projedete po louce… Za nás perfektní závod. Auto fungovalo skvěle, mechanici i celý tým rovněž a Martin mne jako vždy v autě dobře bavil. Tím ale pro mne sezóna 2019 končí. Ford se na dílně pořádně zkontroluje a začnou přípravy na novou sezónu. V kalendáři je ještě Mikuláš rally, které se náš tým zúčastní, ale já se rád podívám na auta i z venku,“ ohlédl se za posledním závodem sezóny a naznačil plány Vlastimil Neumann. Ve Vsetíně dvojice Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý zvítězila v absolutní klasifikaci historik, v kategorii 5 i ve třídě F/7.
V hlavní kategorii závěrečného sprintu startovala mimo jiných i posádka Radek Jatel s Tomášem Šmídem na Peugeotu 208 R2. Již podle typového označení vozu je jasné, že spadá do třídy 6 a tady měl „Jatlík“ šestnáct soupeřů. Zatímco je Tom Šmíd už větry z rychlostních zkoušek pořádně provětraný, pro jezdce z Vysokého Pole to byl teprve druhý sprint v kariéře. „Vsetínský rallysprint byl můj teprve druhý závod v Rallysprint sérii. Na sedadlo spolujezdce usedl zkušený navigátor Tomáš Šmíd, od kterého jsem očekával předání nových zkušeností. Tom svou úlohu plnil od začátku až do konce, jeho čtení bylo velmi profesionální, poradil mi změny v rozpise a také mne udržoval v jistotě i na rychlostních zkouškách. Touto cestou bych mu chtěl velmi poděkovat a doufám, že v budoucnu usedne opět po mém boku,“ složil poklonu parťákovi v autě Radek Jatel. Vsetínský sprint byl tedy o sbírání zkušeností. Takřka domácí prostředí přivedlo okolo rychlostních zkoušek „Jatlíkovi“ spoustu kamarádů a přátel, kteří mladého jezdce hnali vpřed. Ne vždy se ale dařilo. „Do první sekce rychlostních zkoušek jsem nezvolil optimální pneumatiky, což se projevilo krátce po startu úvodní zkoušky. Na konci Hošťálkové jsem vyrobil chybu v retardéru, která mne vyvedla z koncentrace a následně jsem kousek od rozhledny Maruška na Trojáku vytočil hodiny,“ přiblížil úskalí v závodě Jatel. Již zmíněné hodiny posádku srazily do hloubi výsledků, ale Radek s Tomem si z toho velkou hlavu nedělali. O zkoušku dál to byl již čas kousek za první desítkou ve třídě a s ním i mírný postup ve výsledcích.
„Do druhé sekce jsme nastupovali na tvrdší směsi pneumatik a přilnavost byla lepší. Má jízda byla klidnější a bavila mě. Časy nebyly sice v porovnání s kluky ve třídě optimální, ale pořád se považuji za začátečníka a snažím se postupně zrychlovat. V servisu před poslední sekcí jsme změnili nastavení zadních tlumičů a těšil jsem se na změnu chování našeho peugeotu. Polovinu RZ Jabloňová jsem si užíval klidného chovaní vozu a jízda mě bavila, ale bohužel ve sjezdu ke Vsetínu nám zazlobil vůz a já ho raději odstavil. Nedokončený závod mě mrzí, vůz nyní v týmu projde prohlídkou a na další závod bude v nejlepší kondici,“ popsal dění v další části sprintu Radek Jatel. Časy těsně za první desítkou posunuly posádku na 12. příčku, ale předposlední erzeta byla poslední, kde dvojice Jatel – Šmíd stanula na startu. „Závěrem bych chtěl poděkovat Vlastíkovi Neumannovi za možnost startovat v jeho týmu KIT Racing. Celou dobu, co s nimi spolupracuji, se ke mně chovají velmi profesionálně a motivují mě k závodění. Další poděkování patří partnerům společnosti TVD, VHB PLUS, SUMIRIKO AVS a všem fanouškům, kteří nás navštívili v servise nebo fandili na tratích rychlostních zkoušek. Byl to krásný zážitek. Pokud vše dobře dopadne, těšíme se na závod Mikuláš rally ve Slušovicích, kde bych rád startoval opět s týmem KIT Racing,“ prozradil další start v sezóně Radek „Jatlík“ Jatel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.