Partr – Sev.en Commodities Rally Vsetín byl závěrečný sprint sezóny i poslední závod historiků. Na start se postavili i absolutní vítěz kategorie historik Vlastimil Neumann, jenž potvrdil svou letošní dominanci, a v RSS Radek Jatel s peugeotem, který těsně sprint nedokončil.
Vsetínský rallysprint udělal definitivní tečku za letošní sezónou nejenom v RSS, ale také v kategorii historik. V obou kategoriích měl otrokovický tým KIT Racing své zástupce. Mezi historiky patřila dvojice Vlastimil Neumann a Martin Hlavatý startující na voze Ford Escort RS Cosworth za jasného favorita. Cestu za vítězstvím posádce v modrobílém krasavci mohlo zkřížit pětadvacet soupeřů. Vlastík s Martinem ovšem byli již před Vsetínem mistři kategorie i třídy a poslední závod sezóny jeli na pohodu a pro pobavení diváků. Jízda bez tlaků na výsledek se projevila i na časech, kdy všechny erzety zcela ovládla favorizovaná posádka. A to Vlastík dokázal pěkně prohnat i jednoho z kameramanů nad Jasenkou. „Vsetínský sprint byla krásně připravená soutěž, kdy vše odsýpalo tak, jak mělo. A když k tomu připočtu i nádherné počasí, diváci i posádky si závod náramně užili, stejně jako my. Fanoušků se okolo erzet sešla spousta a v takovém prostředí se perfektně jede. Výsledek z tohoto závodu už nijak nemohl ohrozit naše prvenství, a tak jsme jeli uvolněně a bez tlaku. To se pak jede zcela jinak. Fanouškům rally občas ukážete jízdu dveřmi napřed, kterou byste si jinak odpustili, nebo jim stíháte mávat. A občas se taky projedete po louce… Za nás perfektní závod. Auto fungovalo skvěle, mechanici i celý tým rovněž a Martin mne jako vždy v autě dobře bavil. Tím ale pro mne sezóna 2019 končí. Ford se na dílně pořádně zkontroluje a začnou přípravy na novou sezónu. V kalendáři je ještě Mikuláš rally, které se náš tým zúčastní, ale já se rád podívám na auta i z venku,“ ohlédl se za posledním závodem sezóny a naznačil plány Vlastimil Neumann. Ve Vsetíně dvojice Vlastimil Neumann – Martin Hlavatý zvítězila v absolutní klasifikaci historik, v kategorii 5 i ve třídě F/7.
V hlavní kategorii závěrečného sprintu startovala mimo jiných i posádka Radek Jatel s Tomášem Šmídem na Peugeotu 208 R2. Již podle typového označení vozu je jasné, že spadá do třídy 6 a tady měl „Jatlík“ šestnáct soupeřů. Zatímco je Tom Šmíd už větry z rychlostních zkoušek pořádně provětraný, pro jezdce z Vysokého Pole to byl teprve druhý sprint v kariéře. „Vsetínský rallysprint byl můj teprve druhý závod v Rallysprint sérii. Na sedadlo spolujezdce usedl zkušený navigátor Tomáš Šmíd, od kterého jsem očekával předání nových zkušeností. Tom svou úlohu plnil od začátku až do konce, jeho čtení bylo velmi profesionální, poradil mi změny v rozpise a také mne udržoval v jistotě i na rychlostních zkouškách. Touto cestou bych mu chtěl velmi poděkovat a doufám, že v budoucnu usedne opět po mém boku,“ složil poklonu parťákovi v autě Radek Jatel. Vsetínský sprint byl tedy o sbírání zkušeností. Takřka domácí prostředí přivedlo okolo rychlostních zkoušek „Jatlíkovi“ spoustu kamarádů a přátel, kteří mladého jezdce hnali vpřed. Ne vždy se ale dařilo. „Do první sekce rychlostních zkoušek jsem nezvolil optimální pneumatiky, což se projevilo krátce po startu úvodní zkoušky. Na konci Hošťálkové jsem vyrobil chybu v retardéru, která mne vyvedla z koncentrace a následně jsem kousek od rozhledny Maruška na Trojáku vytočil hodiny,“ přiblížil úskalí v závodě Jatel. Již zmíněné hodiny posádku srazily do hloubi výsledků, ale Radek s Tomem si z toho velkou hlavu nedělali. O zkoušku dál to byl již čas kousek za první desítkou ve třídě a s ním i mírný postup ve výsledcích.
„Do druhé sekce jsme nastupovali na tvrdší směsi pneumatik a přilnavost byla lepší. Má jízda byla klidnější a bavila mě. Časy nebyly sice v porovnání s kluky ve třídě optimální, ale pořád se považuji za začátečníka a snažím se postupně zrychlovat. V servisu před poslední sekcí jsme změnili nastavení zadních tlumičů a těšil jsem se na změnu chování našeho peugeotu. Polovinu RZ Jabloňová jsem si užíval klidného chovaní vozu a jízda mě bavila, ale bohužel ve sjezdu ke Vsetínu nám zazlobil vůz a já ho raději odstavil. Nedokončený závod mě mrzí, vůz nyní v týmu projde prohlídkou a na další závod bude v nejlepší kondici,“ popsal dění v další části sprintu Radek Jatel. Časy těsně za první desítkou posunuly posádku na 12. příčku, ale předposlední erzeta byla poslední, kde dvojice Jatel – Šmíd stanula na startu. „Závěrem bych chtěl poděkovat Vlastíkovi Neumannovi za možnost startovat v jeho týmu KIT Racing. Celou dobu, co s nimi spolupracuji, se ke mně chovají velmi profesionálně a motivují mě k závodění. Další poděkování patří partnerům společnosti TVD, VHB PLUS, SUMIRIKO AVS a všem fanouškům, kteří nás navštívili v servise nebo fandili na tratích rychlostních zkoušek. Byl to krásný zážitek. Pokud vše dobře dopadne, těšíme se na závod Mikuláš rally ve Slušovicích, kde bych rád startoval opět s týmem KIT Racing,“ prozradil další start v sezóně Radek „Jatlík“ Jatel.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.