Nebýt pauzy v osmdesátých letech minulého století, na jihu Čech se v mohl na jaře roku 2020 uskutečnit 50. ročník Rallye Český Krumlov. Tradiční motoristický podnik si však musí na významné jubileum ještě dva roky počkat. Osmačtyřicáté pokračování oblíbené soutěže konané v rozkvetlé krajině poblíž rakouských hranic se pojede ve dnech 22. a 23. května.
O mezinárodní statut soutěže se v příštím roce postará nejen zařazení podniku do FIA European Rally Trophy. Pořadatelé z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov a ČK motorsportu si v minulých dnech plácli s Rallye Clubem Mühlviertel z Horního Rakouska a společně uspořádají Regional Rallye Cup (RRC).
Premiérovou soutěží poháru bude ve dnech 3. až 5. ledna 35. Internationale LKW FRIENDS on the road Jännerrallye presented by LT1, která byla v minulosti součástí českého šampionátu nebo prestižního seriálu mistrovství Evropy. RRC bude pokračovat v květnu při 48. Rallye Český Krumlov, vítězové si tedy užijí ovace publika při slavnostním vyhlášení na rampě pod krumlovským zámkem. Body bude možné získat za každou odjetou etapu, bonusové ohodnocení posádky získají na základě konečného umístění v jednotlivé rallye.
Hlavním cílem propojení obou příhraničních podniků je zvýšení zájmu o Jännerrallye a Rallye Český Krumlov u posádek a fanoušků automobilových soutěží v Rakousku i České republice. Za sdružený přihlašovací vklad 1000 euro dostanou účastníci startovné do obou soutěží, v ceně budou mít pojištění, servisní plochu 80 m2 včetně přípojky k elektřině, mediální propagaci a značkové oblečení. Největším lákadlem ale jsou peněžní odměny v celkové výši 5000 euro, poháry a další věcné ceny.
Více informací o Regional Rallye Cupu najdete v propozicích poháru nebo na webu www.rallyekrumlov.cz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.