Nebýt pauzy v osmdesátých letech minulého století, na jihu Čech se v mohl na jaře roku 2020 uskutečnit 50. ročník Rallye Český Krumlov. Tradiční motoristický podnik si však musí na významné jubileum ještě dva roky počkat. Osmačtyřicáté pokračování oblíbené soutěže konané v rozkvetlé krajině poblíž rakouských hranic se pojede ve dnech 22. a 23. května.
O mezinárodní statut soutěže se v příštím roce postará nejen zařazení podniku do FIA European Rally Trophy. Pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsportu si v minulých dnech plácli s Rallye Clubem Mühlviertel z Horního Rakouska a společně uspořádají Regional Rallye Cup (RRC).
Premiérovou soutěží poháru bude ve dnech 3. až 5. ledna 35. Internationale LKW FRIENDS on the road Jännerrallye presented by LT1, která byla v minulosti součástí českého šampionátu nebo prestižního seriálu mistrovství Evropy. RRC bude pokračovat v květnu při 48. Rallye Český Krumlov, vítězové si tedy užijí ovace publika při slavnostním vyhlášení na rampě pod krumlovským zámkem. Body bude možné získat za každou odjetou etapu, bonusové ohodnocení posádky získají na základě konečného umístění v jednotlivé rallye.
Hlavním cílem propojení obou příhraničních podniků je zvýšení zájmu o Jännerrallye a Rallye Český Krumlov u posádek a fanoušků automobilových soutěží v Rakousku i České republice. Za sdružený přihlašovací vklad 1000 euro dostanou účastníci startovné do obou soutěží, v ceně budou mít pojištění, servisní plochu 80 m2 včetně přípojky k elektřině, mediální propagaci a značkové oblečení. Největším lákadlem ale jsou peněžní odměny v celkové výši 5000 euro, poháry a další věcné ceny.
Více informací o Regional Rallye Cupu najdete v propozicích poháru nebo na webu www.rallyekrumlov.cz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?